פסק הדין הדרמטי: "להפסיק את הגזענות בהר הבית"

עו"ד נתי רום: היו היום כמה מקרי השתחוויה בהר הבית ללא סילוק משטרתי, אבל המסר מבית המשפט צריך עוד לחלחל

בעקבות ביקורת שנשמעה כלפי המשטרה שמנעה כניסת מתפללים עטורים בטלית ותפילין להר הבית והרחיקה חתן שהשתחווה במקום, שוחחנו עם עורך הדין נתי רום על משמעותה המעשית של החלטת השופט סהראי שאינה רואה בקריאת 'שמע ישראל' והשתחוויה במתחם ההר עבירה על החוק.

עורך הדין רום, שהגיש את הערר שהוביל להחלטת השופט סהראי, מציין כי מדובר היה בערר על הרחקתם של צעירים שאמרו 'שמע ישראל' והשתחווה בהר. על האירוע שהתרחש היום מציין רום כי התנהלות המשטרה מסתדרת ולא מסתדרת עם הכרעת השופט. הוא מציין כי במהלך היום היו מספר אירועים בהם מבקרים יהודים השתחוו בהר ולא הורחקו או עוכבו בידי המשטרה. "אנחנו מקווים שכך ימשיך".

"בכל מדינה דמוקרטית אין חוק שלא מאפשר לאדם להתפלל והגיע הזמן שבית המשפט יגיד את המובן מאליו", אומר עו"ד רום ואנחנו שואלים אם שיקול ההפרעה לסדר הציבורי והסיכוי להלהטת הרוחות לא אמור להילקח בחשבון כאשר דנים משפטית בסוגיית התפילה במתחם ההר, בניגוד לכל מקום אחר שבו לצעד שכזה אין השלכה שכזו.

רום משיב: "עניינה של מדינה דמוקרטית הוא לאפשר זכויות יסוד גם כאשר יש מישהו שמאיים באלימות. צריך למגר את האלימות ולהעמיד למשפט את כל מי שמונע מהאחר חופש דת ותנועה. בוודאי שאין מקום להגיע לבית משפט ולנסות להאשים בסעיפי חוק לא קיימים על עבירות שאינן קיימות. השתחוויה מותרת ותפילה מותרת לבני כל הדתות בכל מקום".

בדבריו מעיר עו"ד רום כי המערערים שאותם ייצג הקפידו לציין בפני בית המשפט כי בצעד ההשתחוויה שעשו נענו להודעת מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים לפיה הם יאפשרו חופש לבני כל הדתות, "הגיע הזמן שיהיה מותר גם ליהודים להיכנס. המציאות שבה יש שערים שבהם רק לבני גזע אחד, מוסלמים, מותר להיכנס היא מציאות גזענית שאין לה מקום בשום מדינה בעולם". לשאלתנו אם יקבל מתפללים מוסלמים בכותל המערבי, משיב עו"ד רום וקובע כי אכן "מגיעים מוסלמים לכותל ואף אחד לא עוצר בני כל גזע בכניסה לרחבת הכותל. כל אדם יכול להיכנס לכל מקום. נתאר שברומא לא יאפשרו ליהודים או מוסלמים להיכנס דרך שער כלשהו…".

על הוצאת החתן היום ממתחם ההר לאחר השתחוויה אומר רום כי הנהלים קיימים והחוק אינו אוסר זאת אלא קובע שהמשטרה חייבת לאפשר לכל אזרח גישה למקומות הקדושים. "עדיין לא הוגשו כתבי אישום נגד השתחוויה ותפילה, כי אין חוק שאוסר זאת אלא להיפך. מקווה שהדבר יחלחל גם במשטרת ישראל.

הצגנו לבית המשפט תמונה של אלפי מוסלמים מתפללים בהר הבית ושאלנו אם מ ישהו מהם נעצר אי פעם ומובן שהתשובה שלילית. אנחנו מקוים שתופסק האפליה והגזענות בכל מקום ובעיקר בירושלים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151