"הוויכוח בארץ הוא אם נאכל בשר בקר או עגל.| אבל בחוץ לארץ זה להיות או לחדול להיות יהודים"

הרב הראשי של ז’נבה, הרב יצחק דיין, התראיין לאחרונה לאתר “כיכר השבת”, ואמר כי היהודים מחוץ לישראל נמצאים במלחמת קיום של ממש, וכי העבודה המרכזית והיומיומית שלו היא למנוע את תופעת ההתבוללות.

הראיון נערך במונקו – שם נערכת כעת וועידת רבני אירופה. הרב דיין דבר בראיון על הקהילה היהודית הקיימת בז’נבה: “הקהילה שלנו מונה כחמשת אלפים יהודים רשומים, אבל מעריכים שאנחנו כ-6 וחצי אלף יהודים. יש לנו בית כנסת, כולל ומספר מקוואות. הרבה צעירים עוזבים את הגולה ועולים לארץ – בדרך כלל אלה שקרובים יותר לדת”.

הרב יצחק דיין דבר בכאב על תופעת ההתבוללות בז’נבה ובכלל: “לצערי הרבה התבוללות קיימת. אין לנו שום קשר איתם – אין עימותים. כל אחד פונה לדרכו. העבודה היומיומית שלנו היא למנוע התבוללות. להביא כמה שיותר אנשים ולקרב אותם לקהילה, לבית הכנסת וללימוד התורה… היום הציבור שלנו יותר ויותר קרוב”, הוסיף הרב ואמר כי הקהילה מכילה יהודים מכל הגוונים והסוגים, החל מ”יהודים של יום כיפור” – כלומר יהודים אשר שומרים רק את יום הכיפורים, ועד יהודים חרדים לכל דבר.

הרב יצחק דיין מעודד יהודים מז’נבה לעלות לארץ ישראל, ולדבריו, הדבר אינו קשור לאנטישמיות באירופה או לפיגועים בעולם. “הבעיה שלנו בחוץ לארץ היא להיות או לא להיות, האם להיות נאמן לעם ישראל או לא”, אומר הרב דיין. “הוויכוח בארץ הוא אם נאכל בשר בקר או עגל. אבל בחוץ לארץ זה להיות או לחדול להיות יהודים. לכן, אני תמיד מעודד עליה לארץ ישראל”, סיים הרב דיין את דבריו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151