המפגש המסוכן שתוכנן ובוטל ברגע האחרון: "נמנע כאן אסון"

יום הזיכרון לשואה והגבורה, בשעה 8:00 בבוקר, צלצל מכשיר
הטלפון של ענת גופשטיין, ראש מערך הטיפול בארגון להב"ה

יום הזיכרון לשואה והגבורה, צלצל מכשיר הטלפון של ענת גופשטיין, ראש מערך הטיפול בארגון להב”ה.

על הקו היו פעילים מ”סיירת מעלה אדומים”, הנאבקים בהתבוללות בעיר. הפעילים עדכנו את ענת כי על פי מידע שקיבלו, ישנה נערה יהודיה שעושה את דרכה ברגעים אלו להיפגש עם פלסטיני תושב איו”ש באחד הכפרים הפלסטינים. לדבריהם, מדובר בנערה המצויה במצוקה, וכי ייתכן כי הפגישה היא למעשה מלכודת עבור הנערה.

גופשטיין העבירה את הדיווח לחמ”ל הארגון, ומרגע זה החל מירוץ נגד הזמן על מנת להבין מי היא הנערה ולהגיע אליה; לאחר מאמצים רבים, ובעקבות הצלבת מספר מידעים, הצליחו להתחקות בלהב”ה אחר מקור המידע הראשוני של האירוע. בעקבות שיחה קצרה שקיימו עם המקור, הצליחו בחמ”ל להב”ה להשיג את מספר הטלפון של הנערה.

רכזות להב”ה המומחיות בטיפול במקרים רגישים, יצרו קשר עם הנערה על מנת לנסות לשכנע אותה שלא ללכת לפגישה עם הפלסטיני. תחילה היא ניסתה להתחמק, אך לאחר מספר דקות החלה להתייפח, וסיפרה בכאב כי היא נקלעה למצב כלכלי קשה בעקבות חובות בשוק האפור, וכי הפלסטיני שבכוונתה היתה לפגוש, ללא היכרות מוקדמת ביניהם – שוחח איתה באחת מהרשתות החברתיות והבטיח לה כי במידה וייפגשו, יסייע לה כלכלית, וכי היא חשבה ש”זה יהיה פתרון זמני עד שהיא תסתדר”, כלשונה.

גופשטיין שוחחה עם הנערה ברגישות רבה, ושיקפה לה את תמונת המצב: “הפגישה הזו ככל הנראה לא תשפר את מצבך, אלא רק תחמיר אותו”, אמרה לה. היא הבטיחה לנערה כי בלהב”ה יפעלו לסייע לה להתמודד עם חובותיה, לצד הפנייתה לסיוע בהתנהלות כלכלית נכונה, אותו מעניקה עמותת ‘מקימי’, המתמחה בנושא.

לאחר דקות ארוכות מורטות עצבים של שיחה, שוכנעה הצעירה לבטל את הפגישה ולשוב לביתה, וקבעה להיפגש עם גופשטיין בהקדם.

יו”ר ארגון להב”ה ובעלה של ענת, בנצי גופשטיין, אומר בעקבות המקרה: “אני שמח שברגע האחרון הצלחנו למנוע כאן אסון.

מקרים כאלו עלולים לקרות בכל יום. אני קורא לציבור: אנא, היו ערניים לסביבה: זה יכול לקרות לחברה, לילדה, ובעצם לכל אחת. אם יש ספק – אין ספק: מדווחים, ומונעים את האסון הבא”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151