IsraPost - 1356

ט"ז ניסן ה'תשפ"ג 4/7/2023 16 B&W - 16 IT'S NEVER TOO LATE ! If you are a Jewish male, who did not have the privilege to be circumcised, now is your chance. Brit Yosef Yitzchak Will arrange your “Brit”. Brit Milah for infants Performed by experienced Mohel. Circumcisions for kids & adults Performed by expert Mohel with a Doctor in modern hospital setting. Please contact us: 305-861-2748 (Brit) 877-BRIT MILAH (274-8645) E-mail: Daniel@brityy.org מאת: יוסי מלמד סיפורי בלשות ישראליים איבדתי את זה... “את זה אני עוד חייב לבדוק גברתי..” אני משיב לה. וממהר לנתק את השיחה. אני מחייג חזרה ליעקב “היי יעקב איזה רכב אתה חושב שעוקב אחריך?“ אני שואל מיד מבלי גינוני פתיחת שיחת טלפון (שלום, מה שלומך וכו’). “אני לא יודע יש כמה חשודים אבל אולי הם אתך... אני כבר לא יודע.“ “כן. אבל.. אם הייתה חייב להצביע על רכב אחד בלבד שעוקב אחריך מה נראה לך הכי סביר?” אני מקשה על האיש המבולבל גם ככה. “נראה לי רכב לבן... אולי טיוטה... לא יודע אני כבר לא בטוח בשום דבר...” “טוב אני משיב בוא נמשיך כמתוכנן.” ומנתק את השיחה לפני שאשמע עוד שקרים מהלקוח החביב . אנו ממשיכים את המעקב המסכל מתעדים כל צעד של יעקב ושל הצל שלו מפרננדז חקירות בע”מ. אני אהיה חייב לדבר עם אשתו של יעקב ביחידות, אני חושב לעצמי בדרך. השעה בה אנו אמורים להפסיק את המעקב מתקרבת ואנחנו לא מתקרבים ליעד הסופי שקבענו. יעקב נראה שהוא נהנה מארבעה רכבים שעוקבים אחריו לכל מקום. פתאום יעקב נכנס לתחנת דלק שבצד הדרך. פרננדז אחריו והצוות שלי ואנכי מבצעים *”סגירות” של התחנה. תצפית על כל הכניסות = (*סגירות והיציאות של המקום.) אני מבחין בחוקר מיגל פרננדז מתמקם לו בפינת התחנה ושוב מרים מצלמה ומתחיל “לירות “ בצרור תמונות לכיוון ידידנו יעקב. אני מגיע לתחנת הדלת ללא רכב ניגש לרכב של מיגל ומקיש קלות על החלון הסגור רומז לנהג בידי שיפתח את החלון... החלון נפתח לחריץ קטן בלבד. אני מציג לחוקר את התעודה שלי דרך החלון ונקישת המנעול נשמעת. אני פותח את דלת הרכב שליד הנהג שאני בטוח שיעקב לא מבחין בי. “שלום מיגל..” אני מציג את עצמי. ”אני יודע מה אתה עושה כאן. אני מכיר את התיק מקרוב מאוד, אני עובד על האיש הזה כבר מעל חצי שנה. אל תנסה אפילו להכחיש שאתה עוקב אחריו לפחות מאתמול.” אני אומר תוך כדי אני מגיש לו את המצלמה שבידי שהתמונות שהוא עוקב אחר יעקב ומצלם אותו נראות על המסך הדיגיטלי של המצלמה. מיגל עובר על כולם אחת אחר השנייה, ”מאוד הייתי מעוניין לדעת מי שכר את שירותך?” אני שואל בעוד אני יודע את שהוא עומד לענות. “אם אתה במקצוע אתה יודע שאני לא יכול לספר לך. נכון?” ידעתי. ”נכון“ אני משיב “אבל... יש כאן מקרה שהוא לא סטנדרטי.” מייגל מחייך ומגחך “פעם קיבלת משהו סטנדרטי?” אבל האמת שאני באמת לא בטוח מי הלקוח. התיק הזה נראה לי תמוה מאוד...למה מה אתה יודע?” “אני יודע שקבלת תשלום על עבודתך .$$$ בסכום של “אני יודע שהתשלום הועבר אליך דרך אמריקן אקספרס שמספרו ואני יודע שאתה גובה 111222111333 לשעה וגם יודע שעוד חצי שעה בדיוק $ אתה אמור לסיים את היום שלך 6 ב- עם האובייקט הזה ומחר בבוקר להתחיל .10:30 בשעה “זה כל מה שאני יודע. מה שאני לא יודע הוא מי התקשר אליך והזמין את העבודה אבל עם הנתונים שאמרתי לך שקבלתי לפני חצי שעה אני יכול להמשיך לבד ולברר הכל אתה הרי יודע שזה אפשרי.” מספרים שפעם בא יהודי אל הרב רבי לוי יצחק מברדיצ’ב ואמר לו: רבי, אתה יודע שאני עשיר ולא חסר לי דבר. אלא שימי הפסח באים ואני משתוקק לראות את פני של אליהו הנביא. כבר שנים רבות שאני מחכה לו והוא לא בא. מה לא עשיתי? קניתי גביע של כסף מהודר ויקר לכבודו ואני מקפיד לפתוח לכבודו את הדלת בלב שלם כל ליל הסדר אבל מעולם לא זכיתי לראותו. עשה רבי שאראה את אליהו הנביא לפחות פעם בחיי, התחנן היהודי בלב שלם. התבונן רבי לוי יצחק מברדיצ’ב ביהודי ואמר לו – אם רצונך לראות את אליהו הנביא סע לעיירה גרוסלבה ושם תשאל על רבי מאיר, לך אליו וערוך אצלו את הסדר. בשמחה רבה הכין עצמו היהודי העשיר ולאחר נסיעה ארוכה בעגלה הגיע לאותה עיירה וחיש מהר הגיע לביתו של רבי מאיר. משעמד רבי מאיר על טיב הביקור מיהר להסביר בפנים עצובות כי לא יוכל לארח אותו לסדר מאחר ואין לו דבר מוכן. הוציא היהודי העשיר חבילת שטרות וביקש מרבי מאיר לקנות ולהכין כל מה שנחוץ. שלא יחסר דבר ביקש ממנו. (בסתר ליבו רק הוא ידע שכדאי לעשות הכל שהרי כאן הוא יזכה לראות את אליהו הנביא) הלך רבי מאיר קנה מצות, ובשר ודגים ויין, בקיצור את כל צרכי החג. בגדים לילדיו וכל שהיה נחוץ ואכן כל המשפחה נתכנסה בשמחה גדולה ושרו את שירי החג והעשיר דאג לכוסו של אליהו והסדר נגמר וכל בני הבית כבר נרדמו והעשיר שלנו יושב עצוב מאוד, אליהו הנביא לא הופיע. האומנם הייתכן שרבי לוי יצחק מברדיצ’ב יאכזב? לאחר הפסח חזר והלך אל הרב ואמר לו: “רבי הבטחת ואני לא ראיתי את אליהו הנביא”. התבונן בו הרב ואמר לו כשהוא קורן באושר – דע לך שאותו ליל סדר אתה היית עבור רבי מאיר ובני משפחתו אליהו הנביא הם מאמינים באמונה שלמה כי אתה אליהו הנביא, והוסיף הרב ואמר: “בכל אחד מאיתנו יש משהו מאליהו הנביא זכור לטוב וזה הטוב שבקירבנו”. מאת: צוות ישראפוסט היכן אליהו הנביא יהודים בעולם חוגגים את החגים פעמיים. כך קבעה הסנהדרין הגדולה בימי בית המקדש. אולם הסנהדרין לא קיימת יעוד ואת המצווה הזו אין מתירים. בעידן התקשורת המהירה, כשאנחנו יודעים את מועדי החגים שנים מראש – האם ישראלים החיים בחו”ל חוגגים את החגים פעמיים? חגי ישראל, אותם אנו חוגגים בארץ פעם בשנה, נחגגים בארצות הניכר פעמיים. עצם המחשבה על שני לילות “סדר”, חג שבועות כפול שניים וסוכות פעמיים, על הטרחה המכופלת הכרוכה בכך: קניות, בישולים, סידורים וכמובן שטיפת הכלים לאחריהם - מעבירה בי צמרמורת. אולם ההלכה קובעת כי על כל יהודי המתגורר מחוץ לארץ-ישראל לחגוג את החגים הדתיים: פסח, שבועות וסוכות לא פעם - אלא פעמיים. למרבה המזל, היהודים הם לא עם טיפש ולא עוברים את יום כיפור בצום בן חמישים שעות רצופות, כיוון שמעשה כזה מוגדר כ”גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה”. אבל את חגי ישראל המוגדרים כ”יום טוב”, על כל המהומה הכרוכה בהם, חוגגים ועוד איך. וזאת למה? “בימים עברו נקבע לוח השנה העברי בארץ-ישראל, על-פי הלבנה, ומועדי קידוש הלבנה והחגים הועברו באמצעות איתות במדורות”. מבאר הרב דוד בן-יואב, רב מניין הספרדים בביה”כ ‘נוריס לי’. “מאחר ואמצעי העברת המידע לא היה אמין, קבעה הסנהדרין כי כל האיסורים והמצוות של יום-טוב יחולו על יהודים הנמצאים בגולה במשך יומיים רצופים. גם הצומות, כמו יום כיפור למשל, היו אמורים באופן תיאורטי לחול פעמיים אולם מאחר שזו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, לא החלו את המנהג על הצומות אלא רק על החגים”. הרב בן-יואב, מספר כי גם על ישראלים שקבעו את מקום מגוריהם מחוץ לארץ-ישראל, מוטל לחגוג את המועדים פעמיים. “אני לצערי הרב, מתגורר מחוץ שנה ולכן אני נחשב לבן חוץ- 14 לארץ-ישראל מזה לארץ וחלים עלי כל המנהגים והחובות של יהודי מחו”ל”, אומר בן-יואב. “כל יהודי שמקום מושבו הקבוע הוא בחו”ל, שביתו ועסקו מחוץ למדינת ישראל, צריך לנהוג לפי חוקי המקום בו הוא מתגורר. אישה ישראלית שתעבור לגור בחו”ל, הרי שהמנהג לפיו היא תנהג ילך אחרי הבעל, שעל-פיו קובעת ההלכה את הזהות החברתית. ישראלים הנמצאים בחו”ל כמטיילים פטורים מהמנהג כיוון שאינם בגדר תושבי חו”ל”, מבהיר הרב. נשאלת השאלה מדוע בעידן התקשורת המהירה, כשמועדי החגים נהירים לכולם ללא כל חשש לספק, כשמידע חיוני בדבר מועד קידוש הלבנה, ראשי חודש ומועדי החגים עובר בפקס, טלפון, אינטרנט ולווינים בזמן אמת - עדיין ממשיכים יהודי הגולה לחגוג פעמיים לפי המנהג העתיק, למרות שברור לכולם מהו המועד האמיתי ואין חשש לשגיאה בקביעת היום והשעה בהם חלים החגים. בן-יואב מסביר זאת בכך שהצו לחגיגת החגים פעמיים ניתן על-ידי הסנהדרין. תוקף פסקי ההלכה שלה עדיין מחייבים אותנו ואינם ניתנים לביטול, “עד שבעזרת השם תקום הסנהדרין מחדש ואולי תבטל את הפסק”. מאת: צוות ישראפוסט כפילות החגים בגולה נכון או לא נכון? הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4MzQ0Mg==