יאיר גולן: "אנחנו מתחשבים ברצונות של רע"מ בהר הבית – וגאים בזה"

סגן שרת הכלכלה אמר, כי הקואליציה מתחשבת ברצונותיה של רע"מ בכל הנוגע להר הבית: "לא צריך ליפות או לחשוש לומר את זה". חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הגיב: "יאיר, אתה בכוח מנסה לפרק את הממשלה?". חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע על הקמת לשכה זמנית בכיכר צה"ל בירושלים, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הורה למנוע את הגעתו לשער שכם

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, חולל סערה בקואליציה כאשר אמר שהיא מתחשבת ברצונותיה של רע"מ בכל הנוגע להר הבית.

בריאיון נשאל גולן האם יכול להיות שקבלת ההחלטות בכל הנוגע להר הבית מושפעת מחברותה של רע"מ בקואליציה. "כשבחרנו להקים את ממשלת הריפוי, הכנסנו בתוכה מפלגה ערבית", השיב. "יש בצעד הזה אמירה חד-משמעית וברורה. יש היגיון רב להביא גם את האינטרסים והשיקולים שלהם בחשבון הכולל".

גולן נשאל שוב האם נכון להתחשב בדרישות של רע"מ בהר הבית לאור העובדה שהיא שותפה פוליטית. "ודאי", ענה. "אנחנו גאים בזה. לא צריך ליפות או לחשוש לומר את זה. רע"מ היא שותפה קואליציונית. אני חושב שכל מרכיבי הקואליציה גאים בכך, ואני חושב שהיא עושה את דרכה באופן אחראי שמעודד את השותפות היהודית-ערבית, את השותפות בין ימין לשמאל".

חבר הכנסת ניר אורבך הגיב בטוויטר על דבריו של גולן: "יאיר, תן לי להבין. אתה בכוח מנסה לפרק את הממשלה?". בימינה מסרו בתגובה כי "בניגוד לדברי יאיר גולן, הר הבית מצוי בריבונות ישראלית מלאה, וכל ההחלטות מתקבלות לאור שיקולים ביטחוניים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שמקדשת את חופש הדת לכולם, ליהודים ומוסלמים". בתוך כך, המשטרה מנעה הערב מממשתפי צעדת הדגלים בירושלים להגיע לשער שכם ולעבור ברובע המוסלמי. מרבית הצועדים המשיכו לעבר שער יפו, משם את דרכם לכותל המערבי.

בין הצועדים שנבלמו בכיכר צה"ל היה יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע מוקדם יותר על החלטתו למנוע ממנו מלהגיע לשער שכם. בן גביר הודיע בתגובה על הקמת לשכה זמנית בכיכר צה"ל. מלשכתו נמסר, כי "עד לרגע זה ח"כ בן גביר לא קיבל אפילו צו מדוע נמנע ממנו חופש תנועה של חבר כנסת, במיוחד בשעה שראאד סאלח ואחמד טיבי רשאים להסתובב חופשי בשער שכם. בן גביר יעשה את הלילה במקום".

מארגני הצעדה מסרו בתגובה: "משמח לראות את אלפי הצועדים שהגיעו לצעדה. אנחנו נמשיך לצעוד בראש מורם עם דגלי ישראל בכל מקום בירושלים. לצערנו, בהוראת ראש הממשלה המשטרה העמידה מאות שוטרים שבמקום לדאוג לביטחון היהודים בירושלים, עסוקים בלחסום אותם מלצעוד בעיר העתיקה בגלל איומי עבאס ומועצת השורא. למרות החסימות מאות מהצועדים הצליחו להגיע לשער האריות. אנחנו נמשיך לרקוד בגאון עם דגלי ישראל בכל מקום בארץ. מי שבוחר לפחד ולהתקפל משיקולים פוליטיים חייב לספק הערב הסברים לעם ישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151