"ראינו הרבה בפעילות שלנו, אבל דבר כזה הוא באמת חסר תקדים"

בארגון להב”ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), טיפלנו עד היום באלפי מקרים של קשרים בין זוגות מעורבים. במרבית המקרים מדובר בצעירות יהודיות משכבות חלשות שנוצלו בידי ערבים ישראלים או מיהודה ושומרון.

אולם המקרה האחרון (נכון ליום שני בבוקר, יום כתיבת הטור) בו טיפלנו בארגון נחשב לחריג ביותר. אין ספק שראינו הרבה בפעילות שלנו, אבל דבר כזה – הוא באמת חסר תקדים,

ר’, בחורה יהודייה תושבת דרום הארץ, שחולצה בעצמה על ידי להב”ה מכפר ערבי, לפני שנה וחצי ועברה שיקום במשך שנה בדירת החירום של הארגון בקרית ארבע, וכעת מתגוררת בדירה משלה, פנתה בבהילות בסוף השבוע שעבר לבאשי דרשן, מנהלת דירת החירום בקרית ארבע. “אני מגיעה לקרית ארבע עם בחורה, אני חייבת את העזרה שלכם”, אמרה לבאשי. עד כאן מקרה שבשגרה, שקורה מספר פעמים בשבוע.

אבל שום דבר לא הכין אותה למקרה הזה… ר’ הגיעה לקרית ארבע, אבל לא עם בחורה אלא עם ילדה! ילדה בת 13! כאשר הילדה הבינה כי היא נמצאת בקרית ארבע – היא סירבה בתוקף לרדת מהרכב. היא סיפרה בבכי כי שהתה במשך שנה תמימה בכפר באיזור חברון עם ערבי פלשתיני בן 31, שניצל אותה, פגע בה מינית, פעל נגדה באלימות קשה, ואף סיפק לה סמים קשים. במשך פרק הזמן הזה היא לא שמרה על קשר עם המשפחה. לעיתים רחוקות היא שוחחה עם אימה, לה סיפרה שהיא נמצאת אצל חברה, בזמן שבפועל, כאמור, שהתה בשטחי הרשות הפלשתינית.

כן, ילדה בת 13 שבמשך שנה שלמה נמצאת בכפר עויין, עם ערבי בן 31. מרגע שבאשי הבינה את התמונה, היא הפעילה באופן מיידי את הצוות המקצועי של הארגון. הצוות יצר קשר עם שרותי הרווחה בעיר בה התגוררה הילדה בישראל, שם אמרו לאנשי להב”ה כי כלל לא היו מודעים לסיפורה של הילדה. לנו כארגון אין סמכות ואפשרות לפעול בגילאים האלה. אין לנו מסגרת טיפולית מתאימה. זו אחריות של מדינת ישראל, של הרווחה נטו. יש לציין שברגע שהבאנו לידי הרווחה את הפרטים על הילדה, הם החלו מיד את הטיפול בה.

הרבה פעמים אני מקבל תגובות של אנשים: “מה אתה עוזר לנערות כאלה? הם הלכו עם ערבים? בעיה שלהן!” התשובה הקבועה שלי היא: “מה היית אומר אם היה מדובר בבת שלך?”

אבל כאן, במקרה הזה, האם אפשר להאשים ילדה בת 13? כל אחד מאיתנו חייב לבדוק ולפקוח עיניים. לראות אם רואים ברחוב ילדה שהולכת לאיבוד, לשאול להתעניין. כמובן גם ההורים, וגם שירותי הרווחה. וכמובן – משטרת ישראל ושאר גופי האכיפה. חובה לפקוח עיניים כדי שלא נתעורר לאסון הבא. אנחנו בלהב”ה נמשיך בכל מקרה לפעול, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להגן על בנות ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151