האם אני יכול לגייר אותה? אני רוצה להתחתן איתה…

שאלה:
רב יקר,

גדלתי בבית דתי אך התרחקתי בהדרגה מן היהדות. כיום אני גר בעיירה קטנה בדרום אמריקה שבה אני היהודי היחיד.

תכופות שקלתי לחזור לשורשים שלי, אך ניצב בפניי מכשול גדול אחד. אתה מבין, התאהבתי באישה לא יהודייה שאני באמת אוהב אותה ורוצה לשאתה לאישה. אני לא נעשה צעיר יותר, וברצוני להקים משפחה. אני יודע שלא אוכל לשאת אותה במצבה הנוכחי, אך היא מוכנה להתגייר ולחיות חיים יהודיים כיהודייה מסורה. אני זוכר די הרבה הלכות ולימדתי אותה דברים רבים על היהדות ועל אורח החיים שלנו.

לכן אני פונה אליך בשאלה הבאה:

האם אני יכול לגייר אותה?

אני בטוח שאני רוצה לשאת רק אותה לאישה וכי לעולם לא אוכל להקים משפחה עם אף אחת אחרת.

תשובה:
מר ____ היקר,

תמיד מחמם את הלב לשמוע מנשמה הכמהה לשוב הביתה. במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים לא יכולים לעמוד! ספר הזוהר מרחיק לכת אף יותר ומתאר את הצמא שמפתחת הנשמה השבה ממסעה שרחק מן השביל ולפיכך היא עובדת את בורא העולם בלהט גדול יותר מזה של הצדיקים. התלמוד מוסיף אף הוא ש”אין דבר העומד בפני התשובה”.

התשובה היא רבת עוצמה, וכאשר נכנס לעולם כל כוח טוב ועצום, תמיד מתעוררים מכשולים בפניו. מוטב לקרוא להם אתגרים, שכן גם להם יש מטרה – לחזק את נחישותך ולהביאך לרמת אמת גבוהה יותר. כיוון שהם לא באים להתנגד לך, אלא להביאך גבוה יותר, הרי לעולם אין ביכלתם לעמוד בדרכך באמת.

האתגר שלך היא האישה שאותה מצאת ושאותה אתה אוהב. לא, אינך יכול לגייר אותה. אתה יודע זאת היטב. עליה לעשות זאת בעצמה. עליה לבוא, כפי שעשתה רות המואבייה, מרצונה החופשי, “עמך עמי ואלוקיך אלוקיי”.1 אם הדבר קורה בדרך אחרת כלשהי, אזי מדובר בשקר, ולבטח אינך רוצה לקחת על עצמך את האכזריות לכפות על אדם אחר לחיות בשקר.

התורה מדברת על האישה יפת התואר שנמצאה על ידי החייל בעיצומו של הקרב. בהתבסס על ספר הזוהר, רבי יצחק לוריא ורבי חיים אבן עטר מדברים על יפת התואר כעל “הניצוץ האבוד” של האור השמימי. היא הייתה אמורה להתגלות ולהיגאל על ידי נשמה יהודייה נודדת, והיה צורך בקרב של ממש כדי למצוא אותה. אולי האישה שאתה נמצא עמה היא ניצוץ אבוד שכזה. אולי, ואולי לא. הדרך היחידה לדעת זאת היא לאפשר לה לגלות זאת בעצמה. אתה יכול להציג בפניה את יופיים של החיים היהודיים – וממכתבך עולה שכבר עשית זאת. כעת עליכם להיפרד לזמן מה ולאפשר לה את המרחב לעשות את ההחלטה שלה. זה יהיה קשה, אך יהיה בהחלט שווה את זה לשניכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151