לא פחות משמונה מ-120 ממצטייני הנשיא ביום העצמאות עלו ארצה במסגרת תכנית "נעלה"

החייל ואצ'סלב וולינסקי, ממצטייני נשיא המדינה ולוחם בצנחנים, דואג לאמו בעיר האוקראינית המופגזת ויצטרף לקורס "נתיב" לקראת גיורו

החייל ואצ’סלב וולינסקי, המשרת כלוחם בסיירת צנחנים עלה ארצה מאוקראינה לפני כחמש שנים. ביום העצמאות ראינו אותו כאחד מ-120 החיילים המצטיינים בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג ולאחר מכן שמענו ממנו שהוא כמובן מודאג ממצבה של אמו שנשארה בעיר האוקראינית הגדולה דניפרו (לשעבר דניפרופטרובסק).העיר מופגזת מפעם לפעם בטילים רוסיים מאז פלשה רוסיה למדינה השכנה.

ואצ’סלב הגיע לישראל במסגרת תכנית נעל”ה (ראשי התיבות “נוער עולה לפני הורים”), המפנה גילאי 14 או 15 ללמוד בבתי ספר תיכוניים בארץ, במוסדות פנימייתיים, כולל בכפרים ובישיבות תיכוניות.וולינסקי לא למד באוקראינה בבית ספר יהודי, אבל השתתף בפעילות חינוכית יהודית וציונית במסגרת הסוכנות היהודית בעירו דניפרו, פעילות שהתקיימה במרכז הקהילתי הגדול ביותר באירופה “מנורה”, שבו פעילים כל הארגונים היהודיים בעיר.

שם הוא שמע בפעם הראשונה בחייו על מושגים יהודיים, למרות שאביו יהודי. בסוכנות הוא שמע על תכנית “נעלה” ושם השתכנע שזו תכנית טובה בשבילו. בתשובה לשאלה הוא אומר שתכנית נעל”ה היא מוצלחת מאד והוא בהחלט ממליץ לנוער יהודי באוקראינה להצטרף לתכנית ולאחר מכן להתגייס לצה”ל.

בכפר הנוער “רמת הדסה” הממוקם בקרית טבעון בו הוא למד הוא כבר הרחיב את הידע שלו בנושאים יהודיים וסיפר לנו כי שם דיברו על פרשת השבוע, למדו תנ”ך, ובשבתות היו בבית הכנסת, שמעו קידוש ועוד. בשלב נוסף הוא החליט שברצונו להתגייר, מאחר שרק אביו יהודי וביקש ללמוד בקורס ליהדות ולקראת אפשרות של גיור, קורס המתקיים במהלך השרות הצבאי והוא כבר נתקבל לקורס שיתקיים בקרוב.

כבר בהיותו בן 16 הוא חלם על גיוס לצה”ל ואולי על שרות בצנחנים. “בשלב ראשון אמי לא רצתה שאתגייס לצה”ל, מתוך חששות מוכרים, אבל בסופו של דבר הסכימה”, אומר לנו החייל המצטיין, “ואני בהחלט גאה על כך שאני משרת כלוחם בסיירת צנחנים”.חבריו מתענינים במצב המלחמה באוקראינה ומציעים עזרה במידה שהם מסוגלים לסייע במשהו. “אני מקווה, אומר ואצ’סלב, שאמי תעלה בסופו של דבר ארצה לכל המאוחר לאחר שאתגייר בעזרת השם, כאשר ארצה בכלל לשנות את מסלול חיי”.

בחוברת שהפיק בית הנשיא באמצעות הדוברות נאמר על סמל ואצ’סלב וולינסקי בין השאר: “הוא משקיע בכל משימה ומגיע להישגים מרשימים.בעל מוטיבציה להצליח ולהשתלב.נכון תמיד ללמוד ולהתפתח.מסור, ממושמע מקצועי ומונע מתוך תחושת שליחות”.

שמונה בוגרי נעל”ה
“שמונה חיילים מתוך ה-120 החיילים מצטייני נשיא המדינה הם בוגרי נעל’ה” כך אמר לנו עוד במהלך הטקס בבית הנשיא ראש נעל’ה ישעיהו יחיאלי. לפני ארבע שנים היו רק שניים מהמצטיינים בוגרי נעל’ה.יחיאלי גם אמר לנו ש-90% מבוגרי נעל”ה עלו ארצה, במספרים מדובר על 15 אלף. לגבי ההורים כ-60% אחוז מהורי הבוגרים הצטרפו אל בניהם ועלו ארצה ובכך הגשימו את הרעיון המרכזי של התכנית “נוער עולה לפני ההורים”.מובן שרוב מוחלט של הבוגרים , כמעט כולם, מתגייסים בסופו של דבר לצה”ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151