IsraPost - 1361

הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים י"ד אייר ה'תשפ"ג 5/5/2023 3 ד"בס ז"ל u לעילוי נשמתם של מזל וצבי אמיר לעילוי נשמת שלמה הילל וכל חולי עם ישראל. 954.592.5151 להקדשת העמוד ליקירכם התקשרו "IsraPost Inc.מו״ל: • 954.592.5151 מנכ"ל ועורך אחראי: דורון אמיר... • 954.592.5151 פקידת מערכת:.......................... • 954.909.9130 כתב מערכת: עמי גלעד............... • 954.592.5151 מחלקת פרסום:.......................... • 954.592.5151 עיצוב גרפי, צוות ישראפוסט:....... • ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- .12 • מועד אחרון להזמנות הוא מידי יום שישי עד השעה • המהדורה מופצת בימי שישי. • הזמנות ושינויים שיגיעו לאחר סגירת העיתון יכנסו למהדורה הבאה. • מערכת השבועון ישראפוסט אינה אחראית לתוכן המודעות המתפרסמות. • המאמרים בשבועון ישראפוסט מבטאים את דעת הכותבים בלבד. Tel: (954) 592.5151 Fax: (954) 241-5505 2851 SW 58th Manor, Fort Lauderdale, Florida, 33312 E-mail: disrapost7@gmail.com לפרסום בשבועון ישראפוסט 954.592.5151 : צלצלו מעובד על פי שיחותיו של הרבי מליובאוויטש מוגש ע”י הרב 305.219.3353 מנדי חרותי - בית חב”ד לישראלים במיאמי בס”ד פרשת השבוע: בחוקותי סביר שאליעזר בן יהודה לא היה מן המומחים באותיות הקטנות, שהרי ירקרק ואדמדם בתו ־ רה הינם ירוק ואדום כהים ביותר ואילו בעברית של ימינו הם הפכו להיות ירוק בהיר. למרות שבמחשבה פשוטה ירקרק פירושו ירוק ירוק, כפילות המסמלת הדגשה. כך גם פירושה של המילה "אם", אנו רגילים שזו מילת תנאי - אם תעשו או.... אך בפרשת השבוע ישנו פירוש נוסף למילה אם, כדברי הגמרא – אין אם, אלא לשון תחנונים! הקדוש ברוך הוא מתחנן לבני ישראל - אם בחוקותי תלכו, תהיו עמלים בתו ־ רה! ה' לא רק מעמיד בפנינו אפשרויות אם תרצו אז תקבלו ואם לא אז תענשו, אלא, פונה, מבקש, מתחנן ואף מבטיח שבסופו של דבר אכן תשמעו. בק ־ שתו של ה' איננה רק בקשה, אלא היא נותנת ליהודי את הכוחות הדרושים לקיים את המצווה, שהרי, אם ה' מבקש, כנראה שזה ביכולתנו. לולא זאת לא היה מבקש מאיתנו. אך עצם הבקשה והציווי מהווים נתינת כוח ליהודי להצליח במילוי המשימה. הרבי הראשון של חב"ד – האדמו"ר הזקן מסביר את אותו הרעיון על הציווי "ואהבת את ה', מצד אחד יש לנו ציווי ונתינת כוח אכן לאהוב את ה', מאידך יש לנו הבטחה שבסופו של דבר "ואהבת" – אתה תאהב! כך גם בנוגע לשאר תרי"ג המצוות, יש לנו כוחות, תחנונים והבטחות שאכן נקיים את כולם, כנאמר בספר שופטים פרק י"ד "וחשב מחשבות לבלתי ידח ממנו נידח". כלומר , בתכנון האלוקי בסופו של דבר כולם ישלימו את הנדרש מהם ואף יגיעו לשלימותם. השאלה היא רק כמה זמן זה ייקח עד שכולנו נקבל "קצת שכל" ונפנים את רצון ה'. אם קיבלנו כוחות, בסופו של דבר כולנו נעשה את הדרוש, שווה לבדוק מה נידרש מאיתנו לעשות כעת. כיוון שמעשהו של יהודי כאן ועכשיו הוא בעל ערך עצום, בדוגמת הצל שבארץ, הזז במשך זמן, כמה סנטימטרים, אך כנגדו השמש זזה כמה אלפי קילומטרים. כך מעשה קטן שלנו כאן בעולם, מזיז דברים בלתי מוגבלים אצל בורא העולם. מבקש מאיתנו ה' אם, בחוקותי תלכו. קיום המצוות צריך להיות "חוק", הבסיס הראשוני לקיום המצוות צריך להיות, כיון שכך רצה ה'. אני מקיים את המצווה אם הבנתי, ובמיוחד אם לא הבנתי, ומדוע? כאשר קיום המצוות נעשה כפי ההבנה, אזי קיום המצוות הוא מוגבל להב ־ נה השכלית, כאשר משהו לא מסתדר לי, אז אני לא בדיוק מקיים את רצון ה', או שאני מקיים בהגבלה מסויימת. מאידך, כאשר הקיום הוא כי כך ציווה ה', זהו חוק, אזי בנקודה מסויימת אין כל הגבלה לקיומה של המצווה. ניתן להתמסר לקיום רצון ה' עם כל הכוחות והעונג הקיימים בתוכנו, שהרי, מה זה משנה מהי המצווה, מהם ההסברים לקיומה וכדו', הרי בקיומה אני עושה רצון ה'. מבטיח ומתחנן לנו הקדוש ברוך הוא, אם בחוקותי, כאשר קיום המצוות שלכם יהיה כי זהו רצון ה', אזי "תלכו", זה לא רק ילך , אלא גם ירוץ. תהיה זאת הליכה בלתי מוגבלת כרצון ה', עד שהתוצאה מקיום המצוות תהיה ש"ונתתי גשמיכם בעיתם" - כל עניני הגשמיות יהיו בצורה הכי טובה והכי מושלמת. גם גשמיכם הרוחני, התורה ומצוותיה, אור התורה ועוד, יגיעו אלינו בשלימות. שבת שלום ומבורך.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4MzQ0Mg==