הצלת נפשות – על סיוע עו"ד צור יוסף למחלקות אמ"א ושבויות

ראיון עם עו"ד צור יוסף המסייע כבר תקופה ארוכה למחלקת אמ"א
ולמחלקת שבויות בהידברות, ומספק מטריית הגנה משפטית לייעוץ,
הכוונה וליווי לנשים במהלך הקשיים שהן עוברות

מחלקות “אמ”א” ו”שבויות” עובדות מסביב לשעון על מנת לסייע לבנות ישראל שנמצאות במצוקות שונות, ולהעלות אותן על דרך המלך. הסיוע הזה מתבטא בתחומים רבים: בסיוע נפשי, בתמיכה רגשית, בסיוע טכני בנושאים שונים, בסיוע כלכלי ועוד. עו”ד צור יוסף הוא אחד מן המתנדבים המסורים של המחלקות הללו, והוא מסייע לנשים רבות בתחום חשוב נוסף: התחום המשפטי.

עו”ד צור יוסף הוא בעליו של משרד עורכי דין העוסק בנושאים מסחריים, דיני עבודה, הוצאה לפועל ועוד. עבור נשים רבות, הסיוע של עו”ד צור יוסף, הוא בגדר הצלת נפשות של ממש.

היכן מתבטאת העבודה שלך במחלקות אמ”א ושבויות?

“הרבה נשים שמגיעות למחלקות הללו עלולות להיות מסובכות עמוקות גם מבחינה משפטית. במקרים רבים, למשל, סיפורים שמתרחשים עם מטופלות מחלקת שבויות מהווים אף עבירות פליליות, מעבר לבעיה הראשונית של החשש להתבוללות. אנחנו מסייעים לנפגעות להגיש תלונות ולעבור את הצד המשפטי של העניין בצורה טובה ככל האפשר.

“למחלקת אמ”א מגיעות לא מעט נשים וכן זוגות שיש להן בעיות בבית, בעיות שהובילו אותן מלכתחילה לרצון להפסיק את ההריון. לעיתים אלה נשים בתהליכי גירושין, לעיתים נשים שחיות בבית עם בעל אלים וכדומה. נשים כאלה לעיתים קרובות מסובכות בחובות גדולים שנשארו מהגרוש, ומהווים בור ללא תחתית של ממש. אנחנו מסייעים להן בכל הליווי המשפטי, עומדים עבורן מול ההוצאה לפועל נושים וגופים אחרים, ומסייעים להן ליצור הסדרים ריאליים לחובות, כדי שיוכלו לפתוח דף חדש בחייהן ולגדל את התינוקות שלהן בשלווה. רוב הנושים הללו, ואף גופים כמו הוצאה לפועל, מבינים את המצב של הנשים האלה, מבינים את המשמעות, ודואגים להוריד את כמות החובות ולבוא לקראת הבנות”.

אלו מקרים מיוחדים, למשל, מופנים לטיפולך?

עו”ד צור מהסס. המקרים הללו רגישים מאד, וכל חשיפה עלולה להיות בעייתית. לבסוף הוא מספר לנו על מספר מקרים בולטים, כמובן בטשטוש משמעותי של הפרטים המזהים.

“הגיעה אלינו אישה, אמא ל-4 ילדים, שהייתה במצב כלכלי ומשפחתי גרוע מאד, עד כדי כך שהרווחה לקחה את כל ארבעת הילדים שלה. היא הייתה בהריון נוסף, וחששה מאד להשאיר אותו – שמא ייקחו לה גם את הילד הזה. היא הגיעה למחלקת אמ”א של הידברות, שם שכנעו אותה לשמור על ההריון ועזרו לה בהרבה מישורים. אני נכנסתי לסיפור כדי לעזור לה לתמרן עם כל החובות שהיו מוטלים עליה. בשלב ראשון, יצרתי קשר עם כמה עסקים שאני מייצג, והצלחתי למצוא לה מקום עבודה מתאים, שיצר לה סדר יום נורמלי וגם מקור הכנסה יציב. אח”כ פעלתי מול הוצאה לפועל כדי לסגור כל מה שאפשר היה לסגור בענייני החובות. בהדרגה, עם כל העזרה, היא התחילה לחיות חיים נורמליים. החזירו לה גם את הילדים הגדולים שלה, והיא ילדה תינוק חמישי שאותו היא מגדלת בצורה רגועה ונורמלית.

“בכל מה שקשור למחלקת שבויות, מגיעים אלינו הרבה מאוד מקרים שבהם הבחורות הנפגעות הן גם בהפרשי גיל גדולים מאד ממי שפוגע בהן. היה לנו מקרה של אדם מעל גיל 40, שניסה ליצור קשרים עם בחורה צעירה יותר מגיל 15. במקרה הזה פנינו מידית למקום העבודה של האיש, והם דאגו לפטר אותו מידי, כדי שלא להסתבך בבעיות פליליות. בנוסף ליווינו את הנערה בכל התהליך של הגשת התלונה, דבר שאינו פשוט כלל, במיוחד בהתחשב בגילה.

“מעבר לזה, אף שזה לא תחום העיסוק העיקרי שלנו במשרד, אנחנו עוסקים גם בנושאים של השבה ליהדות. מסייעים לבחורות מתבוללות לחזור אל חיק היהדות, לקבל גט גירושים ובכל מה שנוגע להתנהלות מול בתי הדין, תשובות לשאלות שונות, ועוד”.

הליווי נעשה בהתחשבות מיוחדת ומותירה לנו ולמטופלות הרגשה של חוסן, ביטחון ועוצמה לו הן זקוקות על מנת לפתוח בדרך חדשה ונכונה לחייםבע’ה.

אנו מודים לארגון הידברות על פעולות החסד העצומות, המגוונות והמרובות שהוא מבצע ומשתף אותנו ועוד רבים בנושא ב’ה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151