טירוף הירי בארה"ב: מעודדת בטקסס במצב קשה בגלל טעות תמימה; נערים חשודים בטבח במסיבה באלבמה

תלמידת תיכון מטקסס, שחזרה יחד עם חברותיה מאימון בנבחרת המעודדות שלהן ביום שלישי, נורתה ונפצעה באורח קשה לאחר שאחת החברות פתחה בטעות דלת של מכונית אחרת, שאותה חשבה בטעות למכונית שלה.

הרשויות בטקסס לא מסרו עדיין מה היה המניע לירי של החשוד, אבל לפי עדות החברה שפתחה את הדלת הוא פתח באש בגלל אותה טעות תמימה. אם העדות תתברר כנכונה, מדובר בתקרית השלישית בתוך ימים אחדים שבה צעירים בארה"ב סופגים אש על טעויות שכאלו: ביום חמישי בשבוע שעבר נער בן 16 נורה בראשו כשצילצל בפעמון של הבית הלא נכון אחרי שהתבלבל בכתובת בקנזס סיטי, ובשבת צעירה בת 20 מניו יורק נורתה למוות על ידי גבר כשהיא וחבריה נכנסו בטעות עם רכבם לחניית הבית הפתוחה שלו.

התקרית האחרונה התרחשה בחצות הלילה שבין שני לשלישי בעיירה אלגין הסמוכה לבירת טקסס אוסטין. לפי הדיווחים המעודדת שנורתה, פייטון וושינגטון בת ה-18, חזרה יחד עם שלוש מחברותיה לנבחרת המעודדות אחרי אימון לילי, והן נסעו לחניון של סופרמרקט שבו החנו את רכביהן ועלו על הסעה משותפת לאימון. החברה שפתחה את הדלת, הת'ר רות', העידה כי כשיצאה מהרכב ופתחה בטעות את דלת הרכב השני, ראתה שם אדם שיושב באחד ממושבי הנוסעים, נבהלה – וחזרה מיד לרכב הראשון.

האיש, כך סיפרה, יצא אחריה וניגש לרכבן של הצעירות: "ראיתי את הבחור יוצא מהדלת והורדתי את החלון, ניסיתי להתנצל בפניו", סיפרה לפי ערוץ הטלוויזיה המקומי KTRK. "ואז בחצי הדרך (אל הרכב של הצעירות), כשהחלון שלי פתוח, הוא פשוט שלף אקדח והתחיל לירות על כולנו". רות' נפגעה באורח קל מהירי, והקליעים רק שרטו אותה, אבל חברתה וושינגטון נפגעה ברגל ובגב. היא פונתה במסוק לבית החולים, שם מצבה התייצב. לפי הדיווחים היא עברה ניתוח לכריתת טחול וצפויה לעבור ניתוחים נוספים בימים הקרובים.
ֿ
לין שירר, אחת מבעלי המכון שבו התאמנה, סיפרה כי וושינגטון היא ספורטאית מצליחה שמתחרה בשלל תחרויות בענף העידוד, למרות שיש לה רק ריאה אחת מתפקדת: "היא לוחמת, היא חזקה מאוד". וושינגטון הייתה אמורה להצטרף בקרוב לנבחרת האקרובטיקה של אוניברסיטת ביילור, ומאמנת הנבחרת שם, פליסייה מולקי, אמרה לתקשורת כי היא "ספורטאית מדהימה ואדם טוב עוד יותר" וכי היא בטוחה שוושינגטון תשתקם.

החשוד בירי הוא צעיר בן 25 בשם פדרו טלו רודריגז הבן. הוא נמלט מזירת הירי אבל נעצר כמה שעות לאחר מכן בביתו, בעקבות זיהוי מספר הרכב שלו במצלמות האבטחה. הוא מואשם בעבירה זניחה יחסית של "התנהלות מסוכנת", אולם בתקשורת המקומית ציינו כי ייתכן שהאישום נגדו יוחמר בהמשך.

מקרי הירי האחרונים מגיעים על רקע רצף של אירועי ירי המוניים בארה"ב, ובנוסף דיווחו הרשויות במיין על אירוע קשה נוסף: גבר בן 34 רצח אתמול ארבעה בני אדם בתוך בית בעיירה הקטנה בוודין, ולאחר מכן נסע לעיירה סמוכה, ובכביש מהיר שם ירה באקראיות לעבר מכוניות. שלושה בני אדם נפצעו מהירי בכביש, ומצבו של אחד מהם מוגדר קשה. נסיבות הירי בתוך הבית והמניע של החשוד שנלכד, ג'וסף איטון, לא ברורים לפי שעה. בתקשורת המקומית ציינו כי איטון הוא עבריין שהורשע בעבר בכמה עבירות, כולל עבירת תקיפה שלפי החוק המקומי הייתה אמורה לשלול ממנו את היכולת להחזיק בנשק.

הירי במיין מצטרף כאמור לעוד אירועי ירי המוניים בשבועות האחרונים, בהם הטבח בסוף השבוע באלבמה, בו נרצחו ארבעה צעירים במהלך מסיבת יום הודלת של נער בת 16 בסטודיו לריקודים, בהם גם אחיה שמת לפי העדויות בזרועותיה. נסיבות הירי ההוא נותרו בגדר תעלומה במשך ימים ארוכים, אבל המשטרה הודיעה כי עצרה שני נערים, בני 16 ו-17, בחשד שביצעו את הירי.

מאז תחילת השנה נרשמו בארה"ב כבר 165 אירועים של "ירי המוני", כלומר כאלה שבהם היו לפחות ארבעה נפגעים, לא כולל היורה.

הקלות שבה יכולים אמריקאים להשיג נשק, נזכיר, נמצאת במוקד ויכוח ציבורי בארה"ב כבר עשרות שנים: בעוד הפוליטיקאים הרפובליקנים וחלק גדול מבוחריהם מתעקשים להגן על התיקון השני לחוקה, המעגן את זכותו של כל אזרח אמריקני לשאת נשק, במחנה הדמוקרטי דורשים להחריף דרמטית את ההגבלות על רכישת נשק ונשיאתו, וכך לסלק את רוב התחמושת מהרחובות ולהפחית את הסכנה הנשקפת לאזרחים, גם ממקרים שבהם הנשק אינו מאובטח היטב, וילדים נוטלים אותו לידיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151