IsraPost - 1356

ט"ז ניסן ה'תשפ"ג 4/7/2023 8 Classifieds - 8 954.592.5151 : טלפון l 954.241.5505 : פקס  classi eds@israpost.com לוח ישראפוסט לוח ישראפוסט 1997 הלוח שפשוט עובד מאז 1997 הלוח שפשוט עובד מאז 954.964.0135 : טלפון l 954.241.5505 : פקס  classi eds@israpost.com תויונפ םייונפ ן"לדנ הרובחת םיתורש ינתונ הדובע םישפחמ םישורד תויונפ םייונפ ן"לדנ הרובחת םיתורש ינתונ הדובע םישפחמ םישורד הלוח המרובע פרסם מודעת לוח והיא תופיע ארבע פעמים בכל שבוע . במהדורה המודפסת באנגלית 2 . במהדורה המודפסת בעברית 1 . באתר ישראפוסט באנגלית 4 . באתר ישראפוסט בעברית 3 Since 1997 Since 1997 Fair and Square - IsraPost Classifieds Fair and Square - IsraPost Classifieds Tel: 954.964.0135  Fax: 954.241.5505  Classifieds@IsraPost.com Tel: 954.964.0135  Fax: 954.241.5505  Classifieds@IsraPost.com Personals Real Estate Transportation Services Seeking Job Employment Personals Real Estate Transportation Services Seeking Job Employment מאת: רותם נחום הצלם שלכם לכל אירוע דרושים עיתון לשבועון ישראפוסט דרושה פקידה / עוזרת אישית לתפקיד מאתגר ומעניין אפשרות גם לחצי משרה ניירות עבודה, אנגלית חובה 954.592.5151 52371 # דרושים סוכני מכירות “אריות” לשבועון ישראפוסט דוברי אנגלית ועברית על אחוזים מהמכירות 954.592.5151 לפרטים: 43259 # מסעדות/מועדונים לגרנד קפה בהוליווד דרושים מלצרים מלצריות עם או בלי ניסיון Grand Cafe Hollywood is now hiring servers with or without experience info@grandcafe.us 954.986.6860 49740 # נדל"ן השכרת חדרים להשכרה חדר בסטרלינג לכניסה מיידית כולל שירותים ומקלחת מכונת כביסה ומייבש 954.592.5151#דורון: 52369 נותני שירותים רפואיים ד”ר גדי אברמסון - כירופרקט תאונות דרכים, פציעות ספורט, כאבי גב, צוואר וגפיים כאבי ראש, מיגרנות, עייפות יתר ומתח 954.986.4559 44909 # אף פעם לא מאוחר לברית מילה אם אתה גבר יהודי שמעולם לא נימולת יש לך הזדמנות לעשות זאת ע”י מוהל מומחה - רופא 305.861.2748 1.877BRIT MILAH )274.8645( 45389 # משרדי נסיעות Carmel Cruise & Tours סוכנות נסיעות מחירים אטרקטיביים שירות מעולה 954.792.4866 52363 # נגריה לנגריה עובדת דרוש נגר בעל ניסיון וללא ניסיון בעבודות נגרות 786.916.9131 51756 # הכרויות שידוכים רווקים ורווקות, התקשרו לרב רונן Singles, call Rabbi Ronen 305.896.2261 44274 # בשעה טובה שידוכים ועזרה במציאת החצי השני, לכל הגילאים בכל הסגנונות, ליווי והדרכת חתנים וכלות עד החופה. 718.213. 811 הרב יוסף: 51604 # מבחינה דתית מחולקת החברה היהודית בישראל לשלוש קבוצות עיקריות: חילוניים, מסורתיים ודתיים. רוב הישראלים נוטים לזהות את הדתיים עם הזרמים האורתודוכסיים לגווניהם (החל בציונות הדתית וכלה בקבוצות אנטי-ציוניות וחרדיות קיצוניות כ’נטורי קרתא’). המסורתיים מזוהים לרוב עם בני עדות המזרח השומרים על אורח חיים מסורתי אך לא מקפידים על שמירת ההלכה, ואילו את החילוניים מקובל להגדיר כקבוצה שאינה רואה עצמה מחוייבת, בשום צורה שהיא, לשמירת המצוות. חלוקה זו שונה מאוד מהתפלגות הזרמים היהודיים בארצות מרכז ומערב אירופה (וארה”ב), בה דנו בפרק ההיסטורי. שורשי ההבדלים נעוצים במידת התפשטות רעיונות ההשכלה והתיקונים בדת וביחסן של הקבוצות היהודיות השונות לציונות בראשית התהוותה. כפי שציינו, ביהדות מזרח אירופה לא נוצרו כמעט דגמים של יהדות דתית משכילה, אך לעומת זאת נמצא בקרבה מרכז הכובד של הפעילות הציונית. במקביל, נוצרו במרכז ומערב אירופה דגמים רבים ומגוונים של יהדות דתית משכילה, אך, ככל שהיו היהודים משכילים יותר, הם ויתרו על הרעיונות הלאומיים לטובת השתלבותם בחברה בה חיו ובזהותה הלאומית. צירוף עובדות זה מסביר את התשתית לכינונה של החברה הישראלית, כפי שאנו מכירים אותה היום: חברה שנוסדה על ידי ציונים, שברובם הגדול היו חילוניים ומיעוטם ‘ציונים דתיים’. אליהם נוספו קבוצות חרדיות שחיפשו חיים בארץ ישראל, אך ללא כל שותפות במדינה הציונית. אותם חלקים גדולים של הציבור היהודי שהשתייכו לזרמים הדתיים משכילים ולא חברו לרעיון הציוני לא הגיעו כלל לישראל. עם העליות הגדולות של יהודי המזרח נוסף הדגם ה’מסורתי’ למגוון הקבוצות הדתיות בישראל. היהודים המסורתיים, שלא נחשפו לרעיונותההשכלה והרפורמה, המשיכו במידה רבה את מסורת אבותיהם מימים ימימה. רבים מבני עדות המזרח בחרו להשתלב בישראל באופציות ה’אירופאיות’: שומרי המצוות בחרו בעולם האורתודוכסי המחמיר, ואלו שלא הקפידו על שמירת מצוות בחרו בדרך כלל באורח החיים החילוני, כאשר חלקם הגדול ממשיך להגדיר עצמו כמסורתי. במאתיים השנים שחלפו מהיווצרות הזרמים ביהדות העת החדשה ועד לימינו, עברו על העולם בכלל ועל העם היהודי בפרט אירועים מכריעים בחשיבותם, שהמרכזיים שבהם הם כמובן השואה והקמת מדינת ישראל. אירועים אלו השפיעו השפעה עצומה על האופן בו רואים היהודים את מערכת היחסים וטיב הקשרים שבינם לבין הגויים ואת מעמדם בין אומות העולם. שאלות אלו, כזכור, היוו מרכז הכובד של הויכוחים בין התנועות בתהליך התגבשותן. אמנם תנועות אלו ממשיכות להתקיים גם כיום באותם שמות, ורואות בעצמן המשך של אותן, התנועות שנוצרו אי שם במאות השמונה עשרה והתשע עשרה: אך למרות זאת, עברו על כל אחת מהן שינויים ניכרים כתגובה להתרחשויות ההיסטוריות ולרוחות החדשות המנשבות בעולם. בשנים האחרונות החלו הרפורמים והקונסרבטיבים להתערות ולהתבסס בחיים בישראל. התנועה הרפורמית העולמית הקימה תנועה ישראלית המכונה: ‘התנועה ליהדות מתקדמת בישראל’ והתנועה הקונסרבטיבית הקימה גם היא תנועה ישראלית המכונה: ‘התנועה המסורתית’. בפרק זה ננסה לברר את האידאולוגיה של התנועות השונות הפועלות בישראל כיום, ואת התשובות שהן נותנות לשאלות שעל סדר היום היהודי בישראל. נחזור ונדגיש: תאור זה, כמו החיבור כולו, לא בא להציג את אופייה של החווייה היהודית בחברה הישראלית ואת ביטוייה שהם רבים ומגוונים. ענייננו הוא בזרמים ולא בבודדים, ועל כן בחרנו להתמקד בפרק זה בנציגי חמישה זרמים הפעילים בחיי, הדת והתרבות של החברה הישראלית. התנועה ליהדות מתקדמת - התנועה הרפורמית בישראל. התנועה המסורתית - התנועה הקונסרבטיבית בישראל. תחיל”ה - תנועה חילונית ישראלית ליהדות הומניסטית. החילונים בישראל אינם מאוגדים בארגון משותף, ועל כן אין תנועה שמייצגת את כולם. תחיל”ה מאגדת חברים חילוניים בעלי עמדות ונות ומגוונות, שהמשותף להם הוא זהות המשלבת חילוניות, ישראליות, יהדות והומניסטיות. היהדות האורתודוכסית - גם היהדות האורתודוכסית אינה מאוגד בארגון אחד, והיא מכילה בתוכה קבוצות בעלות עמדות שונות. וסותרות. העולם האורתודוכסי יוצג, בפרק זה, תוך שימת דגש על הממסד האורתודוכסי בישראל. קהילת ‘מבקשי דרך’* - קהילה לא-אורתודוכסית עצמאית, שאמנם אינה מייצגת זרם כלשהו, אך מבחינות רבות קרובה ביותר לשיטתו של הרב מרדכי קפלן, מייסד התנועה הרקונסטרוקוציוניסטית - התנועה ליהדות מתחדשת. לפניכם תמצית ראיונות שקיימנו עם נציגי הזרמים. נשוב ונדגיש כי בניסיוננו לאפיין את הזרמים היהודיים במדינת ישראל אנו מסתכנים כמובן בהכללה בהתעלמות מהגוונים המיוחדים הקיימים בכל זרם. הדבר בולט בעיקר ביחס לחילוניים ולאורתודוכסים, שהרי כל אחת מהקבוצות הללו מכילה בתוכה סיעות רבות ומגוונות. קשיי ההכללה קיימים, במידה מסויימת, גם ביחס לתנועה הרפורמית ולתנועה הקונסרבטיבית, המקיימות בתוכן תרבות פלורליסטית ואינן שואפות לפסק הלכה ואורח חיים אחיד לכל חבריהן. זרמים ביהדות במדינת ישראל הקלק על מספר המודעה לפרטים נוספים הקלק על מספר המודעה לפרטים נוספים

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4MzQ0Mg==