להצלחה נחוצה אהבה

״נעמה מצליחה מאוד״. ״מוטי שיחק אותה בגדול״, ״רונית חברה שלי מבית ספר יסודי התחתנה עם בחור אמריקאי עשיר״ כך מתגלגלת לה הלאה והלאה השיחה ואחריה שרה שואלת את עצמה: ״ומה איתי? מה עשיתי בחיי? "לא עשיתי כלום!". והיא מתוסכלת, עצובה, כועסת על עצמה.

הצלחה אישית תלויה במאמץ של עשייה מתמשכת לעבר מטרה שקבענו לעצמנו. מלקולם גלדוויל בוחן בספרו "מצוינים, ממה עשויה ההצלחה?" כיצד אנשים הצליחו בצורה יוצאת דופן בחייהם, בהם הביטלס, ביל גייטס. ואיך קורה שאנשים בעלי אותה רמה של אינטליגנציה יכולים להגיע לרמות שונות של הצלחה.

גלדוויל מעלה טענה כי המפתח להצלחה הוא תרגול של משימה ספציפית במשך ״10,000 שעות״. ההצלחה מתבססת על חוכמה, שאפתנות, עבודה קשה אך לא רק אלה. תפקיד חשוב בהצלחה ממלאת משפחה, עבודת צוות, תרבות, וידידות. המונח ״10,000 שעות״ מתייחס לכך שכדי להצליח נדרשת השקעה רבה של זמן וכמובן גם מזל. פול מקרטני, מהביטלס, אמר לאחר שקרא את הספר, כי היו הרבה מאוד להקות שניגנו בתקופה של הביטלס והשקיעו הרבה מאוד זמן ולא זכו לאותה הצלחה כך שאין זה יכול להיות קריטריון יחיד להצלחה.
ובכל זאת כשמסתכלים על האנשים שהצליחו מגלים תמיד שהם השקיעו עבודה רבה.

יחד עם שרה (39) אנחנו בוחנות מה היא מגדירה כהצלחה? עבורה הצלחה היא "להשיג תוצאה שרציתי להגיע אליה: כסף, כבוד, השכלה" וכו'. האם זה אכן כך? אנחנו מנתחות מה היא השיגה בחייה ומגלות כי היא הקימה משפחה ויש לה שלושה ילדים מקסימים. הוריה התגרשו כשהיא הייתה בת 10, אמה לא תפקדה, והיא נשלחה למשפחת אומנה. במהלך השיחה היא מציינת שבילדותה חלמה שתהיה לה משפחה שלה. היא הגשימה את חלומה: יש לה שלושה ילדים אותם היא מגדלת במסירות רבה. האם זאת הצלחה עבורה: ״כן, אך אינה מספקת. רציתי להיות עשירה. שיהיה לי כסף, והרבה״.

אנו בוחנות ביחד האם שרה השקיעה את אותן ״10,000 שעות״. האם השקיעה עבודה, זמן, חשיבה ומשאבים אישיים במקום עבודתה ככלכלית בחברת השקעות, האם חשבה על אפשרויות נוספות? תשובתה: ״השקעתי אך לא הרבה כמו שרציתי". מדדי הצלחה הם אישיים. היא השקיעה את ״10,000 השעות״ שלה במשפחתה ובילדיה ואני מזכירה לשרה שזה היה החלום שלה להצלחה. בריצת מרתון של חיינו חשוב שנעצור מדי זמן כדי לנוח ולהתבונן האם אנו בכיוון הנכון לנו, האם ההשקעה שלנו תביא אותנו לשם.

בהובלה לשינוי אני מבקשת ממטופליי לציין לאן ירצו להגיע, האם הם מאמינים בעצמם וביכולתם, איזה וכמה מאמץ הם מוכנים להשקיע למרות כל המכשולים בדרך, האם יזכו ויש להם תמיכה וליווי מאנשים שיחזקו אותם. כשהתשובה חיובית זוהי כבר הצלחה כשעצמה.

מארגרט תאצר אמרה כי הצלחה היא שילוב של אהבת העשייה והמטרה אליה פועלים, הידיעה שאין די בכך ועלינו לעבוד קשה.

אז שיהיה לכם בהצלחה בדרך !

ד״ר נטע פלג-אורן, בעלת רישיון מקצועי בישראל ובפלורידה כפסיכותרפיסטית (Ph.D, LCSW), היפנותרפיסטית קלינית מוסמכת, בעלת קליניקה פרטית ב Aventura.
חברת סגל (התנדבות) בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מיאמי. פירסמה מאמרים בנושאים פסיכולוגיים וחברתיים בכתבי עת מדעים.
ד״ר נטע עוזרת לפונים אליה להתמודד עם קשיים מנטליים וחברתיים סביב: חרדה, דיכאון, הפרעת אכילה, התמכרות לסמים אלכוהול סיגריות, שליטה בכעסים, מחלות פיזיות, שכול, מציאת ״אני האישי״, הגירה, הורות לילדים בוגרים, ומערכת יחסים זוגית. ד״ר נטע מטפלת אינדבידואלית (אחד על אחד), מטפלת זוגית ומומחית בהנחית קבוצות. בנוסף, פסיכותרפיסטית מורשת של משרד הביטחון.
משפחות המוכרות על ידי משרד הביטחון מוזמנות לפנות ולקבל פרטים לגבי הליכי הפניה וטיפול.

לקריאה נוספת פנו לאתר www.netapelegoren.com או לטלפון 786.877.0919
לפונים מובטחת סודיות מקצועית!!
המאמרים בטור מבוססים על סיפורים מן החיים בשינוי שם ופרטים. כל קשר בין הדמויות וההתרחשויות המתוארות במאמרים לבין המציאות הינו מקרי לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151