יהודיות מתאסלמות – השחקן המצרי גילה שאמו יהודיה

כרים קאסם, שחקן מוכר במצרים, גילה כי אמו יהודיה, ואף סיפר על כך לכלי התקשורת לאחרונה בהרחבה

לא בכל יום עולה לכותרות יהודי מצרי, ומספר על יהדותו בגלוי. אך זה קרה לאחרונה, כאשר סיפר השחקן המצרי כרים קאסם בתוכנית טלוויזיה על יהדותו.

כרים קאסם (30) הוא שחקן פופואלרי במצרים – בפייסבוק יש לו כרבע מיליון עוקבים. לאחרונה התראיין קאסם לתוכנית טלוויזיה מצרית, וסיפר שם על משפחתו. בין השאר סיפר שעל יהדותו גילה כמעט במקרה. הוא חזר יום אחד מבית הספר, וסיפר לאחותו שמרגיזים אותו המעשים שהיהודים עושים, בפלסטין ובמיוחד במסגד אל אקצה. תגובתה של אחותו הדהימה אותו: "כרים, יקירי", היא אמרה לו, "גם אמא שלך יהודיה"…

אמו של כרים קאסם, מאג'דה הארון, משמשת כראש הקהילה היהודית במצרים, והיא ידועה, לצערנו, בעוינות הרבה שהיא רוחשת כלפי ישראל. קאסם סיפר שכבר מגיל קטן היתה אימו מלמדת אותו לקרוא בקוראן. הגילוי על יהדותה, לכן, הפתיע אוו לא מעט, ובתחילה הוא אף התבייש במוצאו. אך בהמשך סיפר שההבנה כי מוצאו מעורב גרמה לו להבין שמצרים אינה מורכבת ממוסלמים בלבד, וסייעה לו להבין את השונה ואת האחר.

לא רק אמו של קאסם היא מן המתנגדים לישראל: סבו של קאסם, שחאתה הארון, ביקר בזמנו בחומרה את נשיא מצרים דאז, אנואר סדאת, על שחתם על הסכם שלום עם ישראל. הארון התנגד לציונות באופן בולט. קאסם מספר כי סבו היה פטריוט, ונאמן למדינתו – מצרים. הוא טען שצריכה להיות הפרדה בין הדת היהודית לבין המעשים המתבצעים בישראל על ידי ישראלים.

בעבר, לפני קום המדינה בישראל, היתה במצרים קהילה יהודית גדולה. כיום, לעומת זאת, מונים יהודי מצרים כמה עשרות בלבד, והם מתגוררים בעיקר בקהיר ובאלכסנדריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151