את אולי מבינה את שפת ה"סימנים", אבל הוא לא יבין אותך אם לא תדברי

אם את יוצאת מנקודת הנחה שהוא לא קורא אותך בעל פה, ולא מבין בעצימת עיניים רמזים או הבעות שאת לא מתמללת למילים ברורות, את תרגישי טוב הרבה יותר

פעם הורדתי הצעה שעל פניה הייתה נראית טובה מאד, בגלל שכבודו לא התבטא ברגישות מספקת בזמן השיחה שלנו. וכשאמרו לי: "אולי את מגזימה", "ככה בחורים מדברים היום", עניתי: ייתכן שגברים מחוספסים יותר, ואכן זו צורת ההתבטאות שלהם, אבל אם עבור הפגישה הוא אינו מוכן לעשות הצגה, מי יודע לאן זה יכול להגיע בהמשך. וגרוע מכך: אם זאת ההצגה שלו והמקסימום שהוא מוכן להפיק עבור פגישה מכופתרת בה כולם מתאמצים להביא את עצמם ברובד הכי גבוה, מי יודע כיצד נראית שיחה בה הוא מוריד מסכות ומגננות.

פגישות הן החלק הקל בסיפור שנקרא שידוכים.

ההבדל הגדול ביותר בין גברים לנשים טמון בצורת ההתקשרות שלהם האחד עם השני. לא נגזים עם נאמר שבעיות תקשורת הן הגורם המרכזי בבעיות שצצות במהלך החיים.

אף על פי שהחיים מזמנים אינסוף נושאי שיחה משותפים, עדיין נשים רבות תרגשנה שיש נושאים שהחברה הטובה שלה מבינה אותה יותר ויורדת לסוף דעתה. בדיחות רבות צמחו על קרקע התקשורת בין זוגות נשואים כאשר הבעל מצטייר כאחד שאינו מרבה בשיחה עם האישה, אינו מבין רגשות עד לדקויות הקטנות וככאלה שאינם אומרים תמיד את המילים הנכונות בזמן ובמקום הנכון.

אבל אם נדע מראש שקיימים הבדלים ביולוגים לחלק מהקשיים בתחום התקשורת בהם נפגשים אנשים נשואים, ונגיע מוכנות עם ההבנה שישנן ראיות מדעיות המצביעות על כך שגברים מדברים, שומעים, מבינים ומתקשרים אחרת מנשים, יהיה לנו קל יותר לבוא מוכנות ולנהל תקשורת אידיאלית.

מחקרים מראים כי נשים מפעילות חלק גדול יותר ממוחן כאשר הן מקשיבות לאחרים, קל להן יותר להקשיב לשיחה, להגיב כמצופה ולפענח את הרבדים העמוקים של הדוברת מולה.

שוני נוסף מתבטא בהבדל של היכולת לזהות דברים מתחת לפני השטח. בעוד האיש מזהה רגשות ברורים וגלויים כמו חוסר שביעות רצון, כעס, או שמחה, אישה יכולה לזהות דווקא את מה שלא נאמר, את העומק שבין השורות, את החלל הפנוי. הריק.

התכונה הנפלאה הזו מסייעת לה כאם לתינוק שאינו יכול לבטא את עצמו ולהביע את צרכיו. אימהות נתפסות כדמויות על טבעיות, שיודעות בדיוק מה התינוק שלהן מרגיש ורוצה. גם כאשר הילדים גדלים הן מזהות בקלות אם משהו עובר על הילד, הן מאתרות בקלות סימני מצוקה או הסתרה.

כאשר את מגיעה לפגישות ולאחר מכן לחיי הנישואין עם הבנה ברורה, שמה שכל כך טבעי וקל לך, לא נמצא באותה עצימות ומיומנות אצל האיש שלך, יכולה להקל עלייך רבות ולסייע שלא תדרכי על מוקשים ומהמורות בדרך אל האושר הפרטי שלכם.

אם את יוצאת מנקודת הנחה שהוא לא קורא אותך בעל פה, ולא מבין בעצימת עיניים רמזים או הבעות שאת לא מתמללת למילים ברורות, את תרגישי טוב הרבה יותר.

כל החיים גדלת בסמינר, בבית הספר ואחר הצהריים עם חברות נפש שהכירו אותך טוב מאת עצמך, וקפצו לבקר כשרק נעלמת לשעתיים.

אבל כשאת בונה את הקן הפרטי שלך, נדרשת השקעה מסוג שונה והבנה על ההבדלים המהותיים בצורה בה אתם תופסים את העולם.

ידיעת המשוואה היא חצי מהפתרון.

לפעמים את רגישה כל כך ומודעת למה שאינו נאמר בשיח בינכם, לרמזים, ולרווחים שבין השורות, כך שאת עלולה להרוס לעצמך את האווירה הטובה.

העובדה שאת אלופה בשפת הסימנים לא הופכת את הפרטנר שלך לכזה. במקום להתכווץ ממילה לא נכונה ולצפות שהדובר מולך יזהה שהיא לא נעימה לך, תלמדי פשוט לתמלל את עצמך בצורה ברורה ובהירה.

אם לא תצפי שישימו לב דווקא לדמעה שלא זלגה, ייתכן שתחסכי לעצמך הרבה עגמת נפש.

המסע אל בניית הבית דורש ממך להבין ולהצליח לדבר בשפה חדשה. ודווקא המאמץ הזה, בתנאי שהוא בא על קרקע נכונה וטובה ומלאת הערכה, היא זה שתמלא את הבית שלך באווירה טובה.

לכי על זה: בפגישה הבאה, אם אמירה לא מוצאת חן בעינייך, נסי להעלות אותה על השולחן ולדון בה, במקום להתכווץ ולצפות שיבינו אותך מבלי שדיברת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151