ויקטור ביליה הלך לעולמו בגיל 85

בדרום פלורידה השם ויקטור ביליה שהיה אלמוני בקרב בני הקהילה הישראלית, הפך במהרה לשם ידוע ומוכר כשהחל להשתתף בשידורי רדיו שהגיש עמי גלעד.

כמאזין העונה לשאלות טריוויה עם ידע רחב ביותר. הזמן עשה את שלו וויקטור הצטרף לצוות השדרנים בתחנת הרדיו “קול השלום” בניהולו של שלומי מלכה.

ממשיב לשאלות שינה ויקטור את מעמדו והחל להציג שאלות בתכנית שהגיש בקביעות.

ויקטור ביליה נולד בשנת 1938 בקזבלנקה מרוקו. חודש לאחר לידתו לקה בהרעלת דם קשה ששיתקה לו את הגפיים במשך ארבע שנים.

בגיל 11 החליטו הוריו להבריח אותו לישראל עם ילדים נוספים שנאספו בידי פעילי עליה. את הבריחה עשה באמצעות ספינת דייגים בדצמבר 1949.

בשנת 1950 הפליג באנייה נגבה לישראל ישירות למוסד אחווה ולמוסד ברמת הדסה.

לאחר מכן נשלח ויקטור לקיבוץ אלונים שם השתלב בחברה הקיבוצית במשך שנתיים.

ויקטור הצטרף ללימודים בטכניון בחיפה כשסיים בהצלחה במגמות תורת מכונות ומכונות חום. הידע שרכש סייע לו בפתיחת מוסך ליצור ראדיאטורים והתקנתם.

בשנת 1956 התגייס לצה”ל בחיל השריון, השתתף במבצע קדש, במלחמת ששת הימים בשחרור הגדה המערבית וכיבוש רמת הגולן, נמנה עם לוחמי מלחמת ההתשה, השתתף המלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל.

ויקטור התאקלם בחיי התרבות מישראלית, פיתח תחביבים רבים ביניהם: שחייה, קריאה, טיולים בחו”ל, אהבה לשירי ארץ ישראל היפה ועוד.

עם פטירת אשתו אביבה בשנת 1989 החליט לעזוב הכל ולשנות את אורח חייו, עקר לדרום פלורידה שם הכיר את דלורס שהייתה אשתו השנייה אשר ליוותה אותו משך שנים רבות עד יומו האחרון.

לויקטור שתי בנות, גלית ואיריס ובן אחד גלעד ועשרה נכדים.

ויקטור נלחם תקופה ארוכה במחלת הסרטן שפגעה במוחו, הוא נותח בתחילה, עבר טיפולים ממושכים ונדמה היה כי יינצל מהרע שבדבר. כשהתגלה גידול נוסף נראה כי בריחה מהמציאות המרה לא תצלח.

בביתו שליד אורלנדו מסר את נשמתו לבורא והוא בגיל 85. ויקטור הובא לקבורה בישראל לצד קברה של אשתו אביבה בבית העלמין בקרית טבעון. יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151