הולכים לבחירות: לפיד ובנט סיכמו על פיזור הכנסת

בהודעה משותפת הודיעו ראש הממשלה בנט ורה"מ החליפי יאיר לפיד על פיזור הכנסת וכניסתו של לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר

ההכרעה נפלה: הולכים לבחירות. ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הכריזו בהודעה משותפת על פיזור הכנסת. "אחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה – ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי הצעת חוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת", נכתב בהודעה. עוד הובהר כי "לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר."

בשעה 20:00 תהיה הצהרה משותפת של השניים. התאריך המשוערך שבו תתקיימנה הבחירות הוא ב-25 באוקטובר.
ההודעה על ההחלטה לפזר את הכנסת מגיעה על רקע החלטתו של ניר אורבך לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת ככל שזו תובא להצבעה בשבוע הבא. על כן, החליטו ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי למזער נזקים ולקיים את הסכם הרוטציה על פי החלטתם ולא על פי החלטת פורשים נוספים.

בנט קיבל את ההחלטה הסופית היום והתקשר לעדכן את השרה איילת שקד. מוקדם יותר קרא אליו ללשכתו את ראשי הקואליציה והודיע להם על כוונותיו לפזר את הכנסת. אף אחד מראשי הקואליציה לא ידע מהתרגיל הפוליטי. בשעה 17:40 קיבלו זימון ללשכת רה"מ בנט בכנסת, ושם קיבלו את ההודעה בתדהמה. בסביבת רה"מ אמרו הערב כי המהלך לפיזור כנסת התגלגל כבר מיום שישי, לאחר שיחה עם יועמ"שית משרד רה"מ על הכאוס שיווצר אם לא יעברו תקנות יו"ש שאין דרך להעביר אותן. בנט הודיע כי לא יסכן את המדינה והחליט לצאת עם המהלך אל הדרך.

התגובות באופוזיציה לא איחרו לבוא.
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ כתב: "עם ישראל חי! לא עוד פילוג לא עוד שיסוי. בקרוב בעזרת השם אחדות יהודית, ציונית ולאומית אמיתית שתנהיג את ישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151