שר החוץ כהן נגד סגנית הנשיא האריס: גם לשופטים בארה"ב אין זכות וטו על מי שיחליף אותם; הרפורמה היא נושא פנים ישראלי

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, נשאה דברים באירוע לציון 75 שנים לעצמאות ישראל שהתקיים בוושינגטון, בנאומה התייחסה לרפורמה משפטית שמובילה הממשלה. מאוחר יותר, שר החוץ הישראלי אלי כהן התייחס לדבריה ועורר סערה דיפלומטית חובקת אוקיאנוסים.

האריס נשאה את הדברים באירוע שארגנה שגרירות ישראל בוושיגנטון. "תחת נשיאותו של ג'ו ביידן והממשל הנוכחי, אמריקה תמשיך לעמוד על הערכים שעומדים ביסוד הקשרים בין ארה"ב וישראל, ובראשם חיזוק הדמוקרטיה", האריס הוסיפה שערכים אלה נשענים על "מוסדות חזקים, איזונים ובלמים, ואני אוסיף – מערכת משפט עצמאית", במה שנראה כמסר ישיר למובילי הרפורמה בישראל.

בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אמרה: "אנחנו חושבים שהדרך הטובה ביותר להשיג זאת הוא באמצעות שתי מדינות". כמו כן, הדגישה כי "מחויבות הברזל של ממשל ביידן לביטחון ישראל".

שר החוץ אלי כהן הגיב על דבריה של סגנית נשיא ארה"ב בראיון לכאן רשת ב' ואמר "אם תשאל את קמלה האריס מה מפריע לה ברפורמה – היא לא תדע לציין אפילו סעיף אחד". לדבריו, "גם לשופטים בארצות הברית אין זכות וטו על מי יחליף אותם. אמון הציבור במערכת המשפט הידרדר, והרפורמה תחזיר את האמון ותיצור הטרוגניות במערכת המשפט".

דבריו עוררו סערה ציבורית, והשגריר האמריקאי בישראל, תום ניידס, נדרש לדברים. "העובדה שסגנית הנשיאה הגיעה לאירוע כדי לחגוג את יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל מדברת בפני עצמה", נמסר מהשגרירות. "אני מכבד את שר החוץ כהן, אבל הנשיאה חזרה על הדברים שהממשל אומר בכל הזדמנות – הן בנושא הערכים המשותפים והן בנושאי המדיניות". הוא חתם את דבריו בקביעה כי "האריס היא תומכת גדולה של ישראל".

לאחר הסערה ציבורית, צייץ כהן דברי הבהרה: "סגנית הנשיאה האריס היא ידידה גדולה של ישראל, הרפורמה המשפטית היא נושא פנים ישראלי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151