לבחור להימשך

״תקשיבי, תמיר כל כך חכם, מוצלח ומבריק. אנחנו שותפים כל כך טובים, יש לנו תקשורת מעולה, אנחנו הורים טובים, אני יכולה לשתף אותו בכל דבר, אבל יש לי בעיה אחת שהיא מאוד קריטית ולפעמים גורמת לי לחשוב שאולי עשיתי טעות שהתחתנתי איתו״ אמרה דפנה ״מה הטעות?״, שאלתי.

״אני מרגישה שאני לא נמשכת אליו. אנחנו כל כך פתוחים ואני אפילו אמרתי לו את זה והוא אמר לי שהוא מקווה שיום אחד זה ישתנה. אבל זה לא קרה וכבר עברו 20 שנה. לא מגיע לי ולא מגיע לו לחיות בזוגיות כזו״, דפנה החלה להזיל דמעות.

״איך את יודעת שאת לא נמשכת אליו? היה פעם מישהו שנמשכת אליו יותר שאת יכולה להשוות?״, שאלתי.

״כן, תמיד כאשר אני נזכרת בחבר הראשון שלי, אני זוכרת איך הוא היה מסתכל עלי, איך אני הרגשתי כשהוא לצידי, אבל איך בכלל אפשר לבחור להימשך?״
״אחד מיסודות הבריאה שלנו זה שהקב״ה נתן רק לאדם את יכולת הבחירה יש אנשים שצריכים לעבוד על זה קשה יותר ויש כאלה שפחות, אבל בכל מקרה נדרש רצון אמיתי ומסירות נפש על מנת להצליח לבחור להמשך. על מנת שנוכל להבין את זה, את צריכה להכיר שני כוחות חשובים ומשמעותיים בנפש.

מושג אחד: כח המשיכה (על פי חסידות נקרא כח המתאווה). מושג שני: כח הדמיון (בחסידות נקרא ציור התאווה). כח המשיכה, הוא כח עוצמתי שיש לו שאיפה מובנית להתקשרות. מצד אחד הוא יכול לייצר אחדות ומצד שני יכול לייצר פירוד תלוי לאן יופנה. כח הדמיון מעורר את כוח התענוג בנפש, בעצם הוא כמו חוליה שמקשרת ונותנת כיוון ועוצמה לכוח המשיכה.

ניתן לראות זאת בעוד זירות בחיינו, לדוגמה: נניח שיש מאכל כלשהו שאת מאוד נמשכת אליו והוא לא בריא לך. ככל שתדמייני את השוקולד לפרטי פרטים, דמייני את הריחות, את המרקם, כשתגיעי לרגע האמת ותראי את השוקולד, אז כח המשיכה יקשור אותך אליו כי כח הדמיון משפיע בהכרח על עוצמת כח המשיכה והכיוון שלה. ככל שתשתמשי יותר בכח הדמיון, אז הוא יפעיל את כח המשיכה. כח הדמיון הוא כח שאפשר לשלוט בו ושם בעצם נעשית העבודה״. ״אבל איך הדמיון קשור לתמיר? אני אמורה לדמיין שהוא מישהו אחר?״, שאלה.

״תפקיד הדמיון הוא לפרוץ את גבולות המציאות העכשווית. הוא עוזר לנו למצוא פתרונות ונותן לנו טעימה של עונג ממה שאנחנו יכולים לקבל ממה שאנחנו מדמיינים. אם את נותנת לכח הדמיון לשלוט בך בלי הכוונה, כלומר: נותנת דרור למחשבות שעולות בך על החבר הראשון שלך, ברור שזה משאיר אותך נתונה לשליטת המחשבות. זה בדיוק מה שגורם לך להרגיש היום עד כדי כך שאת לא נמשכת לתמיר ואולי אפילו אתם לא מתאימים.״איך אני יכולה לפתור את הקושי הזה?״, שאלה ״כשתצליחי לנהל את כח הדמיון שלך תוכלי לשלוט בכח המשיכה שלך. אין שום דרך אחרת. כח הדמיון הוא כמו פעולת הנהיגה וכוח המשיכה זה המנוע. אם תלמדי ללחוץ נכון על הדוושות ולסובב את ההגה למקומות הנכונים – תצליחי לכוון את כח המשיכה שלך והוא יקח אותך למקום הנכון עבורך״.

״אני רוצה להישאר קשובה ומחוברת, אחרת אני מרגישה שאני מתנתקת מעצמי זו בעצם המשיכה הטבעית שלי״, אמרה.

״זה נכון שיש משיכה ראשונית שניזונה מהרבה דברים כולל ניסיונות עבר וכל מיני דברים מהמשיכה הראשונית שלך, אבל המטרה היא להעביר אלייך את המושכות של כח הדמיון וממילא כח המשיכה ילך אחרי המשיכה הראשונית והטבעית שיש לך. כשאת מדמיינת את חבר שלך לשעבר, את בעצם מאירה עליו עם פנס אחד שמדויק למקומות המענגים ומנגד כשזה מול תמיר, האורות דולקים במלואם ואז את נחשפת לכל הפגמים. הדרך הנכונה היא לבחור להאיר את הטוב שבתמיר וכך לבחור לאן ולמה את רוצה להתחבר ומתוך זה ייווצר קשר אמיתי״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151