האם הורים לילדים קטנים יכולים להקים עסק עצמאי?

השילוב בין הורות וקריירה עשוי להיות מאתגר לעיתים, ובשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט הורים לילדים קטנים שבחרו לוותר על עבודתם כשכירים, ולהקים עסק עצמאי, כדי שיוכלו להקדיש יותר זמן למשפחה ולילדים, ולא להיות תלויים בשעות עבודה קבועות או בוסים. איך אפשר לעשות זאת? ריכזנו בעבורכם מידע חשוב במאמר, זאת לצד טיפים מועילים ואפקטיביים. בואו נתחיל.

מה סוג העסק שלכם?
אחת השאלות שתצטרכו לשאול את עצמכם לפני הקמת העסק, טמונה בסוג העסק. כיום יש מגוון רחב של סוגי עסקים, החל מחנויות מקוונות (כך שהעבודה יכולה להתבצע מהבית), דרך שירותי ייעוץ ועד להקמת חנויות פיזיות. רק לאחר שתגדירו את סוג העסק שלכם, ותבנו תוכנית עסקית בה תתכננו את העסק שנה קדימה – תוכלו לדעת אם זה בר ביצוע, ואם יש לכם את הזמן והרצון להשקיע בהקמת העסק. מרבית ההורים יעדיפו לנהל עסק מהבית, כך שהקמת חנות מקוונת, מתן שירותי ייעוץ דרך אפליקציית זום, או אפילו קיום סדנאות וקורסים מרוכזים יכולים להיות מעולים עבור הורים. בכל אחת מהאפשרויות, חשוב לתכנן את ניהול העסק על מנת להבין מה דרוש לכם כדי להצליח.

טיפ: תכנון כלכלי חשוב מאוד, זאת כדי שתוכלו לאמוד את כמות ההכנסות העתידיות שלכם מהעסק, ולוודא שמדובר בעסק שמשתלם לכם לטווח הארוך.

האם הורים לילדים קטנים יכולים להקים עסק עצמאי?

לבחור חברת שליחויות באופן מושכל
אם החלטתם להקים עסק שמצריך שינוע של מוצרים אל הלקוחות, חשוב שתבחרו בחברת שליחויות טובה ואיכותית. לא קל למצוא חברה שנותנת שירות בתחום, בייחוד אם כמות המשלוחים שלכם קטנה יחסית (לפחות בהתחלה). כדאי לברר את התנאים והשירותים של כל חברה, כמות המשלוחים שעליכם תתחייבו פר חודש, וכמובן – עלויות. כל הפרמטרים הללו יסייעו לכם לבחור את חברת השליחויות האידיאלית ביותר לעסק שלכם.

תכנון אסטרטגי נכון, גם מבחינה ניהולית, וגם מבחינה שיווקית כל המטרה בהקמת עסק עצמאי, היא לאפשר לעצמכם לבלות יותר זמן עם המשפחה גם כשעובדים, ועל כן, תכנון מושכל מבעוד מועד יוכל לסייע לכם להבין כמה שעות ביום תצטרכו להשקיע בעסק, והאם זה באמת מקנה לכם יותר זמן עם הילדים.

חשוב לתכנן גם את הפן השיווקי, משום שלא הרבה יודעים – אך רוב הזמן שתצטרכו להשקיע בעסק, הוא דווקא בתחום השיווקי, וזה עשוי לגבות מכם לא מעט זמן. לכן, אם תתכננו נכון את המהלכים השיווקיים שלכם, תבנו אסטרטגיה שיווקית מושכלת, ותגדירו את הפעולות שלכם מבעוד מועד – תוכלו לחסוך זמן יקר.

טיפ: כדאי ואפילו רצוי להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לכם לשווק את העסק באופן מקצועי ויחסכו לכם זמן. עם זאת, קחו בחשבון שזה לא תמיד זול ועשוי להיות כרוך בעלויות, ועל כן – הכניסו לתקציב השנתי שלכם גם עלויות שיווק, כך תדעו כיצד לפעול ומה הסכום שעומד לרשותכם עבור שיווק העסק.

לא לשכוח את הבירוקרטיה
נכון, ניהול עסק טומן בחובו כל כך הרבה רבדים, ועם זאת חשוב מאוד לבצע את כל התהליך הבירוקרטי על הצד הטוב ביותר, ולשם כך מוטב לשכור את שירותיו של רואה חשבון מקצועי. כדאי לקחת בחשבון את ההכנסות הצפויות לכם, וכמובן את ההוצאות, ואל תשכחו לחשב את נקודות הזיכוי שמגיעות לכם בשל היותכם הורים, כך תוכלו לחשב את ההוצאות הצפויות והתשלומים לרשויות באופן נכון.

לשלב בין עסק עצמאי והורות – זה אפשרי!
זה לא סוד שהקושי לשלב בין קריירה לבין הורות גורמת להורים רבים לפנות לדרך עצמאית, וזאת בשל העובדה שלעסק עצמאי יש מגוון רחב של יתרונות, ובעיקר עבור הורים לילדים קטנים. ניתן לשלוט בשעות העבודה ולהתאים אותן ללו"ז של הילדים, ובהחלט ניתן לבלות יותר זמן עם הילדים בבית, וליהנות מההורות באופן המיטבי. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהקמת עסק כרוכה בלא מעט עבודה, ויש להיערך לכך מבעוד מועד, ולתכנן את לוח הזמנים כך שתצליחו לשלב בין ניהול העסק לבין ההורות.
בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151