פייסבוק Home – טלפון חברתי או פרצת אבטחה?

הפייסבוק Home הוא הדבר הקרוב ביותר ל”טלפון פייסבוק” והוא משלב בין מכשיר האנדרואיד שלכם לפרופיל הפייסבוק שלכם, כך שלמעשה אתם כל הזמן מחוברים לפייסבוק.

אך מיד עם ההשקה של הפייסבוק Home נשמעו קולות התוהים לגבי האבטחה של האפליקציה החדשה והאם תהיה פגיעה חמורה בפרטיות המשתמשים.

האם זה בטוח להתקין את האפליקציה?
אין על כך תשובה שהיא חד משמעית, זה תלוי הרבה בפעולות שהמשתמש עושה עם המכשיר שלו.

כאמור, את פייסבוק Home ניתן להתקין בשלב זה רק על סמארטפונים בעלי מערכת ההפעלה של אנדרואיד, שבעצמה חוותה עליה דרמטית בכמות הווירוסים והתוכנות הזדוניות נגד המשתמשים שלה (1700% בין 2012 ל- 2013 לפי המחקר של ESET) כך שפלטפורמת האנדרואיד לבדה היא מטרה עבור פושעי הרשת וסביר להניח שהם יעשו שימוש בפייסבוק Home כדי להגיע ולפרוץ ליותר מכשירים, אבל זה תלוי במידה רבה ברמת הפופולריות של ה- Home עצמה.

אסור לשכוח שגם לפייסבוק עצמה יש לא מעט תקריות אבטחה והשילוב בין האנדרואיד לפייסבוק בעצמו עלול להיות מסוכן, אבל לא יותר מאשר האפליקציה ה”הרגילה”. ההבדל העיקרי הוא שהזמן הממוצע שהגולש מעביר בתוך פייסבוק עולה וכתוצאה מכך האפשרות שהוא ייחשף ללינקים זדוניים ויקליק עליהם גדלה.

בנוסף לכך, משתמשים רבים עדיין לא רואים בסמארטפון שלהם מחשב לכל דבר ויצרני המכשירים לא עושים עבודה טובה במיוחד בכל הנוגע לעדכוני אבטחה ותקבלו פלטפורמה מושלמת, לא רק לתוכנות זדוניות ווירוסים אלא גם להונאות של גניבת זהות ולמעשה לכל סוג של פשע מקוון.

טלפון חברתי או פלטפורמה למפרסמים?
המטרה של פייסבוק עם ה- Home היא לגרום לכם לבלות יותר זמן בתוך הפייסבוק שלכם ושתעשו את זה מכל מקום. בצורה הזו פייסבוק יכולה לקבל ולהצליב הרבה מאוד מידע, למשל, היא תוכל לדעת בדיוק על מה הקלקתם בזמן שהייתם בפייסבוק יחד עם המיקום הגאוגרפי שלכם באותו רגע.

איך הם יכולים להשתמש במידע הזה? אם למשל פייסבוק מזהה שכל בוקר באותה שעה אתם פוקדים את בית הקפה השכונתי שלכם, היא תוכל למכור את המידע הזה לרשת גדולה של בתי קפה, שאז תתחיל לשלוח לכם פרסומות שיופיעו על הצג שלכם בזמן או במקום המתאימים לפי ההרגלים שלכם כדי לנסות ולגרום לכם לעבור לבית קפה שלהם.

והנה דוגמה שהולכת רחוק יותר: חברת הביטוח שלכם עלולה לקבוע שאתם נוטים לאלכוהוליזם על פי התדירות שבה אתם יוצאים לברים ובעקבות כך להעלות לכם את מחיר הפוליסה של ביטוח החיים או הרכב שלכם, או לנסות למכור לכם שירותים נוספים ובלתי נחוצים.

בעוד שהפעילויות האלו נמצאות בתחום האפור מבחינת החוקיות שלהן, הן ללא ספק נותנות לחברות גדולות יתרון שיווקי עצום על פני המתחרות הקטנות יותר.

למרות שפייסבוק מיהרה להצהיר, בניסיון להרגיע את המשתמשים לגבי נושא הפרטיות, שאין לה כוונה לעקוב אחר המשתמשים ב Home, אין זה אומר שהיא לא תעשה זאת בעתיד. ההיסטוריה מלמדת שהצהרות על פרטיות של פייסבוק נוטות להשתנות ושיותר ויותר פרסומות מופיעות לנו מדי יום בפרופיל.

להתקין או לא להתקין – זו השאלה
בסיכומו של דבר אפליקציית העל של פייסבוק היא כמו כל אפליקציה אחרת, עליכם לבחון את הרשאות הגישה שהאפליקציה מבקשת ולהחליט אם להתקין אותה או לא. אם אתם מקפידים על הנחיות אבטחה בסיסיות, לא לוחצים על לינקים וסטטוסים מוזרים ודואגים שעל הטלפון שלכם מותקנת תוכנת אבטחה טובה אתם יכולים להישאר יחסית מוגנים.

מצד שני אם אתם לא דואגים לאבטחה מינימלית כזו המידע והפרטיות שלכם בלאו הכי בסכנה, עם או בלי פייסבוק Home.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151