יהדות ארה"ב: גידול במספר התלמידים הרפורמים שלומדים בבתי ספר לא יהודים

“חל גיול ניכר בהיקף החינוך היהודי בארצות הברית ובמספר התלמידים הלומדים בבתי ספר היהודיים שם, אך מאידך חלה ירידה ניכרת ומדאיגה מאד במספר התלמידים שלומדים בבתי הספר של התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית”. כך אמר שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי, השבוע בוועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, בראשות ח”כ עודד פורר.

השר שיקלי ומנכ”ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי, מסרו בשנים האחרונות חלה ירידה של 26% במספר התלמידים בבתי הספר של בתי הספר של התנועות הקרויות ליברליות. בתנועה הקונסרבטיבית ירד מספר התלמידים בשנים האחרונות בלא פחות מאשר 26%, ובתנועה הרפורמית ב-18%.

לפי ניסיון השנים, כמעט לא קורה שילד רפורמי או קונסרבטיבי שעזב בית ספר של תנועתו, יועבר על ידי הוריו לבית ספר יהודי ברמה יותר גבוהה. ברוב מוחלט של המקרים, יועבר הילד לבית ספר לא יהודי, בין השאר במידה ניכרת בגלל יוקר שכר הלימוד בבתי הספר היהודיים.

לעומת זאת חלה גם ירידה בבתי הספר של זרם המודרן-אורתדוקס, וידוע בוודאות שהתלמידים שעזבו בתי ספר אלה הועברו לבתי ספר ברמה אורתודוקסית ברמה גבוהה יותר.

בהמשך דבריו אמר שיקלי, כי רק כ-25% מהתלמידים היהודים לומדים בבתי ספר יהודיים, עובדה שאמורה להדאיג את העוסקים בעתידה של יהדות ארצות הברית. בעקבות כך הכריז השר שיקלי, על הנהגת תכנית ‘אלף בית’, שמטרתה להכשיר מורים ומנהלי בתי ספר ברמה גבוהה, מה שיצעיד קדימה את בתי הספר ויתרום גם להגדלת מספר התלמידים.

השר הודיע שמשרדו ישקיע בפרוייקטים השונים להעלאת רמת החינוך בארצות הברית בשלב ראשון סכום של 150 מיליון שקל. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל שותפה למימון החינוך מתקציב המדינה במוסדות בחו”ל, לבד מהשתתפותה במימון החינוך היהודי בבתי הספר במדינות ברית המועצות לשעבר.

בהופיעו בתפקידו כשר הממונה על המאבק באנטישמיות מסר השר שיקלי שברבעון הראשון של שנת 2023 חלה עליה של 22% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים ברחבי העולם, לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. לעומת זו חלה עלייה גדולה בהרבה, 48%, בהיקף האירועים האנטישמיים האלימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151