בלי בדיקות בנתב"ג, בלי מסכות בטיסות: חוזרים לטוס ללא קורונה

אחרי כשנתיים של מגפת הקורונה יש סיכוי שכבר שכחתם איך זה לטוס לחו"ל במשך שעות בלי מסכה על הפנים. אז וואלה! כאן כדי לעשות לכם סדר. ממתי ניתן להסיר אותן, באילו חברות, וגם - האם בקרוב נדבקים לא יידרשו להיכנס לבידוד?

אחרי כשנתיים של מגפת הקורונה ופגיעה אנושה בתנאי החופשה של הישראלים, נראה שהמצב הולך להשתפר בקרוב. תחילה, שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי חובת עטיית מסכות בטיסות בינלאומיות תסתיים החל מיום שני בשבוע הבא. החובה תבוטל כפוף לאישור הכנסת, וצפויה להיכנס לתוקפה בחצות בין יום ראשון לשני. על כן, אלו שטסים עם אל על יוכלו לטוס ללא מסכות.

מעבר לכך, החל מיום שבת יבוטלו בדיקות ה-PCR בכניסה לישראל לישראלים ולזרים, שלא יידרשו בבדיקת PCR או אנטיגן טרם עלייתם לטיסות לישראל. עם זאת, הנוסעים נדרשים עדיין למלא הצהרת נוסע נכנס עד 48 שעות לפני העליה לטיסה.

בשבוע שעבר הכריז האיחוד האירופי כי מהשבוע, אין עוד מחויבות לעטות מסכות בטיסות ברחבי היבשת. עם זאת, מדינות בודדות יוכלו להתעלם מההמלצה של המרכז האירופי לבקרת מחלות. באופן זה, החשש הוא כי יחול בלבול באשר ליישום ההחלטה.כעת, מדינות כגון אירלנד, קרואטיה, דנמרק, הונגריה, פינלנד, פולין ושבדיה כבר נטשו את חובת המסכות. ומחוץ לאיחוד האירופי, עשו זאת מדינות כדוגמת בריטניה, שוויץ ונורבגיה.

מנגד, הולנד ביטלה אמנם את חובת המסכות במרחב הציבורי, כולל בתחבורה ציבורית לסוגיה, למעט נמלי תעופה ומטוסי נוסעים. גם איטליה בחרה לשמור על חובת המסכות במרחבים מסוימים, כולל בטיסות, עד לאמצע חודש יוני לפחות. ספרד וגרמניה ביטלו את חובת המסכות אך גם הן מחייבות את עטייתן בטיסות.

כמו כן, אמש התקיים דיון ראשוני במשרד הבריאות על הפסקת חובת הבידוד לנדבקים בקורונה, כך שמי שלא מרגיש טוב יישאר בביתו על פי שיקול דעתו ולא יאלץ לשהות בבידוד חמישה ימים ולצאת רק לאחר שתי בדיקות ביתיות שליליות. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, והשר הורביץ טרם גיבשו דעה בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151