למצוא את הלהט והתשוקה

לעולם לא היה לדוקטור אליסון כוונה לפתוח בית ספר פרטי, אבל זה בדיוק מה שהיא עשתה בשנת 1983 כשהיא פתחה את אליסון אקדמי בצפון מיאמי ביצ’.

אחרי בקשות נרגשות של הורים לשלושה ילדים אשר התקדמו בלימודים בצורה יוצאת דופן במרכז לימודים אחרי שעות הלימודים שהיה בבעלותה מאז 1970.

מאז, המקום רק גדל והתפתח כל הזמן. דוקטור אליסון ילידת אלבמה, אשר קיבלה את הדוקטורט בחינוך לגיל הרך והאמצעי מאונברסיטת nova אחרי שקיבלה תואר שני ממדינת פלורידה.

מאז היא עבדה כמורה ומנהלת בית הספר ציבורי בדרום פלורידה, לפני שהתחילה את מרכז הלימודים החדשני שלה לפני ארבעים שנה.

“לא אני שהתחלתי את בית הספר, בית הספר הוא שהתחיל אות מפני שאף פעם לא יצאתי עם הרעיון של פתיחת בית הספר, הייתי מאד מאושרת רק עם מרכז הלימודים שלי” אומרת דוקטור אליסון.

היום אליסון אקדמי חברה באיגוד הלאומי היוקרתי של בתי הספר העצמאים (NAIS) עם שכר לימוד שנתי כ- $14,000 לבית ספר פרטי, מכובד ומוכר שיש בו כ- 100 תלמידים מכיתה 6 עד 12.

שלושה עשורים לאחר שבית הספר הוקם, דוקטור אליסון, נשארה נאמנה לרעיון הבסיסי ששימש כבסיס לפילוסופיה החדשנית שלה. “אנו מתרכזים בכל תלמיד בצורה אישית, ערים לצרכים שלו ולמה הוא זקוק, ליתרונות ולחסרונות ולכוון אותו להצלחה בלימודים,” אומרת דוקטור אליסון שכיהנה כדריקטריון של national association of independent school) NAIS) במשך יותר מעשר שנים.

לרוב בתי הספר יש להם תוכנית לימודים משלהם, אם תלמיד בגיל כיתה 8 הוא ילמד בכיתה 8 אם תלמיד בגיל כיתה 10 הוא ילמד בכיתה 10.

“זה לא עובד כך באליסון אקדמי, כשתלמיד נרשם הוא עובר מבחן שמזהה את הרמה האקדמית שלו וההשגים שלו,” מסבירה דוקטור אליסון, ואז היא ממקמת אותו בכיתה שמתאימה לרמה האישית שלו, זה אומר שתלמיד יכול להיות באנגלית בכיתה גבוהה יותר ואילו במתמתיקה בכיתה נמוכה יותר ואילו במדעים בכיתה הטבעית שלו, תלוי ברמת ההשגים של התלמיד.

“יש לנו תלמידים שסיימו את התיכון שנה מוקדם יותר והלכו לקולג’.”

ד”ר אליסון, אומרת ששיטה זו מבוססת על רעיון חינוכי ישן אשר התמוסס ונשכח. אז בזמנים ההם כשהיה חדר אחד בבית הספר, המורים היו צריכים לתת תשומת לב אישית לכל תלמיד ותלמיד לצרכים האישיים שלו, לאחר מכן איבדנו את זה.

“היום בעולם החינוך תלמיד יכול להיות מאד אינטלגנטי ומיועד לדברים נהדרים בחייו אך יש לו פער בלימודים בקריאה, או במתמתיקה או מדעים. המטרה שלנו באליסון אקדמי הוא להתרכז בהתפתחות של כל תלמיד ולהביא אותו למלוא הפוטנציאל שלו.” ד”ר אליסון אומרת.

“בימים אלה גישה זו היא נדירה יותר ויותר במיוחד בתיכון. העולם בהחלט זקוק ליותר מיקוד בתלמידים בצורה אישית.”

“בתי ספר ציבוריים זה רק “קידס וויארהאוס”, לא יכולים לתת לילדים מספיק תשומת לב, אין להם מספיק מורים בשביל כמות התלמידים, במיוחד כשהם הולכים לתיכון, הם זקוקים להדרכה, זקוקים למישהו שאכפת לו מהם, הם זקוקים לטיפוח במיוחד בתקופת החוסר ביטחון שלהם בתיכון.

“חינוך טוב יעזור לתלמיד למצוא את התשוקה והלהט שלו בחיים, אם אנחנו יכולים להדריך אותם ולעזור להם למצוא את הלהט שלהם אז, עזרנו להם למצוא את דרכם בחיים.”

“לתת להם אתגרים מתמשכים על ידי שנספק להם חינוך יעיל במיוחד בזמנים שפרשנים פוליטיקאים והורים יותר ויותר מתוסכלים ממערכת החינוך בבתי הספר הציבוריים.”

ד”ר אליסון נותנת דרשה פשוטה וברורה, כשזה בא להכין את התלמידים לעתיד שלהם. “אני אומרת לתלמידים שכל מה שאני רוצה זה לעזור להם להתפתח טוב יותר ומוצלח יותר בחיים וזה מה שאנו עושים. הפילוסופיה שלי היא כאן דאגה כנה ואמיתית לכל תלמיד ותלמיד, לתת להם לדעת שאני דואגת להם ואני פה לתמוך בהם.”

לעוד פרטים להתקשר 305.940.3922
או allisonacademy.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151