מי הכי יפה בעיר?

בסיפור שלגיה שאלה אימה "מראה-מראה מי היפה ביותר בעיר", ומראת הקסמים השיבה לה "את היפה ביותר" והיא הייתה מאושרת, עד שיום אחד השיבה המראה "שלגיה יפה יותר ממך". לאלן (66) זה קרה, מיום ליום היא לא מכירה מי מביטה בה מהמראה: היא רואה קמטוטים בצדי הפה, חריץ לרוחב המצח, צוואר רפוי. מרוב בהלה היא שברה את המראה.

"איפה אלן שכולם סובבו את הראש אחריה ברחוב" היא שואלת. לפני שבוע שאלה אותה ידידה "למה את כל כך עייפה וכעוסה". אלן הביטה במראה וזיהתה כי פיה שמוט מעט, עפעפי עיניה כמעט סגורים. היא ביקשה לשוחח איתי ולהתחיל טיפול, כי לדבריה חשה שדברים לא פתורים בעברה מקשים עליה לתפקד, ופתחה לדיון נוסף את השינוי במראה שלה.

לאחרונה היא מוצאת את עצמה מסתכלת לא מעט בצילומים ישנים ומזילה דמעה. בעבר היא לא ייחסה למראה שלה חשיבות רבה. פשוט ידעה שהיא יפה. אפילו לא שמה לב לזה. עם השנים, כשהיופי הולך ונמוג, היא חשה יותר ויותר בחסרונו. לחוף הים היא הולכת עם שמלת חוף, כבר מזמן היא לא קנתה בגד ים, נמנעת מהליכה לים ולכול מקום בו היא רואה את עצמה מול גופה. היא מקפידה על לבושה, מתעמלת כל יום, שומרת על משקל גוף תקין. שנים לא יצאה מהבית ללא איפור. בעבר ניסתה מדי פעם הזרקות של בוטוקס אבל בשלב מסוים חשה כי זה כבר לא עוזר לה, וחששה מפני עיוות פניה מההזרקות.

קשה רגשית להזדקן. דמות האם החורגת של שלגיה שמביטה במראה והמראה העונה לשאלתה היא מטפורה שממחישה עצב עמוק בין הגוף שלנו לבין דימוי הגוף שלנו.

מטרת השיחות עם אלן היא לבחון מצבים מעברה שמקשים עליה לתפקד, כולל דימוי גוף, והדרכים שיעזרו לה להתמודד עם קשיים אלו. אלן מודעות יותר ויותר עד כמה היא "קשה עם עצמה", תובענית, מעין גם שופט וגם תליין של עצמה.

אלן חיה באופן קוטבי: רואה את עצמה הכי יפה או הכי מושלמת או בכלל לא. היא מכורה לעבודתה, מצליחה להרוויח טוב, אך כשאינה יוצאת לעבודתה חשה שחרב עולמה, שאיבדה מהמוניטין שצברה בעמל רב. החיים בקוטביות גם מונעים ממנה ליהנות כי היא לא במיטבה.

במפגשים היא לומדת להיות מודעת לדפוסי חשיבה לא רציונליים "אני נלא יפה, נראית נורא", ומתרגלת חשיבה רציונלית " כן אינני נראית כפי שנראתי בעבר וזה חלק מתהליך התבגרות אבל אני עושה כמיטב יכולתי להראות טוב ולהרגיש טוב ". אנחנו בוחנות ביחד נושאים אחרים בחייה בהם חשה ההיפך, שחייה השתפרו ומלאים יותר למשל היחסים עם בעלה עברו סערות השתנו כיום לאינטימיות נעימה, יש לה פנאי לקריאה ולרכישת השכלה.

הפסיכיאטר הנודע דונאלד ויניקוט מציין כי בכוחו של טקס עמידה מול מראה ליצור שינוי ממבט בעצמי למבט חומל וסקרן כלפי מי שאני. היכולת להתבונן בעיניים דומעות בפגיעות שלי ולא לברוח היא זו המשחררת מהכאב והאובדן, מנטרלת הרס ועוזרת לקבל את החיים בצורה הוליסטית, ומפויסת יותר.

ד״ר נטע עוזרת לפונים אליה להתמודד עם קשיים מנטליים וחברתיים סביב: חרדה, דיכאון, הפרעת אכילה, התמכרות לסמים אלכוהול סיגריות, שליטה בכעסים, מחלות פיזיות, שכול, מציאת ״אני האישי״, הגירה, הורות לילדים בוגרים, ומערכת יחסים זוגית. ד״ר נטע מטפלת אינדבידואלית (אחד על אחד), מטפלת זוגית ומומחית בהנחית קבוצות. בנוסף, פסיכותרפיסטית מורשת של משרד הביטחון.
משפחות המוכרות על ידי משרד הביטחון מוזמנות לפנות ולקבל פרטים לגבי הליכי הפניה וטיפול.

לקריאה נוספת פנו לאתר www.netapelegoren.com או לטלפון 786.877.0919
לפונים מובטחת סודיות מקצועית!!
המאמרים בטור מבוססים על סיפורים מן החיים בשינוי שם ופרטים. כל קשר בין הדמויות וההתרחשויות המתוארות במאמרים לבין המציאות הינו מקרי לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151