ל-45 יהודים קוראים מוחמד

יו”ר להב”ה: “מדובר בחלק קטן של תופעה שלא מעזים להתמודד איתה כראוי. “אם אסור להגיד בקול שיש הבדל בין יהודי לגוי, למה שמוחמד לא יתחתן עם יהודיה?”
מהנתונים שפרסמה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי ישנם עשרות ילדים יהודים הנושאים שמות ערבים. למעלה מ – 45 ילדים נושאים את השם מוחמד ואחרים נושאים את השם אחמד ושמות נוספים. לדברי יו”ר להב”ה בנצי גופשטיין, מדובר כמובן בבנות יהודיות שילדו ילד לבעל ערבי.

לדברי גופשטיין, מדובר ככל הנראה בילדים של נשים שהחליטו שלא להתאסלם, על אף שהתחתנו עם ערבים. לדבריו, ישנם עוד ילדים יהודים רבים שאמם כביכול התאסלמה, ולכן הם אינם נחשבים ליהודים במאגרי הסטטיסטיקה.

“מדובר באחוזים מאוד קטנים של התופעה, מסביר גופשטיין, “יש עוד נשים רבות שהתחתנו עם ערבים, ולא נכנסות בסטטיסטיקה. חוץ מזה אף אחד לא יודע להגיד מה מספר ההפלות, ישנם נערות רבות שמצליחות לסיים את הקשר עוד לפני הנישואים ולאחר מכן מבצעות הפלה, אין לנו ידיעות ברורות אבל מדובר בכמויות עצומות.

גופשטיין מציין כי לדעתו חשוב מאוד לערוך בירור מקיף בנושא ולערוך מחקרים שיחשפו בצורה מסודרת את היקף התופעה. “מה נעשה שאין לנו תקציב למחקר בבסדר גודל כזה, אנחנו לא נתמכים על ידי האיחוד האירופי”, אומר גופשטיין בציניות, “לצערינו מנסים להתעלם מהתופעה, אבל ככל שאנחנו יותר עוצמים עיניים ככה התופעה הולכת ומתפוצצת לנו בפנים”.

לדברי גופשטיין המידע שיש כיום בנוי רק על פניות של יהודים ערניים המגיעות לארגונים העוסקים בנושא. “רק מהפניות שהגיעו לארגון להב”ה אנחנו יודעים שמדובר בתופעה עצומה, אנחנו מקבלים אלפי פניות בשנה, ולארגונים אחרים יש עוד מקרים רבים.

צריך לטפל מהשורש

“הפתרון היחיד למניעת התופעה הוא ליצור הבדלה”,אומר גופשטיין, “חז”ל לימדו אותנו שלא להתערבב עם הגויים. אם בנות לא יעשו שירות לאומי עם ערבים בבתי חולים, אם לא נעבוד איתם ביחד, לא נגיע למצב שלילדים יהודים קוראים מוחמד”. גופשטיין מסביר כי בלהבה נעשים מאמצים רבים להעלות את התודעה בנושא על מנת “להקדים תרופה למכה”.

תחום נוסף בו נוגע גופשטיין הוא תחום החינוך. “גם בחינןך אנו נמצאים בבעיה, בבתי הספר מחנכים את ילדינו ששויון הוא ערך עליון, ולא מעזים לדבר על הבדלה. אפילו כששר החינך מגן על פסילתו של ספר שמעודד התבוללות, הוא לא מעז לדבר על כך בגלוי, ומסביר בראיון שהספר פוגע בחיילי צה”ל.

“אם אנחנו מחנכים שכולם שווים, למה שמוחמד לא יוכל להתחתן עם יהודיה? אנחנו נמצאים מצב אבסורדי, בו החוק במדינה לא מאפשר הבדלה בין יהודי לגוי. עוד מעט יעצרו פה את מי שעושה הבדלה במוצאי שבת ואומר המבדיל בין ישראל לעמים”.

מה אתה מציע לעשות אם נתקלים ביהודיה שיוצאת עם ערבי?

אם מישהו נתקל במקרה כזה, שישיג את המספר של הבחורה ויפנה לארגון להב”ה או לארגון אחר אחר שמתעסק בנושא. בארגונים ישנם אנשים מקצועיים שכבר ידעו לטפל בתופעה בצורה הטובה ביותר”, אומר גופשטיין.

“אבל ליפני שמגיעים למצב הזה בכלל, כל אחד שרואה יהודייה שעובדת עם ערבים או נמצאת איתם בקשר מסויים, שיעשה ככל יכולתו כדי למנוע את זה. אנחנו לא צריכים לחכות שהמצב יסתבך, ורק לנסות להציל את מי שכבר נפל, צריך לדאוג מראש שמקרים כאלו לא יקרו.

לסיום חוזר גופשטיין ומדגיש שאת הבעיה הזו צריך לפתור מהשורש. “אנחנו צריכים לעבור לעבודה עברית, זה גם פיקוח נפש, וזה גם מה שימנע את ההתבוללות. אנחנו גם צריכים לחנך את הילדים שלנו לגאווה יהודית, ולא לפחד להגיד בקול שיש הבדל בין יהודי לגוי”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151