לוחם צה"ל נפצע בינוני בפיגוע דריסה בכפר חווארה בשומרון, מצוד אחר המחבל שנמלט

לוחם נוסף פתח באש לעבר רכבו של המחבל אך הוא הצליח להימלט. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר הרכב שנסע לכיוון שכם. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "התשובה לטרור – תגבור המחסומים הביטחוניים ויציאה למבצע התקפי כנגד הרשות הפלסטינית"

לוחם צה"ל מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל נפצע באורח בינוני בפיגוע דריסה שאירע הערב (ראשון) בכפר חווארה בשומרון.

לוחם אחר פתח באש לעבר רכבו של המחבל אך הוא הצליח להימלט. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר הרכב שנסע לכיוון העיר שכם.

כוח רפואה צבאי וצוות של מגן דוד אדום העניקו טיפול ראשוני ללוחם בשנות ה-20 לחייו שנפצע באורח בינוני ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד קרא לסגור את כל החנויות והעסקים בכביש הראשי של חווארה, בו התרחש הפיגוע: "עוד פיגוע בציר המוות של חווארה. בנס אין הרוגים. אבל הכתובת על הקיר.

יש לסגור את כל העסקים בציר התנועה ולאבטח את הציר לכל אורכו ורוחבו. נדרשת מדיניות אפס טרור בחווארה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה לפיגוע בחווארה: "התשובה הברורה שהממשלה הלאומית צריכה לתת לגל הטרור הרצחני שמביא עלינו מחמוד עבאס המחבל בחליפה וחבר מרעיו מהרשות הפלסטינית היא החזרת המחסומים הביטחוניים ביהודה ושומרון באופן מיידי ויציאה למבצע התקפי נגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית בצפון השומרון.

"אנחנו מתריעים פעם אחר פעם, הממשלה לא משנה את המציאות ושוב ושוב אנחנו מלווים פצועים לבתי החולים. הממשלה הלאומית חייבת לפעול כממשלה לאומית אל מול גל הטרור. ומכאן אני מבקש לחזק את חטיבת שומרון ואת כוחות הביטחון שפועלים ללא לאות ומגינים מכאן מהשומרון על כל מדינת ישראל", הוסיף דגן.

בשבוע שעבר עצרו לוחמי ימ"מ, צה"ל ומג"ב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, את שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחווארה ב-25 במרץ 2023, בו נפצעו שני לוחמי צה"ל באורח קשה ובינוני.

שני המחבלים שנעצרו הם איאד תכרורי בן 24 ומצעב מזהר בן 21, תושבי הקסבה בשכם.

במהלך הפעילות, הלוחמים כיתרו את דירת המסתור של המבוקשים וכרזו למחבלים לצאת. המחבלים יצאו ללא התנגדות, ברשותם נתפס נשק מסוג M16 ומחסניות ותחמושת. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ.

כזכור, בפיגוע הירי שאירע במרץ נפצעו שני לוחמים מחטיבת כפיר בשנות ה-20 לחייהם: אילון צובל ואורי חג'בי. שניהם תלמידי ישיבת ההסדר בשדרות שנמצאים בתקופת השירות הצבאי. הלוחמים טופלו בזירה על ידי כוחות הרפואה של צה"ל ומד"א, ופונו לבית החולים בילינסון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151