כיצד להיות יהודי בין לא יהודים

שאלה:
אני לומד בבית ספר ממלכתי בחו”ל כיהודי יחיד בכיתה מלאה גויים. אני מתמודד בין שמירה על זהותי היהודית לבין יצירת קשר נאות עם שאר התלמידים בכיתה. מהי הגישה הנכונה?

תשובה:
השמן ממלא תפקיד חשוב ביהדות. קח לדוגמה את חג החנוכה בו השמן משחק תפקיד מרכזי. מדוע זה כך? מה חשוב כל-כך בשמן?

שמן הוא חומר מוזר הניחן בשתי תכונות מנוגדות. מצד אחד, הוא תמיד צף למעלה. לא משנה כמה תשתדל, לא תצליח לערבבו עם נוזלים אחרים. אולם בו-בזמן, כאשר השמן זורם למקום כלשהו, הוא זורם לשם כל-כולו וחודר לחומר עד הסוף. העובדה שהוא נספג עד כדי כך, היא שמקשה כל כך על הסרת כתמי שמן. אם כן, השמן צף למעלה, וגם חודר עד הסוף פנימה. לך תבין זאת! העם שלנו הוא כמו שמן. מצד אחד, אנו שונים מאוד מאלו הנמצאים סביבנו.

עלינו לשמר את זהותנו הייחודית, ולהיות גאים ביהדותנו: להיראות כיהודים ולנהוג כיהודים. אנו העם העתיק שמעולם לא נטמע בשאר העמים, ואנו כאן היום בדיוק כפי שהיינו לפני למעלה משלושת אלפים שנה. וכיצד רואים זאת אחרים? הבט בעצמך: הגויים מכבדים יהודים שמכבדים את עצמם – והם נבוכים נוכח יהודים שנבוכים בעצמם.

עם זאת, אנו נעים בחופשיות בין עמי העולם. היית עשוי לחשוב שעם עתיק כשלנו יישאר בישראל ואולי באזורים מסוימים בברוקלין, אך זה לא כך. שכן, היהודים הם “אור לגויים”.

כולנו שלוחי ה’ ונשלחנו לכאן ומשימה בידנו: להביא טוב וקדושה לכל המצויים סביבנו. אנו דוגמה לחיקוי, והאחרים אמורים ללמוד ממעשינו הטובים וללכת בעקבותינו.

השתדל להיות כשמן המשובח ואתה עוד תגיע רחוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151