תלתלים: כיצד לאלף שיער מקורזל?

הנה כמה טריקים כיצד לטפל ברעמה שלכם ולמנוע מהשיער להתקרזל ולהתנפח לאחר המקלחת.

אל תברישו שיער יבש – סיב השערה מורכב משלוש שכבות. השכבה החיצונית נקראת קוטיקולה, אשר מזכיר גג רעפים. כאשר מברישים את השיער “מרימים” למעשה את הרעפים מהם בנויה הקוטיקולה ויוצרים חשמל סטטי בשיער. הברשה של שיער יבש יכולה גם כן למתוח את השיער ולגרום לשבירתו. במקום זאת יבשו את השיער עם מגבת, סרקו אותו במסרק כשהוא לח. מומלץ להוסיף מעט מרכך או את תכשיר האנטי פריז האהוב עליכם. מים הוא המוצר היעיל ביותר לטיפול בשיער מקורזל. הרטיבו את האצבעות וסרקו את השיער בתנועות עדינות. אם מדובר בשיער מרדני במיוחד, ניתן למשוח את קצוות שיער עם מעט מרכך ללא שטיפה.

אל ‘תבשלו’ את השיער – הימנעו משימוש במגהצי שיער למיניהם ובייביליס. כדי לייבש את השיער השתמשו בפן עם דיפיוזר המיועד לתלתלים. מומלץ ביותר לייבש רק את שורשי השיער.

הזינו את השיער בלחות – שיער יבש נוטה להתקרזל ולהתנפח, לכן חשוב להעשיר את השיער בחומרי הזנה ולחות. חפשו מרכך המועשר בחלבונים. מרכך מועשר בחלבון לא רק מעניק לשיער ברק אלא גם מונע חשמל סטטי בשיער. הימנעו מתכשירי שיער שמכילים אלכוהול הגורם לייבוש השיער.

ניתן גם למשוח את השיער בשמנים טבעיים או קרם תלתלים. שמנים טבעיים עדיפים משמנים סינתטיים כיוון שהם נספגים בשיער ומזינים אותו.

תרופות סבתא – הסוד הוא לשטוף את השיער בחומרים שונים שבתורם ימנעו מהשיער להתנפח ולהתקרזל. למרבה המזל לא מדובר בחומרים אקזוטיים אלה כאלה המצויים בכל מרכול שכונתי:

שטיפה בסודה / מים מוגזים – ההסבר הניתן הוא שהחומציות הנמוכה שבסודה מעלה את רמת ה-pH בשיער, מונעת ממנו להתקרזל וכן מונעת חשמל סטטי בשיער.

שטיפה בחומץ תפוחים – לאחר חפיפת השיער באופן רגיל יש לשטוף את השיער באופן שווה עם חומץ תפוחים. בנוסף ליתרונות שהוזכרו, חומץ תפוחים גם מעניק לשיער רכות וברק.

שטיפה בבירה – שימוש בבירה הוא פחות שגרתי כשמדובר בטיפולי שיער, אולם חסידי השיטה מוכנים להישבע ששטיפה של השיער בבירה לא רק מונעת קרזול וחשמל סטטי, אלא גם מעשירה את השיער בחומרי הזנה ולחות.

לדבריהם כל בירה תצלח במשימה, אולם בירות כהות הן מומלצות במיוחד. כאשר עושים טיפול בבירה, יש להשאיר את השיער לח מבירה לכמה דקות, עד שהחומרים הפעילים ייספגו, לאחר מכן יש לשטוף את השיער במים חמימים שיעזרו לכם להיפטר גם מהריח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151