מדע בידוני: האייפון יוכל בקרוב לחקותאת הקול שלכם אחרי 15 דקות אימון

ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל הודיעה השבוע על שורה של כלים חדשים לשיפור הנגישות לאייפון ולמחשב הטאבלט אייפד, בהם מאפיין בשם “קול אישי” (Personal Voice) שאמור לאפשר הפקת חיקוי קולו של המשתמש אחרי 15 דקות אימון בלבד.

“אלה שנמצאים בסיכון לאבד את כושר הדיבור שלהם יכולים להשתמש ב-Personal Voice כדי ליצור קול מסונתז שנשמע כמוהם, ולהיות בקשר עם בני משפחה וחברים”, נאמר בהודעת אפל.

“משתמשים יכולים ליצור ‘קול אישי’ על ידי הקראת סדרה אקראית של טקסטים בקול רם, לצורך הקלטה קולית בת 15 דקות באייפון או אייפד”, הסבירה החברה והוסיפה כי “מאפיין נגישות דיבור זה משתמש בלמידת מכונה ונשמר במכשיר עצמו כדי להגן על פרטיות ובטיחות מידע המשתמשים”

לאחר שמירת גרסה של קול המשתמש במכשיר שלו, ניתן יהיה להשתמש במאפיין הקיים “דיבור חי” (Live Speech) במכשירי אייפון, אייפד ומק. Live Speech מתרגם טקסט שמקליד המשתמש לדיבור בשיחות טלפון, שיחות וידאו ושיחות פנים אל פנים. בעזרת Personal Voice, הטקסט הכתוב ייאמר בקולו של המשתמש.

מלבד מאפיין זה, הציגה אפל אתמול מאפיינים חדשים נוספים שמיועדים לשיפור הנגישות למכשירי אפל עבור אנשים עם מוגבלויות ראייה, שמיעה וניידות, וכן עבור אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית. כל המאפיינים האלה עתידים לצאת בהמשך השנה, ציינה החברה.

הכלי הקולי החדש של אפל מצטרף לכלי דומים שמפתחות חברות טכנולוגיה אחרות, המשתמשים בבינה מלאכותית (AI) לחיקוי קול. בקיץ שעבר, הודיעה אמזון כי החלה לפתח עדכון למערכת העוזר הקולי אלכסה שיאפשר לטכנולוגיה לחקות כל קול, אפילו קול של בן משפחה שכבר אינו בין החיים. העדכון האמור טרם יצא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151