ניו יורק בכוננות שיא; הכרזת כתב האישום נגד טראמפ צפויה מחר, המעצר של הנשיא לשעבר – בשבוע הבא

גורמים בכירים ברשויות החוק בניו יורק ובוושינגטון הבירה מתכוננים להפגנות אפשריות, בזמן שחבר המושבעים הגדול מסיים את דיוניו כחלק מהחקירה לגבי התפקיד שמילא נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בתשלום דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס, ודן באפשרות של הרשעה.

בניו יורק, היכן שחבר המושבעים נפגש בבית המשפט הפלילי במנהטן, כל משטרת ניו יורק נמצאת בכוננות, על פי מזכר פנימי שמקור המעורה נושא חלק עם רשת CNN. על פי גורמים ברשויות החוק, היום מכונה “יום של כוננות גבוהה”, אף שלא התקבלו איומים אמינים. גם משטרת וושינגטון מתכוננת באופן דומה, אך על פי הערכה של משטרת הקפיטול, “אין כרגע ניטור של איום ישיר אמין לגבעת הקפיטול”.

מקור בצוות המשפטי של טראמפ אמר ל-CNN כי גם אם יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, לא צפוי מעצר או הופעה ראשונית שלו בבית המשפט לפני שבוע הבא. עם זאת לאור העובדה שזה עשוי לקרות בכל רגע, גורמים המעורבים בדיונים של רשויות החוק בניו יורק הדגישו את הצורך להתכונן לתהליך המורכב, שכולל את הסגרת טראמפ והופעתו בבית המשפט. רשויות אכיפת החוק של העיר, המדינה וברמה הפדרלית נפגשו אתמול בניו יורק לדון בתרחיש.

לפי דיווחים, סוכני השירות החשאי ששומרים על טראמפ מתכננים להישאר עמו כל הזמן במהלך הסגרתו לרשויות החוק בניו יורק, אם אכן ייעצר – אלא אם כן הקונגרס או טראמפ עצמו יבקשו מהם לעזוב. השירות החשאי גם יעשה כל מאמץ כדי להסתיר אותו מעין הציבור כשהוא עובר את תהליך המעצר. טראמפ מקבל הגנה למשך כל חייו מהשירות החשאי.

כתב אישום ייאלץ את טראמפ להגיע למשרד התובע המחוזי במנהטן ולהסגיר את עצמו. בעת המעצר, טביעות אצבעותיו של הנשיא לשעבר יילקחו, כמו גם צילום פנים שלו. הוא ככל הנראה ישוחרר לאחר מכן לביתו בערבות אישית.

אם טראמפ יסרב להגיע למשרד התובע, התובעים יבקשו לעצור אותו בפלורידה. במקרה כזה, יריבו של טראמפ, מושל המדינה רון דסנטיס יצטרך לתת אישור רשמי לדרישת ההסגרה.

משרד התובע המחוזי של ניו יורק, אלווין ברג, חוקר את התשלום בסך 130 אלף דולר שעורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שילם לדניאלס במהלך הקמפיין של טראמפ לבית הלבן ב-2016 כדי שלא תחשוף את הרומן שהשניים ניהלו ב-2006, כשהנשיא לשעבר היה נשוי כבר למלאניה. טראמפ טוען שלא ניהל יחסי מין עם דניאלס. על פי החשד, טראמפ החזיר לכהן את הכסף מכספי הקמפיין שלו, ורישום העסקה לא נעשה כראוי – עברה פלילית לא אלימה מקטגוריה E. אם יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, ככל הנראה ייאלץ לשלם קנס כספי, ולא לרצות זמן בכל

חששות לגבי מה שצפוי לקרות אם טראמפ יורשע התחזקו לאור העובדה שבעלי ברית של הנשיא לשעבר כבר הודיעו שהם מכינים תגובת נגד. מכון המחקר אמריקן פירסט פוליסי, שסגן הנשיא שלו הוא לארי קדלו, לשעבר יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה (NEC) והיועץ הכלכלי הבכיר בבית הלבן בכהונת טראמפ, מתכונן לאפשרות של הרשעה.

המכון ישתמש בדו”ח שכותרתו “Political Prosecutions: Abusing Discretion in the Service of Politics” , כדי להגן על טראמפ. הדו”ח, על פי CNBC, תוקף את האופן שבו התובע המחוזי של מנהטן אלווין ברג טיפל בתיק אחר. גם המפלגה הרפובליקנית של מנהטן מכינה תגובה משלה אם ברג יגיש כתב אישום נגד טראמפ, על פי אנדראה קטסימטידיס, יו”ר הוועדה. על פי דיווחים, הפגנות מתכוננות גם בפלורידה, ליד אחוזתו של טראמפ, מאר א-לאגו.

טראמפ העלה לרשת החברתית שלו, טרות’ סושיאל, סרטון בן 60 שניות שתוקף את ברג. בסרטון נשמע הקריין מאשים את ברג במגוון האשמות, כולל את המדיניות המרוככת שלו כלפי פשיעה שלטענת הקריין, הפכו את ניו יורק לגיהינום של פשיעה. ברקע מחלפות תמונות של ניידות משטרה, אורות מהבהבים, סרטים צהובים שתוחמים זירות פשע וקווי מתאר של גופה בגיר לבן.

הסרטון גם התייחס לדיווח של אתר “דיילי מייל”, שלפיו, ועדה פוליטית שנתמכת על ידי המיליארדר ותורם הדמוקרטי ג’ורג’ סורוס משך חלק מתרומתו לקמפיין של ברג ב-2021 לתפקיד התובע המחוזי בעקבות האשמה של אישה לא מזוהה.

בשבת, טראמפ כתב ברשת החברתית שלו כי קרוב לוודאי ייעצר ביום שלישי, וקרא לתומכיו “למחות!”, בפוסט שהזכיר לרבים את קריאתו להפגין נגד תוצאות הבחירות, שהובילה למתקפה האלימה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. רשויות ניו יורק החלה בתגובה להציב גדרות מתכת ליד בית המשפט הפלילי במנהטן ולפנות רחובות סביבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151