תופעה: צעירים יהודיים באיראן מתגייסים למאבק בההתבוללות הדור הצעיר

קבוצות של צעירים יהודיים המתגוררים עדיין באיראן, מתגייסים למאבק נגד תופעת ההתבוללות של אחיהם מהדור היהודי הצעיר באיראן. כך אמר ד”ר שמעון אוחיון מנהל מרכז דהאן לחקר קהילות המזרח והמערב באוניברסיטת בר אילן, בכנס שנערך השבוע מטעם המרכז על הנושא יהודי איראן, קהילות איספהאן ושיראז.

ד”ר אוחיון אמר ל’מצב רוח’, שהמידע על כך מגיע ממקורות שונים בעולם, מבלי שנמסרו פרטים מדוייקים על התופעה. בתחילת דבריו בפתח הכנס, הוא אמר שברחבי העולם חיים כיום כ-300 אלף יהודים יוצאי איראן והם מרוכזים בעיקר בישראל, ארצות הברית (בעיקר בלוס אנג’לס ובאזור ניו יורק), וכן בריטניה וצרפת.

כתבנו מוסיף שבעבר הייתה קהילה איראנית בהמבורג שבגרמניה, אבל רובם היגרו לארצות הברית. באיראן עצמה חיים כיום כ-8,000 יהודים והתקווה היא שהמאבק של צעירים נגד התבוללות, יצליח כך שתופעת ההתבוללות לא תגרום לירידה נוספת במספר היהודים שם, שרובם כנראה לא רוצים לעזוב את מולדתם. אוחיון אמר עוד שאחרי המהפכה האיסלאמית שם, עלו ארצה כ-20 אלף איש. עם קום המדינה חיו בשיראז, הנחשבת קהילה דתית במיוחד, כ-15 אלף איש. מרכז דהאן הוציא לאור ספר מיוחד על יהודי איראן כפי שנמסר בכנס.

כ-200 איש השתתפו בכנס, רובם הגדול מיוצאי איספהאן ובמיוחד שיראז והושמעו בו הרצאות מפי מומחים וחוקרים של הקהילה היהודית האיראנית ביניהם הרב אבישי בר אושר, המשוררת ד”ר אסתר שקלים, ד”ר סעיד שמאס ואחיו ד”ר אבי שמאס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151