IsraPost - 1366

הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים כ"ז סיוון ה'תשפ"ג 6/16/2023 3 ד"בס ז"ל u לעילוי נשמתם של מזל וצבי אמיר לעילוי נשמת שלמה הילל וכל חולי עם ישראל. 954.592.5151 להקדשת העמוד ליקירכם התקשרו "IsraPost Inc.מו״ל: • 954.592.5151 מנכ"ל ועורך אחראי: דורון אמיר... • 954.592.5151 פקידת מערכת:.......................... • 954.909.9130 כתב מערכת: עמי גלעד............... • 954.592.5151 מחלקת פרסום:.......................... • 954.592.5151 עיצוב גרפי, צוות ישראפוסט:....... • ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- .12 • מועד אחרון להזמנות הוא מידי יום שישי עד השעה • המהדורה מופצת בימי שישי. • הזמנות ושינויים שיגיעו לאחר סגירת העיתון יכנסו למהדורה הבאה. • מערכת השבועון ישראפוסט אינה אחראית לתוכן המודעות המתפרסמות. • המאמרים בשבועון ישראפוסט מבטאים את דעת הכותבים בלבד. Tel: (954) 592.5151 Fax: (954) 241-5505 2851 SW 58th Manor, Fort Lauderdale, Florida, 33312 E-mail: disrapost7@gmail.com לפרסום בשבועון ישראפוסט 954.592.5151 : צלצלו מעובד על פי שיחותיו של הרבי מליובאוויטש מוגש ע”י הרב 305.219.3353 מנדי חרותי - בית חב”ד לישראלים במיאמי בס”ד פרשת השבוע: קורח אחדות היא מילת הקסם איליה כולם שואפים, בואו נשלים, כולם יהיו אותו הדבר ונהיה במצב אופטימאלי של גאולה. הרעיון האדיר הזה תמיד צץ ועו ־ לה, אך משום מה, התוצאות של שלום ואחדות כזאת, הופכים למחלוקת מוח ־ לטת. משל לשני אנשים הרבים לאורך תקופה, יום אחד פונה האחד לחברו בוא נשלים! איך? שיהיה כמו שאני רוצה...... קורח ועדתו באו עם אותו תסריט, כל העדה כולם קדושים ומדוע תתנשאו, כולם שווים, אין סיבה שיהיו כהנים, לוים, ישראלים, מנהיגים ושאר בעלי תפקידים. חכמינו שואלים "קורח שפיקח היה, מה ראה לשטות זו? מה פיקחותו הגדולה של קורח, שמשום מה הפכה להיות שטות? בעולם הגשמי בו אנו חיים, אין אפשרות שיהיה שוויון מוחלט. כל אחד מה ־ נבראים יש לו את תפקידו, כשרונותיו, תכונות נפשו והמציאות בו הוא נמצא. עולם ללא מחלוקת יכול להיות, רק כאשר כל אחד נותן לשני את האפשרות שימלא את תפקידו כראוי מבלי להפריע לו. מצב יותר טוב הוא, כאשר כל אחד נותן ומשפיע לזולתו מכוחותיו ותכונותיו, הכהן מברך את בני ישראל ומקריב את קרבנותיו. הישראל נותן לכהן את מת ־ נות הכהונה ומביא את קרבנותיו לבית המקדש. הלוי שר, שומר ומסייע בבית המקדש ועם ישראל נותנים לו מגורים, מזון ומחיה. המנהיגים מורים את הדרך בה צריך ללכת וכו'. אפילו אצל המלאכים, אנו מזכירים בכל יום שהם מקבלים זה מזה, ונותנים באהבה זה לזה, על ידי כך יכולים הם לומר קדושה לה' וכדו'. זהו מצב אופטימאלי בו כל אחד ממלא את ייעודו כראוי ומשלים את זולתו. לאחדות כזו אנו מסוגלים להגיע בעולם הזה. אם כן, מה רצה קורח? הוא לא הבין דבר כה פשוט? קרח פיקח היה, הוא ראה את האחדות המוחלטת של הקדוש ברוך הוא שתהיה אחרי הגאולה, שהשלימות בה, הוא המצב ש"לא ילמדו עוד איש את רעהו כי כולם יידעו אותי". באחדות המוחלטת של האין-סוף אין חילוקי מדרגות וכולם בהשוואה מוחלטת. קורח ראה זאת ורצה שכך יהיה פה בעולם. פיקחותו וראיית המצב האופטי ־ מאלי, הביאה אותו לשטות שניתן להביא אחדות זו לעולמנו. אך בסופו של דבר גרמה למחלוקת, שבעטיה הוא נענש גם להישרף וגם להיבלע. ומדוע? שריפה מראה, שהחלקים הפחות חומריים, עולים למעלה עם האש, לעומתם החומר, העפר, נשאר למטה. כנגד זה, בליעה מראה, שהחומר נבלע למטה באדמה. בשני עונשים אלו נענשו אנשי קורח. האנשים ה"גבוהים" נשיאי עדה ואנשי מועד - נענשו בשריפה. לעומתם, אנשי החומר - דתן ואבירם נבלעו באדמה. אלו לא סתם עונשים, אלא תוצאה ממעשיהם. כאשר הגבולות בעולם נפרצים, אין התבטלות כלפי הנשיא, מנסים לבטל את מעלת אהרון הכהן וכדו'. התוצאה היא, לא שכולם נהיים שווים, אלא, שאחד לא משפיע לשני מכוחותיו ויכולתו. דבר שגרם ל"ניצוץ" נשמת החשובים, לע ־ לות למעלה בשריפה ולא להשפיע למטה ולהאיר את העולם עם כוחותיהם הם. לעומת זאת, אלו הזקוקים להשפעה, בהיותם אנשים פחותים, לא קיבלו את ההשפעה וכתוצאה מכך ירדו ונבלעו באדמה. קרח שגרם לכל זה, גם נשרף וגם נבלע. ללמד אותו שבמקום לגרום לשוויון ולשלימות בעם ישראל, הוא גרם לנשיאים להתרומם מעל לעולם, ולחומריים שבעם, להיבלע מבלי יכולת לרומם את עצמם ואת נשמתם. שבת שלום ומבורך.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4MzQ0Mg==