כתב "סקיי ניוז" מחה על בנייה ביו"ש והסדרת חומש. נתניהו השיב לו: "למען השם, זו הארץ שלנו"

המראיין הבריטי הטיל ספק בזכותינו ההיסטורית להתיישב
ביהודה ושומרון. ראש הממשלה הגיב: "אנחנו מחוברים
לאדמה הזו 3000 שנה". נתניהו הסביר מדוע
לטענתו נכשל כל ניסיון להגיע לשלום
עם הפלסטינים: "הם לא רוצים מדינה
לצד ישראל, הם רוצים מדינה
שתחליף את ישראל".

כתב של רשת "סקיי ניוז" הבריטית התרעם בזמן הראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על יותר מ-7000 יחידות דיור שאושרו לבנייה ביהודה ושומרון בשנה האחרונה, ותקף גם את ההסדרה של ישיבת חומש.

נתניהו סיפק תשובה נחרצת לעיתונאי שטען כי ישראל מפרה את החוק הבינלאומי ומרחיקה את השלום כאשר היא בונה ביו"ש: "אני סבור שזה לא נכון וזה לא חדש שאיני מסכים עם זה. איני מסכים גם עם הקביעה שזה נוגד את הדין הבינלאומי מכיוון שמעולם לא היתה החלטה בינלאומית שקובעת שיהודים לא יכולים לחיות ביהודה, זאת המולדת שלהם".

הכתב הבריטי התעקש שמדובר בשטח "כבוש" ונתניהו השיב לו שזה שטח שנמצא במחלוקת. "אתה קורא לשטח 'כבוש', אנחנו קוראים לו 'במחלוקת', זהו חלק מאדמת אבותינו, אנחנו מחוברים לאדמה הזו 3000 שנה".
"המלך דוד ייסד את בירתנו כאן בירושלים רק לפני 3000 שנה, אנחנו לא הבלגים בקונגו או ההולנדים באינדונזיה, למען השם זו ארץ ישראל, זו המדינה שלנו, כך שאני חולק על כך מכל וכל. הפלסטינים כאן ואנחנו לא נדחוק אותם מכאן. אנחנו כאן והם לא ידחקו אותנו מכאן, אבל זו לא הסיבה שממשלות ישראל לא הצליחו להשכין שלום".

ראש הממשלה הזכיר לעיתונאי מסקיי ניוז: "ארבעה או חמישה ראשי ממשלה שדעותיהם היו שמאלה והליכוד, לפניי ואחריי, לא הצליחו לכונן שלום עם הפלסטינים, מכיוון שהפלסטינים לצערי מובלים על ידי הנהגה שאינה רוצה שלום עם ישראל אלא שלום בלי ישראל.

הם לא רוצים מדינה לצד ישראל, הם רוצים מדינה שתחליף את ישראל. וזו הסיבה, הסירוב העיקש של הפלסטינים לבל מדינה יהודית בכל גבול".

נתניהו דחה את הביקורת על כך שהסדרת ישיבת חומש מפרה התחייבות ישראלית לממשל ביידן. "זה לא מפר שום התחייבות, מותר לי לחלוק עליהם, אבל הדבר החשוב הוא – מה שאתה אומר, זה שאם יהודי קונה אדמה פרטית ורוצה לגור לצד הפלסטינים זו פעולה פלילית ועלינו לטהר את השטח מיהודים. אם הייתי אומר לך שיהודים לא יכולים לקנות אדמה בעולם, בלונדון או בפריז, היית נזעק. אבל אדמה פרטית באדמות במחלוקת שעתידן טרם הוכרע, יהודים לא יכולים לחיות שם? זה עוצר את השלום? מדוע?

"הרעיון שיהודים יחיו לצד פלסטינית זה המכשול לשלום? אני חושב שהקונספציה הזו היא המכשול לשלום. עלינו ללמוד לחיות אחד לצד השני ולמצוא את ההסדר הפוליטי לעשות זאת.

אבל הרעיון שנוכחות יהודית באדמת אבותינו, האדמה שהיתה שלנו מזה 3000 שנה ויהודים לא יוכלו לגור בה, שהאדמה הזו תהיה 'נקייה מיהודים' – זה המכשול לשלום", הדגיש נתניהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151