האם יהודי יכול להאמין בישו? תשובה ל"יהודים למען ישו"

שאלה:
בהיותי בחוף הים פנה אלי בחור מתנועת “יהודים למען ישו”. הוא הציע לי את הברית החדשה באידיש, ואמר שיהודים רבים ניצלו משום שקיבלו את ישו כמשיח. אני פשוט התעלמתי ממנו. אחר כך ראיתי פרסומת גדולה בעיתון מטעם אותם אנשים. השאלה שלי היא: האם יהודי יכול להאמין בישו?

תשובה:
כמובן שיהודי יכול להאמין בישו. בדיוק כמו שצמחוני יכול להנות מסטייק עסיסי, פעיל שלום יכול להצטרף להפגנה אלימה, ודיקטטור המטיף למוות למען האידיאל יכול בעצמו להיכנע לאויביו. כל זמן שאדם משהה את ההיגיון והחשיבה הברורה, כל דבר יכול להתקבל על דעתו.

אני חושב שהתגובה שלך למיסיונר שנתקלת בו היתה נכונה – להתעלם ממנו. מיסיון אינה תופעה חדשה. ישנן כתות נוצריות המאמינות שהמשיח שלהם יגיע רק כאשר היהודים יקבלו אותו. לאורך ההיסטוריה איימו על היהודים בעונש מוות, עינויים וגירוש, אם לא ימירו את דתם. בתקופה האחרונה המיסיונרים בחרו להם לקהל יעד את החלשים בחברה – זקנים, עולים חדשים, ואוכלוסיות מקופחות – בניסיון לנצל את פגיעותם. כל הניסיונות הללו זכו למעט מאד הצלחה. בין אם דתיים בין אם לאו, יהודים אינם רוצים לוותר על יהדותם.

לפיכך, מצאו להם המיסיונרים תכסיס חדש. במקום לדרוש המרת דת, הם מציעים ליהודים להישאר יהודים, ואפילו “להשלים” את יהדותם על ידי קבלתו של ישו. וכך נולדה תנועת “יהודים למען ישו”.

זוהי תנועה של לא-יהודים שמתחזים ליהודים על ידי הצגת עצמם בשמות יהודיים. בדרך כלל יש להם נציג יהודי סמלי, שהוא תמיד או בור גמור ביהדות במקרה הטוב, או בלתי יציב מבחינה נפשית במקרה הגרוע. אותם אנשים הם מתחזים וזייפנים.

כל הדתות חופשיות להציג את אמונותיהם בשוק החופשי של הרעיונות. אך אם עליהם להשתמש לשם כך בטקטיקות מעוררות סלידה כמו תנועת “יהודים למען ישו”, אז ברור שאין להם שום דבר להציע לאדם החושב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151