התרעות על מחבלים בסמארטפון

באגף התקשוב של צה”ל רואים בחזונם לא פחות מחנות אפלקיציות צה”לית, מעין App Store מסווג.

סא”ל אריק, המשרת בלוטם, היחידה הטכנולוגית לתקשוב מבצעי, חושף בראיון לאתר צה”ל את חלק מהפרוייקטים בהם הוא עוסק.

“המודיעין אוסף נתונים ומאפשר לחייל לראות אותם דרך המכשיר שלו. זה יוכל להגיע גם בצורת משקפיים ייעודיים. היכולת הזו תיתן עוצמה אדירה לחייל בקצה ותציל חיים”.

סא”ל אריק מדגיש שלא רק מהמודיעין יגיע מידע מבצעי אל החייל אלא גם מחיל האוויר. “אם איש צוות אוויר שם לב לאלמנט בשדה הקרב שהוא לא בטוח שהפלוגה למטה תראה, הוא פשוט יסמן הערה על המפה המאובטת וזה יופיע אצל המ”מ, וגם אצל הטנקיסט שאחראי על הגזרה. המטרה היא להביא ללוחם בצורה חכמה כל מידע שיסייע לו, מבלי להציפו בנתונים מיותרים שיסיחו את דעתו ויבלבלו אותו”.
ביחידה מתוונים להפוך את הסמארטפון של החייל לחלק חשוב ומסייע בקרב. לצורך כך, באגף התקשוב רואים בחזונם לא פחות מחנות אפלקיציות צה”לית, מעין App Store מסווג.

“אנחנו מתחילים לפתח אפליקציות לסביבה מסווגת”, מסביר סא”ל אריק. “כשתהיה לנו טלפוניה צה”לית של סמארטפונים, החייל יוכל להשתמש בו ולהיות מחובר למערכות מבצעיות ולאפליקציות מיוחדות”. בין היתר, הזכיר רס”ן אוריאל, רמ”ד טכנולוגיית השו”ב והמידע בלוטם, מיזם חדש בשם ‘צה”ל Earth’, שיעשה שימוש בצילומי לווין שיסייעו לדרג השטח, “לאדם הנכון ובכמות הנכונה”.

מובן שעם התחזקות נושא הטלפונים הניידים, נדרשים באגף התקשוב גם לאבטח אותם ולהתאימם לסביבה מסווגת ולהתקפות ממרחב הסייבר. הקצינים מדגישים כי כל שימוש בסמארטפונים יעשה בצורה מאובטת, וכי “אנחנו נערכים להכנת יכולת הגנתית לעולם התקשורת הזה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151