איורוודה – רפואה הודית עתיקה

כשאנשים שומעים את המילה איורוודה הם מדמיינים עיסוי בשמן חם באורות מעומעמים, כשברקע קולות מים מפכים, אולם עיסויים הם רק חלק קטן מהעניין.

איורוודה היא תורת ריפוי עתיקה שנועדה להביא כל אדם לאיזון והרמוניה בהתאם לפרופיל האנרגטי שלו בפעם אחרונה שהצטננתם וודאי לא חשבתם כי לליחה שלכם יש כוח מרפא. גם סביר להניח שמעולם לא הרהרתם במשמעות הרוחנית של מיצי המרה שלכם, אולם על פי תורת האיורוודה – תורת ריפוי עתיקה שנוסדה בהודו לפני כ-5,000 שנה – איזון נכון של נוזלי הגוף חיוני לשמירה על בריאות טובה.

פירוש המילה איורוודה הוא “מדעי החיים” בסנקסריט. התורה מבוססת על הנחת היסוד כי כל דבר ביקום, כולל גוף האדם, מורכב מחמישה אלמנטים בסיסיים: אדמה, רוח, אש, מים ואוויר. האלמנטים האלה קיימים בגופנו בפרופורציות שונות המכונות דושות. שמירה על הדושות מאוזנות באמצעות דיאטה, פעילות גופנית, צמחי מרפא, עיסוי ומדיטציה היא הבסיס לתורת האיורוודה.

אבחון אישיות על פי האיורוודה – על פי האיורוודה כל אדם נולד עם הרכב ייחודי של שלוש הדושות: ואט, פיתה וקאפה. ההרכב הייחודי של הדושות קובע את המאפיינים הפיזים והנפשיים שלנו, עד כמה אנחנו שמנים או רזים, איטיים או מהירים, חרדים או שלווים. באמצעות אבחון ההרכב הייחודי של הדושות אצל אדם מסוים ניתן להתאים לו דיאטה, פעילות גופנית וטיפול למניעת מחלות.

טיפוסים שדושת הוואט דומיננטית אצלם נוטים להיות רזים, בעלי חשיבה מהירה והסתגלות מהירה לשינויים. במצב של איזון, טיפוסים מסוג ואט תוססים ויצירתיים, במצב של חוסר איזון, הם נוטים לחרדה, נדודי שינה והפרעות בדרכי העיכול.

טיפוסים מסוג פיתה, נוטים להיות שריריים, חזקים ושאפתנים. טיפוסים אלו הם מנהיגים טבעיים שניחנו בחוכמה, אולם במצב לא מאוזן הם מתאפיינים בעצבנות ואגרסיביות.

טיפוסים מסוג קאפה הם צייתנים ובעלי אופי רגוע. במצב מאוזן הם שלווים, מסבירי פנים ונאמנים, אולם במצב של חוסר איזון הם נוטים לעלות במשקל, להיות מקובעים ולהתנגד לשינוי.

בהודו, אבחון האישיות דרך הפריזמה האנרגטית של הקאפות מתבצע כבר מאות שנים. תורת האיורוודה התפשטה למדינות נוספות במזרח כמו סרי לנקה, בנגלדש, נפאל וסין. לאחרונה האיורוודה זכתה לדריסת רגל גם בעולם המערבי במקביל לטיפולים משלימים נוספים כמו אקופונקטורה, כירופרקטיקה, מדיטציה ורפואה באמצעות צמחי מרפא.
טיפול באיורוודה – כאשר אתם פונים לטיפול אצל מטפל באיורוודה, דבר ראשון הוא יזהה מהי הדושה הדומיננטית אצלכם. הוא עשוי לשאול אתכם על הרגלי התזונה, מחלות בהם חליתם לאחרונה ולבדוק את השיניים, עור הגוף, העיניים והלשון. ייתכן שהמטפל יבדוק אף את השתן, הצואה והדופק שלכם.

לאחר שהמטפל זיהה מה הדושה שלכם, הוא יתאים לכם תפריט, תרגילי התעמלות, מתיחות ומדיטציה המתאימות לדושה שלכם. על פי המסורת האיורוודית, מזונות מסויימים יכולים לקדם הרמוניה פנימית בעוד מזונות אחרים יכולים להפר את האיזון בגוף. באופן דומה, לכל טיפוס חשוב להתאים משטר אימונים שיביא אותו לכדי איזון. לטיפוס הוואט הנמרץ כדאי להתאים פעילות גופנית בעצימות נמוכה ואילו לקאפה האיטי משהו, כדאי לעסוק בטניס או סקווש. בנוסף, ייתכן שהמטפל ימליץ לכם ליטול את אחד מ-600 צמחי המרפא המשמשים ברפואה האיורוודית.

טיהור הגוף מרעלים – פרט לשינויים בתפריט ובאורח החיים, המטפל עשוי להמליץ לכם לעבור תהליך טיהור בן חמישה שלבים הנקרא פנצ’ה קארמה במטרה לעזור לגוף להיפטר מרעלים. כהכנה לתהליך הטיהור תעברו עיסוי בשמן חם במטרה לשנע את הרעלים למערכת העיכול ולאחר מכן תעברו טיפול הנקרא סוודנה שמטרתו לגרום לכם להזיע ולנדף רעלים בזיעה.

לאחר שלושה עד שבעה ימים תחלו בתהליך הפנצ’ה קארמה שיכלול את חמשת השלבים הבאים:
וומנה – במהלך הוומנה המטופל שותה תרופה צמחית שמעודדת הקאה וסילוק ליחה מהריאות. עודף של ליחה בריאות גורם למחלות בדרכי הנשימה כמו ברונכיטיס ואסתמה.

וירג’נה – במהלך הוירג’נה המטופל לוקח חומר משלשל כדי לנקות את הכבד ודרכי העיכול ולהקל על תסמונת המעי הרגיז, גידולי בטן וצהבת. לרוב מדובר בתערובת צמחית המכילה את צמח הסנה, שזיפים, סובין, זרעי פשתן וקליפה של שורש שן הארי.

בסטי – במהלך הבסטי המטופל מקבל חוקן צמחי כדי לנקות את המעי הגס ולהקל על עצירות, אבנים בכליות, כאבי גב והיפראקטיביות.

נאסיאם – במהלך הנאסיאם המטפל מנקה את מעברי האף של המטופל באמצעות שמנים צמחיים כטיפול במיגרנות, סינוסיטיס, שיתוק פנים והפרעות נפשיות.

רקטה מוקשה – בשלב זה, המטופל עובר הקזת דם כדי לנקז רעלים מהדם ולמנוע התקפות חוזרות ונשנות של אקזמה, אקנה, פריחה ותגובות אלרגיות בעור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151