יום העצמאות 2023

יום העצמאות הוא יום מיוחד במינו בישראל, המאפשר לנו לנוח, לבלות ולהנות מהיום בו המדינה שלנו הפכה להיות מדינה עצמאית בפני עצמה. זה הזמן להכיר את זכויות העובדים וגם נושאים אחרים הקשורים לצרכנות.

מהו יום העצמאות?

יום העצמאות הוא יום הציין את ההכרזה על הקמת מדינת ישראל וגם מציין את היום בו המנדט הבריטי בארץ ישראל הסתיים והמדינה עברה למדינה עצמאית.

אנחנו בדרך כלל הולכים לבלות באירועים ובטקסים וגם במופעים ובילויים שונים. יש כאלו שיוצאים לטייל ברחבי הארץ או יוצאים לפיקניק עם המשפחה.


החג מסמל לא רק את זה שהפכנו להיות מדינה עצמאית, אלא גם יום בו הצרכנים מבקרים אצל עסקים ומקומות ציבוריים וצורכים את המוצרים או השירותים שלהם.

יום העצמאות הוא חג לאומי וגם יום שבתון, יום שבו לא עובדים. לכן חשוב גם לדעת מהם הזכויות בנושא.

מתי יום העצמאות?

יום העצמאות 2023 השנה מתקיים ביום חמישי בתאריך 26.04.2023. אך כמובן שהוא מתחיל יום אחד לפני, ב-8 בערב החג, שהוא יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ומסתיים ביום החג עצמו בשעה 8 בערב.

זכויות עובדים

הנה המידע בנוגע לזכויות הקשורות לעבודה.

חופשה ביום העצמאות (שבתון)

יום העצמאות הוא יום שבתון, זה יום שבו לא עובדים ולכן עובדים לא צריכים לעבוד ביום זה. בנוסף, יום השבתון בעצמאות נחשב גם יום חג ולכן הזכות הבאה בהמשך.

ערב חג עצמאות (יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל) הוא יום עבודה רגיל לכל דבר ועניין, לכן לא מגיע לקבל חופש. עם זאת, אפשר להודיע מראש על יום חופשה לבחירה, כך שהמעסיק לא יכול לסרב להוציא את העובד לחופשה.


קרובי משפחה של חלל מערכות ישראל או חלל פעולות איבה, רשאים להיעדר בתשלום ביום הזיכרון (ערב עצמאות). המעסיק חייב לשלם שכר רגיל כאילו הם עבדו, בלי ניכוי מזמן החופשה.

תשלום דמי חגים ביום העצמאות

יום העצמאות הוא יום חג לעניין זכויות עובדים בנושא חגים ולכן כל עובד זכאי לקבל תשלום של דמי חגים. ערב החג אינו מזכה בתשלום דמי חגים. הזכות ניתנת לפי תנאי הזכאות הכתובים במדריך על דמי חגים.

עבודה ביום העצמאות

יום העצמאות הוא יום שבתון ולא עובדים בו. אלא אם כן נקבעו שירותים מסויימים שחייבים לעבוד ולפעול.

במידה ועובד מגיע לעבודה כדי לעבוד ביום העצמאות, אז הוא זכאי לשכר של 150% מהשכר הרגיל שלו. במידה והעובד נדרש להגיע לעבודה מאת המעסיק מבלי שרצה בכך, הוא זכאי לקבל 150% שכר רגיל וגם 100% דמי חגים.


לגבי עבודה בערב חג העצמאות (יום הזיכרון), הרי שמדובר על יום עבודה רגיל ולפיכך התשלום נעשה כמו יום רגיל. עם זאת, לפי החוק, יום העבודה צריך להיות 7 שעות בלבד. אם העובד עובד שעות מעבר לכך, הן ייחשבו שעות נוספות.

אפשר לסרב לעבוד ביום העצמאות, למעט מקומות עבודה שנקבעו שהם חשובים לפעילות ושם עובדים לא יכולים להיעדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151