העגלון

העגלון הפשוט חי את חייו לפי סטנדרטים מוסריים הנראים לו כמקובלים, עד שיום אחד הנוסע המיוחד שהסיע – לימד אותו שיעור מיוחד

היה זה בעיירה רחוקה בפולין לפני שנים רבות.

צבי היה עגלון פשוט, הרבה לא ידע מלבד מלאכת העגלונות. קרוא וכתוב לא למד מעולם, וגם לא הכיר את דיני התורה כל כך. מאז היה נער צעיר כבר החזיק את השוט בידיו והוביל את הסוסים ביד רמה.

אף אחד לא טרח ללמדו, והחברה שגדל בה לא הייתה מהמשובחות שיש. לא יפלא אפוא שכאשר היו סוסיו רעבים, היה מוביל אותם בפשטות אל שדות זרים ושם היו משביעים את רעבונם.

יום אחד, כאשר שוטט צבי בדרכים וחיפש נוסע ראוי לשמו, ראה לפתע יהודי מזוקן עומד בצומת דרכים ומחכה לעגלון שיאסוף אותו ויסיעו לעיר הסמוכה.

"עלה!", הורה צבי ליהודי המזוקן שחיש קל טיפס על העגלה והודה לו בחום.

הדרך עברה עליהם בנעימים. צבי לא ידע אך הנוסע שאסף היה לא אחר מאשר ה'חפץ חיים', אחד מגדולי הדור באותה תקופה. הוא ישב ולמד מתוך ספר שהיה עמו במנגינה נעימה, והעגלון – רוחו הייתה טובה עליו בשל הנסיעה המוצלחת שנקרתה לו.

הסוסים היו פחות נינוחים. העגלון המיומן שם לב לזאת מיד אך בחר להתעלם, אלא שהסוסים שהיו רעבים נעצרו על אם הדרך, ממאנים להיכנע לשוטו של העגלון שהעדיף לדחות את אכילתם לסוף הנסיעה. כאשר ראה צבי שהסוסים בשלהם, החליט לעצור בשדה הסמוך ולתת להם לאכל לשובע. שדה זה היה שייך לאדם פרטי, אך כאמור פרט זה לא הפריע לעגלון כלל.

רק מה, העגלון שלא רצה להסתבך, נזהר מאוד לבל יבחין איש בגזלה המתרחשת לאור היום.

צבי ביקש להיעזר בנוסע החביב: "הסתכל בבקשה לכל צד, ואם תראה מישהו מתקרב, מיד תצעק לי כדי שאדע להיזהר", אמר העגלון ל'חפץ חיים' וחיש קל קפץ ממקומו והוביל את סוסיו לשדה הסמוך.

עוד לא הספיקו הסוסים להכניס לפיהם מן התבואה המשובחת, וכבר שמע צבי את הנוסע צועק לו: "רואים, רואים!".

צבי תפס בסוסיו בבהלה והסתכל לכל עבר לראות מי מתקרב. אך בכל האופק לא היה זכר לאף אדם. אולי דמיין, אמר לעצמו ושחרר את סוסיו לאכול כאוות נפשם.

לפתע שמע שוב את קריאתו של הנוסע: "רואים, רואים!" מהטון בו נאמרו הדברים היה ניכר שדברי אמת בפיו של הנוסע, אך שוב לא ראה איש כאשר הרים את עיניו.

"מי רואה?!" שאל העגלון את החפץ חיים בכעס, "האם החלטת לשטות בי?"

"חלילה! איני משטה בך", מיהר החפץ חיים להסביר את עצמו, רק שמהשמיים רואים אותך…"

הבין העגלון שהוא הסתכל לכל הצדדים, רק למעלה – שכח להסתכל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151