5 תרופות ביתיות למיגור עייפות

הקפדתם לישון שבע שעות בלילה, התקלחתם בבוקר והגעתם למשרד מלאי מרץ. לאחר שעה פתאום נחתה עליכם עייפות. אין לכם מושג למה, או מה לעשות בשמונה השעות הבאות? הכתבה הבאה בשבילכם – לפניכם שיטות ביתיות ופשוטות להתגברות על עייפות.

עייפות היא סימפטום נפוץ מאוד בחברה המערבית ואין זה פלא. אנו ממלאים את זמננו עד תום בעבודה, משפחה, דאגות, לחצים ומטרות שאנו מרגישים חובה להשיג. אז אולי קשה להסתגל למחשבה שעלינו לחיות חיים שלווים יותר, או לפחות להביא את המחשבה לידי ביצוע, אבל ניתן להלחם בעייפות באמצעות ארון המבטח הביתי שלנו.

לפניכם 5 המלצות למלחמה בעייפות היישר מהמכולת:

קפה: קפאין הוא מעורר ידוע. איגוד הדיאטנים האמריקאי טוען כי אין בעיה לשתות מהחומר המעורר והטעים לחיך הזה, כל עוד עושים זאת במתינות. מחקרים הוכיחו כי קפאין אכן מעורר את המוח וגורם לחדות מחשבה.

שתי כוסות קפה ביום לא אמורות לגרום לבעיה, אך יותר משתי כוסות ואתם בסיכון גבוה יותר לסבול מחרדה ונדודי שינה. עם זאת יש להשאר קשובים לגוף, הסבילות של אנשים לקפאין משתנה מאוד מאחד לאחר ויכולה אף להשתנות אצל אותו אדם בהתאם לתקופות מסויימות בחייו.

ביצים: זו תרופה מעולם הפולקלור שזכתה לגיבוי מתזנואים. אחת הדרכים הכי חשובות למלחמה בעייפות היא תזונה מאוזנת, וביצים מלאות בדברים טובים כמו חלבון, ברזל, ויטמין A, חומצה פולית, ריבופלאבין וחומצה פנטוטנית. איכלו ביצה אחת ליום, באיזו צורת הכנה שתרצו, ויש להניח כי כעבור זמן קצר תרגישו טוב יותר.

נוזלים: חשוב להקפיד לשתות הרבה מים על מנת לשמור על מאזן הנוזלים בגוף. התייבשות, מעבר לסכנות הרבות הטמונות בה, עלולה גם לגרום לעייפות ולתשישות. יש להמנע משתיית משקאות ממותקים. על אף שהם מייצרים תחושת רווייה, הם בעלי ערך קלורי גבוה ורוויים בסוכרים מזיקים לגוף. הקפידו על 10-12 כוסות מים וכוס חלב אחת ליום.
חלב רזה: שילוב של מעט חלבון עם פחמימות יכול להבטיח שמירה על רמת אנרגיה גבוהה. אכילה של פחמימות בלבד, כמו סופגניה או פנקייק טבול בסירופ, עלולה לגרום לעליה חדה בסרוטונין, נוירוטרנסמיטור המצוי במוח, ולגרום לתחושת עירפול.

צירוף של חלבון לארוחה יכול לחסום את תחושת העירפול ולהותיר תחושה של אנרגיה גבוהה. כדאי להתחיל את היום בארוחת בוקר טובה הכוללת פחמימות מורכבות ומעט חלב רזה.

ג’ינג’ר: ג’ינסנג ידוע כמקפיץ אנרגיה. יש לשורש הזה טעם מתוק דמוי ליקריש והוא משמש אלפי שנים לטיפול בחולשות ובתשישות. עם זאת, הזהרו – אין ליטול ג’ינסנג אלא אם אתם ממש עייפים. הוא יכול ליצור מצב של עוררות יתר בקרב אנשים שמרגישים חיוניים ולא עייפים.

ניתן למצוא בחנויות ג’ינסנג אסיאתי או סיבירי – השפעתו של הסיבירי על עייפות פחותה. שני הסוגים מכונים אדפטוגנים, הכוונה שהם עוזרים לנו להסתגל לשינויים סביבתיים. אם אתם חשים בעייפות מתמשכת, טלו 2 גרם של אבקת ג’ינסנג ביום למשך שישה שבועות, עשו הפסקה של שבועיים לפחות ותראו אם התחושה משתנה.

המלצות נוספות: קחו זמן לעצמכם. עשו הליכות בחוץ ותרגלו מדיטציה, רצוי באוויר הפתוח ובמקום שקט. השמיעו מוסיקה מרגיעה והתרכזו במה שחשוב וטוב בחייכם על מנת להשיב לגופכם את האנרגיה שהוא כה זקוק לה.

זוזו. התעמלו לפחות שלוש פעמים בשבוע, 30-45 דקות כל פעם. עלו ורדו במדרגות במקום להשתמש במעלית, השתתפו בשיעור ריקוד במכון הכושר. התעמלות גורמת לשחרור אנדורפינים במוח שעושים תחושה טובה ומעניקים לנו כוח מנטלי ופיזי להתמודד עם כל מה שיביא עימו היום.

השילו קילוגרמים מיותרים. אם אתם סוחבים איתכם יותר משבעה קילוגרמים עודפים, אתם עלולים להתעייף מהר יותר.

השלת המשקל העודף לאט ובאמצעות תרגול אורח חיים בריא ותזונה נכונה, תעלה אוטומטית את רמת האנרגיה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151