IsraPost - 1362

הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים כ"ח אייר ה'תשפ"ג 5/19/2023 4 שבועות - חג מתן התורה בט''ו בניסן יצאו עם של עבדים ממצרים מוכים וחבולים פיזית ונפשית, כעת פניהם מועדות אל ארץ לא זרועה, אל מדבר יבש ושומם. אך ליבם פועם בקרבם ועיניהם נשואות אל המעמד הנשגב אשר יתרחש לאחר חמישים ימי הספירה, בשבועות – בו יקבלו את התורה למרגלותיו של הר סיני. מאותו יום ואילך, באשר ילכו ובכל הקורות אותם, משך הגלויות, מסעי הצלב, אינקוזיציות ותקופות רצופות שנאה תהומית מאומות העולם. ובקשיי יום יום נושאים בקרבם את רוח התורה. מהו הסוד הגלום בה ומהו הכח אשר היא טומנת בקרב עמנו? שאלה זאת שאל שלמה המלך, החכם מכל אדם, בשיר השירים (ג,ד) ''מה דודך מדוד היפה בנשים מה דודך מדוד שככה השבעתנו'' וביאר רש''י ''מה דודך'' – ''כך היו שואלין האומות את ישראל: מה אלוקיכם מכל האלקים שכך אתם נשרפים ונצלבים עליו?'' מהי סוד דבקות זו, ומאין היא נובעת? שנו חז''ל במסכת אבות (פרק ו, משנה ב) ''והלוחות מעשה אלקים המה והמכתב מכתב אלקים הוא חרות על הלוחות, אל תקרי חָרות אלא חֵרות שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה''. וכי עם ישראל - עם התורה בן חורין הוא? הרי כמעט לאורך כל ההיסטוריה היה עם ישראל נרדף ונדכא ורחוק מאד מלהיות בן חורין. נפרש קמעה את דברי חז''ל: המילה עולם גזורה מלשון הֶעַלם, הוא מעלים מעינינו את תכליתנו האמיתית, וכן הגוף החומרי גורם לערפול רב בהרגשיו של האדם לסביבתו ולתפיסת המציאות. ''תשת חושך ויהי לילה'' - זה עולם הזה הדומה ללילה (תלמוד בבא מציעא) כי הרי המציאות בלילה מחמת החושך לא ברורה, דברים נראים בחלקם, כך בעולם הזה. הגוף החומרי שאנו חיים בו כובל אותנו ברעבון תאוותני אל תשוקות והרגשים אשר מקורם בנבכי החומר והחושך, אלה העוצרים את האדם ולא נותנים לו לפרוח, מונעים ממנו מלגלות את האושר הטמון בו. עניין התורה הוא רוחני, מאירה היא את האדם, את חייו ואת ראיית עולמו מהחשכה בה הוא מצוי בכוחה לשחרר אותו מכבלי החומר אל חופש הרוח. מרוממת היא את היבטיו מכל קטנוניות ואפרוריות החיים ומכניסה בהם טעם. ע''י עסק התורה האדם כמה אל הנשגב והטהור (בז להבלי העולם הזה). ''תשוקה'' היא בנפש, ומי לא יחוש ולו לרגעים את טעמה של התשוקה המכלה בשר ונפש??? אמנם ירודות הן תשוקותינו, קטנים ונמוכים מאוויינו, עושר וקנין, הנאות גוף, כבוד – ודי לנו בזה. המר המרנו את התשוקה הגדולה, הקדושה הפנימית לאלקים חיים בתשוקות קטנות, רבות ונאבדות. פרטנו את החיות האמיתית הנצחית בפרוטות נלעגות של שמחת רגע. אמנם תשוקת הלב- בוערת ומכלה ללא הרף. האדם לעולם המשתוקק החולף מכלה גופו, ממונו, וימיו. התורה מכוונת את תשוקות האדם לבורא – וע''י השתוקקות זו מכלה האדם את קטנותו מגבלותיו והבליו. ע''י התורה האדם נהפך לזך ומטוהר נאצל וקדוש, חופשי מרעבון תאוותני. אמרו חז''ל – ''ישראל אורייתא וקב''ה חד הוא''. שפירושו, עם ישראל ע''י התורה (אורייתא) מתקרבים לבורא ומתאחדים איתו. מורמים הם מכל שאר הבריאה, כי התורה איננה חכמה כשאר החכמות, אלא חכמת חיים היא, יוצרת ומהווה היא את החיים, מֶלַבָה בקרבנו את התשוקה להדבקות, להתאחדות עם הרוח. עתה יובן כיצד דור אחרי דור עמדו היהודים מול אומות גדולות ומאימות כאשר הם נשרפים ומעונים, כאשר הם שורדים את מאורעות ההיסטוריה ולמעשה הם היחידים שנשארים מבין אותן אומות. ואם ישאל השואל מדוע אינו חש כמיהה זו (לרוחניות), נענה לו במשל לאדם העומד מול השמש כשעינו האחת סגורה ומול עינו השניה ממש בקירוב מחזיק הוא מטבע, למרות גודלה של השמש וקוטנה של המטבע הוא לא יראה את אור השמש, וזאת מכיוון שהמטבע קרובה לעינו, ככל שירחיק את המטבע כך יבחין ביותר אור. הנמשל הוא אורו של הבורא אשר לא ניתן לראותו בעודנו סבוכים בכבלי החומר, בהנאות הגוף וממון, רק כשנרחיק את המטבע ואף בקמעה נוכל ליהנות מהאור הגדול. תפקיד התורה הוא לסייע בידינו במלאכה זאת בעבור נבחין ונדבק בשלמות ועי''כ נתמלא כח אשר ינחה אותנו להתרומם מכל מאורעות חיינו. שבועות חג מתן התורה הידברות אתר :מאת מדור בריאות השנים האחרונות קיימת 20 ניתן לומר כי בעלייה משמעותית בכמות הפניות לרפואה סביב תופעות שנגרמות כתוצאה מתגובות אלרגיות לחומרים שונים ומגוונים. אחד ההסברים לשינוי הזה נעוץ בהתערבויות טכנולוגיות, הנובעות מהרצון לשפר טעמים ומראה של חומרי מזון (פירות, ירקות, בשר, חיטה, חלב וכן הלאה) ובכלל של הסביבה (דשא, עצים, שיחים, חומרי הדברה, חומרי ניקוי וכדומה). כך יוצא שהסביבה הקרובה אלינו, שאותה אנו נושמים וממנה אנו ניזונים, משופעת בהתערבויות לא טבעיות. תשובה לשאלות אלו היא מעניינן של גישות רפואיות הוליסטיות. לפיהן, יש להתבונן אל מעבר לסביבה, ובאופן ספציפי יותר למקד את המבט אל עבר נקודות החיבור בין האינדיבידואל לבין סביבתו. גישות אלה גורסות כי אדם יפתח יותר ויותר אלרגיות לגורמים חיצוניים, ככל שהוא חווה את עצמו ואת העולם כשני דברים נפרדים. ככל שנפרדות זו גדולה יותר, כך תלך ותתעצם בו תחושת מלחמה של ממש. כלומר, לפי תפיסה זו האדם אינו מצליח לחיות בשלום עם גורמים שונים בסביבתו ואין לו את המנגנונים שיאפשרו לו לפתח את ההרמוניה המתבקשת. אנשים שמצליחים לאורך חייהם לייצר תשובות ופתרונות לגורמים החיצוניים סביבם, יפתחו פחות סימפטומים, בין אם לגורמים אלרגניים סביבתיים שונים, ובין אם למוצרי מזון. אותם אנשים לא חווים את העולם החיצוני כאויב שיש לברוח ממנו, אלא חלק בלתי נפרד מהקיום שלהם. - ישנם אנשים אלרגיה מקורה בנפש רבים שאינם יודעים למה הם אלרגים. הם מתעטשים, דומעים, מתגרדים, עייפים, מותשים, עצבניים, ונדמה כי הם אלרגים לכל העולם מסביב, ולכן לא פעם יאשימו את האבק שנמצא בכל מקום או כל גורם נפוץ אחר כמו אבקנים של פרחים. במצבים קיצוניים האלרגיה אף מתבטאת מהרגע בו הם פוקחים עיניהם בבוקר ועד לרגע בו הם הולכים לישון. ניכר שאנשים אלה אינם מצליחים להסתגל למעבר משנת הלילה למצב של ערות ופעילות בעולם החיצוני. מקורם של הסימפטומים הוא למעשה בעולמם הנפשי והרגשי של אותם אנשים, ומצביעים באופן בולט על כך שהם מסרבים להכיר בקיומה של אחדות בינם לבין העולם החיצון. דוגמא קלאסית לכך היא חילופי העונות, המביאים את “האלרגיה העונתית”. אלו מצבים בהם מזג האוויר משתנה, ויחד איתו כל הסביבה משתנה. ניתן לראות שקבוצת האנשים הסובלים מ”אלרגיה עונתית” מתאפיינים בשמרנות, וקושי בהכלת שינויים בחייהם. הם מתייחסים אל השינוי כאל אויב חיצוני וגופם כמו פותח במתקפה, כאשר למעשה מיותר לומר שזהו קרב חסר סיכוי. אצל כולנו הבסיס הנפשי והרגשי משפיע על הכלת שינוי, ולכן טבעי שאצל רובנו יתבטא באפצ’י פה ושם, אולם אנשים שחשים כי העולם פועל נגדם באופן תמידי, הם אלה שיסבלו מהאלרגיות בצורה החמורה והמטרידה ביותר. - התפיסה הומאופתיה כטיפול באלרגיה המתוארת כאן איננה תמיד ברורה לנו ברמה הלוגית. מבחינה אמפירית, ניתן לראות כי כאשר אנו פועלים להפחתת רמת האנטגוניזם כלפי העולם, ולהגברת חוויית העולם כחלק בלתי נפרד מאיתנו וכשייך אלינו, אזי סימפטומי האלרגיות הפיזיים משתפרים ודועכים. הומאופתיה יכולה לעזור בדיוק בכך, בעצם היותה מתחברת לנפש האדם ולמצבו הרגשי בשתי רמות: האחת, רמה פשוטה יותר ואף נגישה יותר, באמצעות שימוש בתכשירים סימפטומטיים כמו ארסניקום אלבום, היסטמינום או מוצרי מדף שניתן להשיג במרבית בתי המרקחת כמו ריניטל, המקלים על הסימפטומים במערכת הנשימה העליונה ומאפשרים לגוף לחזק את עצמו מבפנים בכדי להתמודד עם המצב בצורה טובה יותר. הרמה השנייה עמוקה יותר, ומשלבת גם היבט רוחני שמסייע לאדם לשנות את גישתו כלפי העולם ולא להתנגד לו, לקבל אותו כפי שהוא ובכך להזדקק לפחות סימפטומים על מנת לשרוד. לכל אדם ישנם חוסרים שמובילים לתפיסת עולם מעוותת, והטיפול ההומאופתי מסייע לאדם לשנות חשיבה, ולקבל את האינפורמציה החסרה לו על מנת לחיות בשלום עם העולם החיצון. כך האדם מבין דברים שלפני כן לא הצליח להבין, ולפיכך מציע תשובות טובות יותר, שעוזרות לו בהתמודדות. אלרגיה - אולי המקור הוא בכלל נפשי? מקור: צוות ישראפוסט

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4MzQ0Mg==