IsraPost - 1340

י"א סיוון ה'תשפ"ב 6/10/2022 3 B&W - 3 ד"בס ז"ל u לעילוי נשמתם של מזל וצבי אמיר לעילוי נשמת שלמה הילל וכל חולי עם ישראל. 954.592.5151 להקדשת העמוד ליקירכם התקשרו "IsraPost Inc.מו״ל: • 954.592.5151 מנכ"ל ועורך אחראי: דורון אמיר... • 954.592.5151 פקידת מערכת:.......................... • 954.909.9130 כתב מערכת: עמי גלעד............... • 954.592.5151 מחלקת פרסום:.......................... • 954.592.5151 עיצוב גרפי, צוות ישראפוסט:....... • ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- .12 • מועד אחרון להזמנות הוא מידי יום שישי עד השעה • מהדורת האינטרנט מופצת בימי שני. • הזמנות ושינויים שיגיעו לאחר סגירת העיתון יכנסו למהדורה הבאה. • מערכת השבועון ישראפוסט אינה אחראית לתוכן המודעות המתפרסמות. • המאמרים בשבועון ישראפוסט מבטאים את דעת הכותבים בלבד. Tel: (954) 592.5151 Fax: (954) 241-5505 2851 SW 58th Manor, Fort Lauderdale, Florida, 33312 E-mail: doron@israpost.com Web: http://www.israpost.com פרשת השבוע: נשא לפרסום בשבועון ישראפוסט 954.592.5151 : צלצלו מעובד על פי שיחותיו של הרבי מליובאוויטש מוגש ע”י הרב מנדי חרותי - 305.219.3353 בית חב”ד לישראלים במיאמי חג הביכורים הגיע, אך חלק מפרטי מצוות ביכורים נמצא דווקא בפרשת השבוע - נשא. טעות נפוצה היא, שבחג זה מביאים ביכורים, אך הדבר איננו נכון כלל ! מצוות הביכורים נעשית בין שבועות לסוכות, אפשר גם עד חנוכה אך עדיף לפני כן. אמנם בשבועות עצמו ואפילו בימים שקדמו לו, בוודאי לא הביאו ביכורים, ביכורים שאנו מכירים. אם רצונכם לדעת מדוע , לכל לראש, יש ללמוד לקרוא! או יותר נכון לשים לב למה שאנו מוציאים מהפה... בפסוק נאמר "וחג שבועות תעשה לך ביכורי קציר חיטים", אכן את הקרבן הראשון מהתבואה החדשה הביאו בחג השבועות. קרבן זה נקרא בשם : "שתי הלחם". עליהם נאמר "סולת תהיינה חמץ תביאנה ביכורים לה'". את ביכורי הפירות משבעת המינים שגדלים רק לקראת סוף הקיץ, הביאו רק כמה חודשים אחרי החג. בפרט בזמן המקדש שהטכנולוגיה לא הייתה כה מפותחת, לפני חודש תמוז, לא ניתן היה להשיג ענבים, בוודאי לא תאנים, תמרים, רימונים וזיתים. מה עושים עם הביכורים ? זאת כתוב רק בפרשתינו, וכל..אשר יקריבו לכהן לו יהיה. מצוות הפרשת הביכורים נאמרה בפרשיות קודמות (פרשיות משפטים, כי תשא) , אך (מסביר רש"י) "איני יודע מה ייעשה בהם", באה כאן התורה ואומרת: לתת אותם לכהן. אדם שגדלו אצלו פירות משבעת המינים, עליו להפריש את הפרי הראשון שביכר, יחד עם אנשי העיר היה עולה לירושלים בשמחה ומביא אותם לבית המקדש, שם היה נותן אותם לכהן. אחת ההוראות שיש לנו ללמוד ממצווה זו. תוכן המצווה היא: אדם עמל ויגע במשך שנה שלימה, סוף סוף צמחו פירות. את הראשונים, המובחרים שבהם, עליו להעלות לירושלים ולהביא אותם למקדש שם הוא נותן זאת לכהן. יכול אדם לשאול את עצמו: אני טרחתי במשך השנים חרשתי , נטעתי, גזמתי והשקיתי. מדוע עלי לתת זאת לכהן, גם אני נקרא חלק מ"ממלכת כהנים", גם אני נזקק. אם זה למוסדות ציבור, זה סביר, "טובת הרבים" מפאת היותי חלק מהציבור. אך אם לאיש פרטי, גם הוא יכול לעבוד, מדוע שאתן לו. גם אם צריך לתת לו, אחלק את ביכורי לכמה אנשים, מדוע את הכל לאחד? כדי לענות על שאלה זו עונה הכתוב "אשר יביאו לה'". אם אינך יודע מה לעשות עם הביכורים, קודם כל תביא לבית המקדש, אחר כך יהיה לך יותר קל לקלוט, שאת הביכורים יש לתת לכהן. בדומה לכך, אדם שעבד במשך חודש שלם, לפעמים היגיעה היא כמעט מעל לכוחותיו ואילו השכר לא תמיד תואם יגיעה זו. באה התורה ומצווה עליו לתת מעשר לצדקה ! הצדקה יכולה להיות למוסדות תורה וחסד וגם לעניים. עלולה להתגנב במוחו מחשבה: נכון שעלי לתת צדקה, אבל אך אם הצדקה ניתנת לעני בודד, מדוע עלי להיפרד מכספי, בשביל אדם עני, הרי עמלתי ויגעתי להשיגו במשך חודש שלם, "שילך לעבוד". באה התורה ואומרת : קודם כל תביא לה', אחרי שתביא לה' ותבין שהכסף איננו שלך, אז יוקל עלך לתת את הצדקה לעניים. הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים הקלק על שם העסק או כותרת כתבה לפרטים נוספים

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ0OTE=