זהירות, גם בשירות לאומי!

בזמן האחרון התגבר הפולמוס סביב שירות נשים בצה”ל. רבנים מזה ורבנים מזה, כותבים מאמרים וטורים בעד ונגד, ארגוני נשים, פמיניסטיים ושלא כאלה, מצטרפים אף הם לקלחת הדיון.

אחת הטענות המושמעות על ידי המתנגדים לשירות נשים בצה”ל, היא חוסר הצניעות הקיימת בצבא ותופעת ההטרדות והפגיעות המיניות כלפי חיילות (ואכן רק לאחרונה פרסמה היוהל”ן – יועצת הרמטכ”ל לענייני נשים – שאחת מכל שמונה חיילות התלוננו על הטרדה במהלך השנה האחרונה).

המסקנה של המתנגדים לשירות נשים בצה”ל היא שעל הנערה המסיימת את לימודי התיכון לשרת בשירות לאומי, שם הם סוברים בעיות הצניעות וההטרדות לא קיימות. נודה על האמת, לא בדקנו את הסטטיסטיקה של ההטרדות המיניות של בנות השירות הלאומי.

בדיון אודות שירות נשים בצה”ל או בשירות הלאומי, שכחו המתדיינים והתומכים בשירות לאומי דבר אחד: את הסכנה הגדולה הקיימת במקומות בהן בנות משרתות יחד עם עובדים ערבים.

בארגון להב”ה – למניעת התבוללות בארץ הקודש – אנו עוסקים במניעת התבוללות וביצירת המודעות הציבורית על התופעה. ואכן זו תופעה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב הציבור הדתי-לאומי, זו תופעה רחבה מאד בקרב בנות השירות הלאומי. כל שבוע אנו מקבלים דיווחים מהורים וחברות שאכפת להן מחברתן או ביתם, בת שירות, בוגרת אולפנה, הנמצאת בקשר עם ערבי, אותו הכירה במקום בו היא משרתת יום יום בשירות לאומי.

המקומות המועדים לסכנת התבוללות הן בעיקר בתי חולים, משטרה, בתי משפט, מד”א, פנימיות בהם עובדים רופאים, אחים ואנשי תחזוקה ערבים, הנמצאים בקשר צמוד במהלך כל שעות היום. כפי שבצה”ל החיילת נמצאת בחברה שהיא גברית מעצם היותה מסגרת צבאית, כך בת השירות נמצאת בחברה שהיא אזרחית, אך הגבולות בה פרוצים לחלוטין. בדיוק כמו בצה”ל, כל עוד אין הטרדה ופגיעה של ממש בחיילת, כל עוד אין תלונה מצידה – לא ניתן לעשות דבר, כך גם בשירות הלאומי, בת שירות הנמצאת בקשר רומנטי עם ערבי העובד יחד איתה יום-יום, שעה-שעה, אין לעמותות השירות הלאומי מה לעשות. הרי הוא לא פוגע בה, להפך, הם יוצאים יחד למסעדות, לטייל, מקבלת מתנות ותכשיטים ובעיקר תשומת לב, חום ואהבה, והכל על חשבונו – אין כאן כל הטרדה מצידו. אז מה ההבדל?

כשפנינו לראשי עמותות השירות הלאומי ולרבנים העומדים בראשן, נתקלנו לצערנו בהתעלמות מוחלטת ובהטמנת הראש בחול. התופעה אינה קיימת אצלנו, אדרבה, זו לא תופעה – כך הם טוענים. עו”סיות שאליהן העברנו פרטים על בנות שירות הנמצאות בקשר עם ערבי במקום בו הן משרתות ועליהן הן אחראיות, אמרו לנו שהן לא יכולות לעשות דבר, עד כדי כך שהן בדברן איתנו אף מסכנות את מקום עבודתן.

שיעורי רבנים פעם בשבועיים לבנות השירות על תפקידה של הבת, על חזון הגאולה השלמה או על מקומה של האישה ביהדות, לא יעזרו, גם אם יועברו על ידי טובי המרצים והרבנים, כאשר למחרת היא חוזרת לשרת יחד עם יוסוף, מוחמד ועוואד. מה לעשות, ארוחה טובה במסעדה אל מול שיעור בתורת הרב קוק, מכריעה את הכף, גם אם היושב מולה במסעדה הוא ערבי.

אני קורא לרבנים – לא די לתמוך בשירות הלאומי ולהתנגד לשירות צבאי לנשים. לצד תמיכתכם בשירות הלאומי, דירשו מעמותות השירות הלאומי (המתפרנסות לא רע מהשמתן של בנות השירות) לא להפנות בנות שירות למקומות בהם עובדים ערבים. דירשו מהם להנחות את העובדות הסוציאליות, לשים לב גם לקשרים הנוצרים במהלך השירות הלאומי, בין בת השירות לעובדי המקום הערבים.

אנו מצידנו נשמח להגיע לכל מחוז ולכל עיר ולהעביר שיחות והרצאות מקצועיות, הן לבנות השירות והן לעובדות הסוציאליות. בהרצאות אלה הן תלמדנה, בנות השירות והעובדות הסוציאליות כיצד להישמר מהתופעה המסוכנת, וכיצד לזהות סימנים אצל חברתן הנמצאת בקשר עם ערבי, ולהצילה ולהשיבה לחיק עם ישראל.

כל המציל נפש אחת מישראל – הציל עולם מלא, בואו ונציל את העולם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151