נייד ובטוח – 5 טיפים לאבטחת הלפטופ שלכם

בעולם שבו כל יתרון טכנולוגי מנוצל לרעה על ידי האקרים ופושעים אחרים כדאי שתדעו איך להגן על המחשב הנייד שלכם והמידע הנצור בו.

מעצם היותו נייד, הלפטופ חשוף לאיומים שונים שלא קיימים בעולם המחשבים האישיים.

בניגוד למחשבים הנייחים, מחשב נייד מועד לגניבה או אובדן, וכשמדברים על אבטחת המחשב הנייד דבר זה עלול להיות קריטי. בנוסף לכך, חיבור המחשב לרשתות אינטרנט ציבוריות עלולות לחשוף את המחשב לאיומים לא רצויים.

חשוף לגניבה – כשאנחנו ניגשים למלאכת אבטחת הלפטופ שלנו עלינו לקחת בחשבון את העובדה הכי קריטית לגביו, וגם הכי מובנת מאליה, שהמחשב הנייד שלנו הוא, ובכן, נייד.

דבר זה מעלה מאוד את הסבירות שהוא עלול ללכת לאיבוד, להישכח במקום כלשהו או להיגנב. זה נשמע אולי ברור מאליו, אבל מחקרים מראים שהנזק הכלכלי הנגרם לחברות כתוצאה מאובדן המחשבים הניידים עלול להסתכם במאות אלפי דולרים לשנה, ולא בגלל עלות המחשב עצמו אלא בגלל ערך המידע שאבד או נחשף לגורמים לא רצויים.

אבל גם אם אתם לא מנהלים עסק, אובדן של המחשב הנייד שלכם לא מסתכמת בגניבת המחשב עצמו. חישבו על מה יש על המחשב שלכם – תמונות, סרטונים, עבודת גמר לאוניברסיטה – כל אלה עלולים להיות אבודים לנצח אם הלפטופ “הלך”.

וירוסים ופריצה מרחוק – כמו כל מחשב אחר, גם המחשבים הניידים חשופים לווירוסים ופריצות על ידי האקרים. אך בניגוד למחשב הנייח, משתמשי הלפטופים נוטים לנצל רשתות אלחוטיות חינמיות הנקרות בדרכם ובכך פותחים פתח לתוקפים פוטנציאליים למידע המאוחסן על המחשב.

אז איך תשמרו על הלפטופ שלכם בטוח?
גיבוי מידע – אפשר גם בבית – גיבוי סדיר של המידע שמאוחסן של המחשב שלכם יכול למנוע מכם כאב ראש אדיר בעתיד. בין אם המחשב אבד, נגנב או נפל קורבן להתקפה מקוונת, המידע המגובה יכול להציל את הקבצים הפרטיים שלכם כמו למשל התמונות מהחופשה המשפחתית, החתונה או עבודת הגמר הסמינריונית. קיימות היום הרבה תוכנות שיעזרו לכם לבצע גיבוי תקופתי להתקן נייד או לענן. אתם יכולים גם להעתיק את הקבצים לכונן חיצוני שנמצא בבית. העיקר שלקבצים יהיה עותק נוסף, לא על המחשב הנייד.

אל תשאירו אותו לבד – אל תשאירו את הלפטופ שלכם ללא השגחה. אפילו אם מישהו לא מתכוון לגנוב לכם את המחשב הוא עלול לנסות “לחטט” לכם בקבצים או לגנוב אותם או להתקין תוכנות ריגול שיעקבו אחריכם באמצעות מצלמת האינטרנט המובנית במחשב או אחר הרגלי הגלישה שלכם.

סיסמאות או לא להיות – אחד מאמצעי האבטחה הבסיסיים ביותר הוא סיסמא. מומלץ להגדיר את המחשב כך שהוא ינעל לאחר כמה דקות ללא פעילות. דבר ראשון, אם מחשבכם אבד או נגנב סיסמא חזקה תוכל למנוע גישה לקבצים שלכם למי שאינו מיומן בפריצת סיסמאות. דבר שני, בהמשך לסעיף 2, זה ימנע מ”חטטנים” להתעסק לכם במחשב. בנוסף וודאו שכל החשבונות שלכם, בכללם הפייסבוק והאימייל, מוגנים באמצעות סיסמא חזקה שמורכבת מאותיות קטנות וגדולות, ספרות וסימנים.

רשת חינמית יקרה – מפתה מאוד לגלוש ברשתות ציבוריות חינמיות, אבל הן לא מאוד בטוחות, בעיקר משום שהמחשב שלכם בדרך כלל גלוי ותעבורת המידע אינה מוצפנת, דבר המאפשר להאקרים לגשת למידע הרגיש במחשב שלכם. לכן הקפידו לא לבצע רכישות בכרטיס אשראי בכאלה רשתות והימנעו מלהתחבר לתיבת האימייל או הפייסבוק שלכם אם אתם לא חייבים, כיוון שניתן בקלות “לדוג” את הסיסמאות שלכם ברשתות כאלו.

תוכנת אבטחה – יש לוודא שעל המחשב מותקנת תוכנת אבטחה מוכרת ואמינה.

בשנים האחרונות משתמשים רבים מורידים למחשב בתמימותם תוכנות מתחזות שמציגות מראית עין של מחשב נגוע בניסיון לגרום למשתמש לשלם כמה שקלים עבור תוכנת הגנה שבפועל לא מנקה ולא מוחקת מזיקים, אלא בעיקר מטרידה את המשתמש בהודעות שלא פוסקות עד שלא מתבצעת רכישה של התוכנה – זוהי הונאה לכל דבר ועניין.

לכן ודאו היטב שאתם רוכשים את תוכנת האבטחה שלכם מאדם שמורשה למכור אותה או מאתר בטוח ומוכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151