לא‭ ‬באמת‭ ‬טראמפ: ‭ ‬לקראת‭ ‬הבחירות‭ ‬לנשיאות,‭ ‬הרשת‭ ‬תוצף‭ ‬בזיופים‭ ‬באמצעות‭ ‬בינה‭ ‬מלאכותית

מומחים‭ ‬מזהירים‭ ‬כי‭ ‬לקראת‭ ‬הבחירות‭ ‬לנשיאות‭ ‬ארצות‭ ‬הברית‭,‬שייערכו‭ ‬בעוד‭ ‬פחות‭ ‬משנה‭ ‬וחצי, ‭ ‬תמונות‭ ‬וסרטונים‭ ‬מזויפים‭ ‬באמצעות‭ ‬
בינה‭ ‬מלאכותית‭ ‬יטו‭ ‬את‭ ‬דעת‭ ‬הקהל‭ ‬וישפיעו‭ ‬על‭ ‬תוצאות‭ ‬
הבחירות‭ ‬- ‬מומחים‭ :"‬אנשים‭ ‬רעים‭ ‬ישתמשו‭ ‬בכל‭ ‬
הכלים‭ ‬העומדים‭ ‬לרשותם‭ ‬כדי‭ ‬להשיג‭ ‬את‭ ‬
המטרות‭ ‬שלהם‭ ‬‮-‬‭ ‬ובינה‭ ‬מלאכותית
‭ ‬אינה‭ ‬יוצאת‭ ‬דופן‭"‬

תמונה מזויפת של מעצרו של דונלד טראמפ; סרטון דיסטופי של עתיד אפל במקרה של בחירתו מחדש של ג'ו ביידן; זיוף קולות של שני הגברים המטיחים עלבונות; מומחים מזהירים כי טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתפתחת במהירות עלולה ליצור מידע מטעה שישמש בקמפיינים פוליטיים בארה"ב.

המרוץ לנשיאות ב-2024 צפוי להיות הבחירות האמריקאיות הראשונות שיושפעו משימוש נרחב בכלים מתקדמים המופעלים על ידי בינה מלאכותית, כלים שמטשטשים יותר ויותר את הגבולות בין עובדה לבדיה. מסעות פרסום משני הצדדים של הפוליטיקה עשויים לרתום את הטכנולוגיה הזו – שהיא זולה, נגישה ושההתקדמות שלה מהירה בהרבה מהתפתחות החוקים המסדירים אותה, למען שכנוע של הבוחרים וכדי להוציא חומרי פרסום לגיוס כספים בתוך שניות.


אבל מומחים לטכנולוגיה גם מזהירים מפני גורמים המנצלים בינה מלאכותית כדי לזרוע כאוס על רקע האקלים הפוליטי המקוטב בארצות הברית כאשר אזרחים רבים חולקים על עצם העובדה שטראמפ הפסיד בבחירות הקודמות. כרמז מקדים למה שעשוי להתפשט לקראת המרוץ ב-2024, תמונות מזויפות של טראמפ נגרר על ידי שוטרי משטרת ניו יורק – שנוצרו על ידי תוכה מבוססת בינה מלאכותית – הופצו לפני כחודשיים והפכו לוויראליות.

בחודש שעבר, בתגובה להכרזה של ביידן כי יתמודד לבחירה מחדש ב-2024, הוועדה הלאומית הרפובליקנית פרסמה כמעט מיד סרטון, העשוי מתמונות שיוצרו בידי תוכנת בינה מלאכותית, שמראה את האסונות שיקרו אם ינצח. הוא הראה תמונות ריאליסטיות של פאניקה בוול סטריט, את סין פולשת לטייוואן, מהגרים שדורסים שומרים בגבול, והשתלטות צבאית על סן פרנסיסקו על רקע הפשע הקשה. מוקדם יותר השנה, פורסם קטע קול של ביידן וטראמפ, שנשמע אמיתי, אך זויף לחלוטין על ידי בינה מלאכותית, כשהם מטיחים עלבונות זה על זה ב-TikTok.


"ההשפעה של הבינה המלאכותית תשקף את הערכים של המשתמשים בה – לגורמים רעים יש כלים חדשים להגביר את המאמצים שלהם לעורר שנאה וחשדנות, או לזייף תמונות, קול או וידאו במאמץ לבלבל את העיתונות והציבור", אומר ג'ו רוספארס, מייסד חברת הייעוץ הפוליטית השמאלית Blue State, ל-AFP. "המאבק במאמצים הללו ידרוש ערנות מצד חברות התקשורת והטכנולוגיה, ושל הבוחרים עצמם", הוסיף רוספארס.

'שקרי הבינה המלאכותית'

היעילות של הבינה המלאכותית ברורה, לא משנה כוונות המשתמש. כשעיתונאי AFP הנחה את ChatGPT ליצור עלון למסע פרסום לטובת טראמפ, והזין אותו בהצהרות השקר של הנשיא לשעבר שהופרכו על ידי בודקי עובדות אמריקאים, הוא הפיק – תוך שניות – מסמך קמפיין מלא שקרים. כשהצ'אט בוט התבקש להפוך את העלון ל"כועס יותר", הוא כתב את השקרים הללו בנימה אפוקליפטית יותר.

"הגרסה הנוכחית של AI משקרת הרבה", אמר ל-AFP דן וודס, קצין הטכנולוגיה הראשי לשעבר של קמפיין 2020 של ביידן."אם האויבים שלנו רק צריכים לשכנע רובוט, שמבולבל גם ככה, להפיץ מידע מוטעה, אז אנחנו צריכים להיות מוכנים לקמפיין מטעה הרבה יותר גדול ממה שראינו ב-2016".


במקביל, התקדמות הבינה המלאכותית תהפוך אותה לכלי "משנה משחק" להבנת הבוחרים, אמר ואנס ריווי, מנכ"ל Junction AI. "יש חלק גדול מהאוכלוסייה שפשוט לא מצביע בכלל או מצביע בצורה לא סדירה", אמר ריווי לסוכנות הידיעות הצרפתית. "עם בינה מלאכותית נוכל ללמוד מה אכפת לבוחרים הפוטנציאליים האלה ולמה, ברמה מאוד פרטנית, ומתוך כך נוכל להבין איך לעניין אותם ואיזו מדיניות תניע אותם".


'הכחיש את המציאות'

צוותי קמפיין הבחירות השקיעו בעבר שעות בהסברה לבוחרים וכתיבת נאומים, ציוצים ושאלונים, אבל בינה מלאכותית מאפשרת את אותה עבודה בתוך שבריר מהזמן הזה. "יצירת תוכן גוזלת זמן יקר, כעת דמיינו שאתם יכולים לעשות פי 10 יותר ללא מאמץ נוסף של הצוות", אמר ריווי. "יהיה גם הרבה תוכן שנוצר אוטומטית שיהיה שקרי… יהיה מהיר וקל להציף ערוצים בתוכן וקשה לאדם הממוצע לדעת מה נכון ומה לא".

גם יכולתם של האמריקאים להסכים על אמיתות אובייקטיביות תעמוד באתגר, כאשר חלק גדול מאוכלוסיית ארה"ב כבר לא נותן אמון בתקשורת הממסדית. "החשש הוא שככל שיהיה קל יותר לתמרן את התקשורת, יהיה קל יותר להכחיש את המציאות", אומר האני פריד, פרופסור בבית הספר למידע של UC ברקלי, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אם, למשל, מועמד לנשיאות אומר משהו לא הולם או לא חוקי, הוא או היא יכולים פשוט לטעון שההקלטה מזויפת. זה מסוכן במיוחד".


בטסי הובר, שותפה ב-Higher Ground Labs אמרה ל-AFP שהחברה שלה מפתחת פרויקט AI בשם "Quiller" שנועד לכתוב, לשלוח ולהעריך את האפקטיביות של אימיילים לגיוס כספים. "אנשים רעים ישתמשו בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להשיג את המטרות שלהם – ובינה מלאכותית אינה יוצאת דופן", אומרת הובר, המנהלת הדיגיטלית לשעבר בקמפיין של ברק אובמה ב-2012, ל-AFP. "אבל אני לא חושבת שאנחנו יכולים לתת לפחד הזה למנוע מאיתנו להשתמש בבינה מלאכותית לטובתנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151