עונשי מאסר למחבלים שפצעוקשה את רבקה טייטל ביידויאבנים לפני שנתיים

בית דין הצבאי ביהודה גזר במסגרת הסדר טיעון עונשי
מאסר של 5 ו-6 שנות מאסר על 9 מחבלים, אשר
ביצעו לפני שנתיים פיגוע אבנים סמוך לדיר
ניזאם בבנימין, בו נפצעה קשה רבקה
טייטל, תושבת שבות רחל

בנוסף, חוייבו המחבלים לפצות את טייטל בסכום של 104,000 ₪ אותו שילמו לנפגעת כבר בעת החתימה על הסדר הטיעון.

שלושה מחבלים, אוסמה אלסופי, יוסוף מזהר וראג'ב תמימי, זרקו את האבנים ממארב שהציבו על הכביש. השאר שימשו תצפיתנים שהתריעו בפני מיידי האבנים על כלי רכב ישראלים המתקרבים למקום המארב.

הפיגוע התרחש ב-3 בינואר 2021. רבקה טייטל נסעה עם ילדיה ליד נווה צוף בכביש 465 בבנימין. לפתע הגיחו המחבלים אשר יידו לעברה אבנים מטווח אפס. היא נפגעה בראשה, טופלה על ידי צוותים של מגן דוד אדום ופונתה לבית החולים שיבא בתל השומר. שני ילדיה שנסעו ברכב לא נפגעו. בעקבות הפיגוע נזקקה רבקה טייטל לתהליך שיקום רפואי ארוך ומייסר.

רבקה נשואה ליעקב (ג'ק) טייטל שהורשע בשני מעשי רצח של פלשתינים ובשורה של מעשי חבלה נוספים, ונידון ב-2013 לשני מאסרי עולם ולעוד 30 שנות מאסר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את טייטל, מסר: "התוצאה של תשעה מחבלים שנכנסו לכלא ל-5 ול-6 שנים בגין פיגוע האבנים, בנוסף לפיצויים ששולמו על ידם, היא תחילת הדרך ביצירת ענישה מרתיעה כלפי המחבלים. אנו מברכים על פעילות כוחות הביטחון והפרקליטות הצבאית, שהניחו את ידם על כלל השותפים לאירוע החמור, והביאו לענישה של ממש. לאור המצב הביטחוני בכבישים אנו קוראים להחמיר יותר ויוצר בענישת המחבלים ולפעול לכך שכל מי ששותף בזריקת אבנים ישלם על כך מחיר כבד".

לאחר מתן גזר הדין אמרה רבקה טייטל: "מאז הפיגוע אני מתמודדת עם שיקום ארוך שלי ושל ילדי שהיו עימי ברכב. גזר הדין של מספר שנות מאסר בלבד למחבלים אשר ניסו לרצוח אותי ואת ילדי, הוא חרפה. בנוסף, סכום הפיצויים שהושת על המחבלים הוא מגוחך. לאדם רגיל סכום של 100,000 ₪ נשמע גדול, אבל האמת היא שזהו חלק מזערי מעלויות השיקום שלי ושל משפחתי. את מחיר הפיגוע אני וילדי נמשיך לשאת לכל חיינו. אני מצפה כי מדינת ישראל תחמיר מאוד את עונשם של מחבלים המנסים לרצוח יהודים ותחזיר את ההרתעה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151