שחיתות שלא תיאמן: מיליארדר הקריפטו היהודי בנקמן-פריד מואשם גם בתשלום שוחד בסין

האישום ה-13 במספר: סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה ברעש גדול, מואשם בארה”ב בתשלום שוחד של 40 מיליון דולר לפקידי ממשל סיניים שנועד לבטל את הקפאת הנכסים הקשורים לעסקי מטבעות הקריפטו שלו. כך עולה מכתב אישום שפורסם. בנקמן-פריד מואשם בקשירת קשר להפרת החוק למניעת מתן שוחד. החברה שלו קרסה ובדצמבר נעצר בנקמן-פריד באיי בהאמה והוסגר לארה”ב. הוא שוחרר בערבות אישית של 250 מיליון דולר, שמאפשרת לו להישאר אצל הוריו בפאלו אלטו, קליפורניה. הרשויות בארה”ב הגישו נגדו כתב אישום, בין השאר בטענה כי הונה את המשקיעים ב-FTX.

בנקמן-פריד טען לחפותו באישומים שלפיהם הוא רימה משקיעים במיליארדי דולרים לפני שהעסק שלו קרס. השוחד לכאורה, נובע מפעילותה של אלמדה ריסרץ’ (Alameda Research) המזוהה עם FTX – בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים העולמית של בנקמן-פריד.

לפי כתב האישום, רשויות האכיפה הסיניות הקפיאו בתחילת 2021 חשבונות מסחר במטבעות קריפטוגרפיים של אלמדה בשתי בורסות מטבעות הקריפטו הגדולות בסין. בחשבונות היה סכום שווה ערך לכמיליארד דולר במטבע קריפטוגרפי.

לאחר שבנקמן-פריד נכשל בניסיונותיו לבטל את הקפאת החשבונות בעזרת עורכי דין, הוא הורה לבסוף על מתן שוחד של מיליוני דולרים, נכתב בכתב האישום. תשלום השוחד של מטבעות קריפטוגרפיים בשווי של כ-40 מיליון דולר הועבר בנובמבר 2021 מחשבון הסחר הראשי של אלמדה לארנק מטבעות קריפטוגרפיים פרטיים.

עורכי הדין של בנקמן-פריד שלחו בקשה לשופט לואיס א. קפלן להגביל את הגישה שלו למחשב נייד וטלפון. כמו גם לחסום אותו משימוש בטלפונים סלולריים אחרים, טאבלטים, מחשבים, משחקי וידאו או מכשירים חכמים עם גישה לאינטרנט – מלבד המכשירים האלקטרוניים שבבעלות עורכי דינו, שאותם אולי יצטרך כדי להתכונן למשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151