גלקסי M54 – מכשיר ביניים של סמסונג עם סוללה גדולה

יש לו שם של גלקסי וכמה תכונות של אחיו
הפרימיום אבל עם תג מחיר נמוך יותר

הגלקסי M54 הוא מכשיר הביניים של סמסונג והוא מביא איתו את השם “גלקסי” שמגיע ביחד עם כמה תכונות של מכשירי גלקסי אחרים של החברה אבל במחיר נמוך יותר מה שמביא איתו גם כמה פשרות.

עיצוב ובנייה
הגלקסי M54 הוא מכשיר גדול שהמסך שלו מגיע בגודל 6.7 אינטשים. אין בו עיצוב מעוגל של המסך לצדדים ואני שמח על כך. השוליים כן מגיעים כמעט לשולי המכשיר מכל צדדיו אבל התחושה שלו היא מעט מיושנת ומעט פלסטיקית. מדובר רק בתחושה כי בפועל אין ממש מה לדאוג וכשתחזיקו אותו ביד תגלו מכשיר יציב ונוח. יחסית כמובן, כי עם המסך הגדול באים גם החסרונות של הגעה לפינות המסך עם האצבע שלנו.

בראש המסך נמצאת עדשת הסלפי ומאחור אפשר לראות מערך פשוט של 3 עדשות המסודרות האחת מתחת לשנייה. אין כאן “מתחם צילום” וזה בסדר גמור. הגב שלו פלסטיקי אבל לא משדר תחושה זולה.

את כל הכפתורים תמצאו כאן בצד ימין של המכשיר – כיבוי והדלקה וכפתורי ווליום. זה נוח והמיקום שלהם בצד ימין טוב, אבל אני אוהב הפרדה מוחלטת בין כפתור ההדלקה לכפתורי הווליום.

משום מה שילבה סמסונג את חיישן טביעות האצבע בכפתור ההדלקה מימין ולא מתחת למסך. ניתן לשער שהבחירה הזו היתה כדי להוריד קצת בעלות המכשיר ולאפשר מחיר אטרקטיבי יותר ולמעשה אני חייב להודות שלא מאוד היה חסר לי חיישן טביעות האצבע על גבי המסך. החיישן בכפתור עבד טוב וזיהה אותי בכל פעם.

המסך וביצועים
אני אוהב את המסכים שסמסונג משלבת במכשירים שלה. הם כמעט תמיד מסכים בעלי מפרט מעולה, חדים ובעלי צבעים עזים (שיש כאלה שפחות יאהבו).

המסך כאן כאמור בגודל 6.7” ברזולוציה של 2400X1080 פיקסלים וקצב רענון מהיר שהפך להיות כבר כמעט סטנדרט היום, של 120 הרץ לגלילה טובה יותר.

מתחת למכסה המנוע נקבל את מעבד האקסינוס של סמסונג. בניגוד למכשירי הדגל שלה שכבר עברו למעבדי סנאפדרגון, כאן אנחנו מקבלים מעבד אסינוס בדגם פחות טוב – 1380 שהינו מעבד 8 ליבות. אל תטעו, לא בטוח שבכלל תרגישו ביכולות העיבוד שלו בשימושים יומיומיים אבל אל תצפו למכשיר שדומה למכשירי הפרימיום של החברה.

נתוני הזיכרון טובים למדי והוא מגיע עם זיכרון עבודה של 8GB וזיכרון אחסון של 256GB. הם עושים את העבודה בצורה טובה למדי ולא זיהיתי גמגומי מערכת מיוחדים בשימושים הרגילים (הפעלת אפליקציות, משחקים קלאסים וקזואל, הפעלת כמה אפליקציות במקביל, רשתות חברתיות, צילום שמגיב די מהר ועוד)

צילום
בצד האחורי יש לנו 3 עדשות צילום. העדשה העיקרית היא באיכות של 108 מגה פיקסלים. זהו נתון שכמעט אוטומטית מציב אותנו במעין השוואה למכשירים אחרים – אם ב M54 יש עדשה גבוהה של 108 מגה פיקסלים, כמו במכשירי פרימיום אחרים ואולי יותר, אז בוודאי שמדובר במכשיר פרימיום או בעל מצלמות איכותיות. אבל לאו דווקא. כי על הנייר זה נחמד, אבל האיכות לא נמדדת רק בכמות המגה פיקסלים.

עדשה נוספת היא עדשת 8 מגה פיקסלים ועדשת מאקרו של 2 מגה פיקסלים. זהו. העדשה הקדמית (סלפי) באיכות של 32 מגה פיקסלים.

אבל עזבו נתונים יבשים. איך ה M54 מצלם? אין ספק שיש כאן פשרות לאיכות הצילום בהשוואה לאחיו הבוגרים והפרימיומים יותר, אבל זו לא השוואה הוגנת, בסופו של דבר במחיר הזה אנחנו מקבלים מצלמות שיודעות לתת צילומים איכותיים יחסית וסבירים פלוס פלוס. הצבעים כאן חיים, לפעמים חיים מידי והצילומים באור שמש מספקים ביותר.

האתגר, כמו תמיד, הוא באיכות הצילומים באור קשה יותר, חשוך או בתאורה מלאכותית. כאן התוצאות סבירות יחסית למצלמות אחרות בתנאים האלה אבל פחות איכותיות כמובן מצילום באור. הצילומים יוצאים קצת מרוחים ומעט מגורענים, במיוחד אם נשתמש בעדשת הסלפי שהחיישן שלה פחות טוב בתאורה חשוכה.

את הגלקסי M54 לקחתי איתי לאחת הנסיעות האחרונות לתורכיה והשתמשתי בו באופן בלעדי לצילומים. זה חתיכת סיכון לשים את המשקל על מצלמה אחת, שאתה לא ממש מכיר. אבל הגלקסי M54 עשה עבודה טובה.

הסוללה
כאן הופתענו לטובה. הסוללה בגלקסי M54 היא סוללת 6000 מילי אמפר. זוהי סוללה ענקית למכשירים בקטיגוריה של הגלקסי M54 והיא באמת סיפקה תוצאות טובות למדי כשהמשיכה לעבוד גם לאחר יום שלם של שימוש במכשיר.

השורה התחתונה
חשוב לזכור תמיד שמדובר במכשיר ביניים שיעלה לכם קצת פחות מ-2,000 ש”ח. במחיר הזה אתם מקבלים מכשיר מבית סמסונג, עם סוללה ענקית, מסך מעולה וגדול ומצלמות טובות לקטיגורייה הזו. אם אתם רוצים מכשיר פרימיום שיעבוד לכם עם כל עבודה מאומצת שתזרקו עליו, תלכו כבר על הפרימיום, הגלקסי S23. אבל אם המחיר משמעותי עבורכם והשימושים שלכם די יומיומיים, הגלקסי M54 יעשה את העבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151