ריל אסטייט: תשלומיהמשכנתא החודשיים בארה"ב הגיעו לשיא של כל הזמנים; מכירות הנדל"ן ירדו ב-22%לעומת אשתקד

תשלומי הדיור החודשיים הגיעו השבוע לשיא לאחר ששיעורי המשכנתאות עלו לראשונה מזה יותר מחודש, על פי נתונים של תיווך הנדל”ן Redfin.

המשכנתא הממוצעת בריבית קבועה ל-30 שנה זינקה השבוע ל-6.39%, מה שדחף את התשלום החודשי הטיפוסי של רוכש הדירה ל-2,538 דולר. במקביל לפני שנה, שיעור המשכנתא הממוצע עמד על 5.11 אחוזים.

העלייה השבוע בריבית על המשכנתאות באה בעקבות צניחה במספר הבתים החדשים בבנייה, מה שעלול להפעיל לחץ עוד יותר על הקונים הפוטנציאליים.

“אין הרבה על המדפים לבחירה, ושיעורי משכנתא גבוהים ומחירים עדיין גבוהים מייקרים את הבתים עבור קונים רבים”, אמר טיילור מאר, סגן הכלכלן הראשי של רדפין, בהודעה לעיתונות.

“חלק מהקונים מיואשים מהעלייה בריבית על המשכנתאות השבוע, שחלקה נובעת מרווחים גבוהים מהצפוי של הבנק, מה שהופך את הסיכוי שהפד יעלה את הריבית בחודש הבא”, הוסיף.

האינפלציה הגוברת הביאה את הפדרל ריזרב ליישם סדרה של העלאות ריבית ג’מבו שזלגו מטה לשוק הדיור והעלו את ריבית המשכנתאות לזנק. הריבית הקבועה ל-30 שנה הגיעה לשיא של יותר מ-7 אחוזים בסוף השנה שעברה. מאז, שיעורי המשכנתא הממוצעים התייצבו וירדו במשך חמישה שבועות רצופים לפני שהם זוחלים שוב לעלות השבוע.

הדו”ח של Redfin גם הראה שבעוד שהתשלומים הגיעו לשיאים חדשים השבוע, מחירי המכירה החציוניים ירדו בהשוואה לשנה בשיעור הגבוה ביותר מזה עשור ב-2.6%. מחירי מכירת הנדל”ן ירדו ב-30 מתוך 50 המטרו המאוכלסים ביותר, כאשר הירידה הגדולה ביותר דווחה באוסטין, טקסס.

בינתיים, נתונים נפרדים מראים שמכירות הבתים בפריסה ארצית צוללות, וירדו ב-22% במרץ לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המכירות החודשיות של בתים קיימים, הכוללות עסקאות לבתים צמודי קרקע, בתים עירוניים, בתים משותפים וקו-אופציות, צנחו ב-2.4 אחוזים בחודש שעבר לשיעור שנתי של 4.4 מיליון, לפי נתונים שהאיגוד הלאומי של המתווכים פרסם ביום חמישי.

“מכירות הבתים מנסות להתאושש והן רגישות מאוד לשינויים בריביות המשכנתא”, אמר לורנס יון, הכלכלן הראשי של NAR. “עם זאת, במקביל, הצעות מרובות על בתים מתחילים הם די נפוצים, מה שמרמז על צורך בהיצע נוסף כדי לספק את הביקוש במלואו. זה שוק דיור ייחודי”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151