20 דרכים לרזות בלי לעשות דיאטה – חלק א'

אחת מהמילים המאיימות בחיינו היא המילה דיאטה. רובנו שקועים בה עד הגחון רוב שנות חיינו הבוגרים, ובין דיאטה אחת למשנתה מעלים חזרה את כל הקילוגרמים שהורדנו בזיעת אפינו. אז תפסיקו לעבוד כל כך קשה וערכו שינויים קטנים שיעזרו לכם להפחית משקל בלי לשים לב.

1. תזמנו את הארוחות – תזמנו כל ארוחה כך שתמשך 20 דקות והמציאו עצמכם מחדש כאכלנים איטיים. הרגל כזה יגרום לכם להשיל כמה קילוגרמים טובים ללא כל צורך בתכנית דיאטה מסובכת. במהלך 20 הדקות הראשונות של האכילה הורמוני השובע בגוף מגורים ולאחר 20 דקות מתחילים לחוש תחושת שובע. לכן, אכילה בקצב מהיר תביא לבליסת כמויות גדולות מדי של מזון ללא צורך.

2. שנו יותר, שקלו פחות – שעת שינה נוספת בלילה יכולה לעזור להורדת כ-6 ק”ג בשנה, כך לפי מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן. מעבר לכך, קיימות ראיות כי שעות שינה מועטות מדי בלילה, מעוררות את תחושת הרעב.

3. הגישו יותר ואיכלו יותר – ירקות – הגישו עם ארוחת הערב שלושה סוגי ירקות במקום אחד ובלי משים תאכלו יותר. מגוון גדול של מזונות גורם לאנשים לאכול יותר, אם חלק ניכר מהמזונות הללו יהיה פירות וירקות – זו דרך נהדרת להוריד במשקל. ניתן לבשל או לאפות אותם ללא תוספת שומן ולתבל במיץ לימון ותבלינים טריים במקום במלח.

4. אכלתם מרק? ירדתם במשקל – הוסיפו מרק לתפריט היומי, שיתרום לתחושת שובע מהירה יותר. המרקים המומלצים הם מינסטרונה, ירקות, עוף ומרקים אחרים שאינם על בסיס שמנת. מומלץ לשלב מרק בתחילת הארוחה מאחר והוא גורם לאכילה איטית יותר וממלא בתחושת שובע מהירה יותר.

5. לכו על דגנים מלאים – דגנים מלאים כמו אורז מלא, שעורה, שיבולת שועל, כוסמת וחיטה מלאה, הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הירידה במשקל שלכם. הם עוזרים לצריכה קלורית מועטה ועשויים לשפר את פרופיל הכולסטרול שלכם. כיום ניתן למצוא דגנים מלאים במוצרים רבים ובכללם בצק פיצה, מאפינס, פסטה ולחמים שונים.
6. וותרו על נקניקים – וותרו על הנקניקים הטעימים שאתם רוכשים במעדנייה. נקניק הפסטרמה עשיר בשומן וויתור על שתי הפרוסות היומיות יחסוך לכם 100 קלוריות.

7. צרו לעצמכם משולש פיצה בריא יותר – ביחרו בתוספת של ירקות על הפיצה ותוכלו לחסוך 100 קלוריות בארוחה זו. כמו כן בקשו מעט גבינה או גבינה דלת שומן, ביחרו בבצק דק במקום עבה והשתדלו לאכול פיצה שלא הוטבלה בשמן טרם הוכנסה לאפייה בתנור.

8. שתו בחכמה – קצצו בכמויות הסוכר – המירו משקה ממותק אחד ביום במים מוגזים וכך תימנעו משתיית 10 כפיות סוכר. הוסיפו לסודה שלכם לימון, מנטה או פירות יער קפואים. נראה כי הסוכר הנוזלי שנמצא במשקאות ממותקים אינו מהווה טריגר לאיתותי השובע בגוף. מחקר שנערך בנושא השווה את השפעתן של 450 קלוריות נוספות ליום מסוכריות גומי לעומת ממשקאות ממותקים. הנבדקים שאכלו סוכריות אכלו שלא במודע פחות קלוריות סך הכל, אך לא כך הנבדקים ששתו משקאות ממותקים. האחרונים העלו קצת יותר מקילו במשך חודש רק מתוספת המשקאות לתפריט.

9. העדיפו גבוהות וצרות על פני קצרות ורחבות – והכוונה היא לכוסות המשקה שלכם. תתפלאו לשמוע ששימוש בכוסות גבוהות וצרות יקצץ את צריכת המשקות שלכם ב-25%-30%. איך זה עובד? על ידי סממנים ויזואליים – כשאנו רואים כוס גבוהה אנו חושבים שהיא מכילה יותר משקה ולא נותנים לעצמנו לשחרר רסן כמו מול כוס נמוכה. פרופ’ ווסניק גילה שכולם, כולל ברמנים, נטו למלא כוס נמוכה עד הסוף ואילו כוס גבוהה מולאה ב-75% משקה בלבד.

10. הכנסו למצב תודעתי של יוגה – נשים שמתרגלות יוגה נוטות לשקול פחות מאחרות, כך על פי מחקר שהתפרסם במגזין איגוד התזונאים האמריקאי. מה הקשר? מתרגלי היוגה דיווחו כי גישתם לאכילה יותר מודעת. למשל, הם נוטים לשים לב כי המנות המוגשות במסעדות גדולות במיוחד ואוכלים עד שהם חשים שובע, גם אם לא סיימו מהצלחת. חוקרים סבורים שמצב המודעות העצמית והרוגע שיוגה מפתחת תורם לאנשים להמנע מאכילת יתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151